Newsletter

Samochody retro jadą z Berlina do Pekinu Jedwabnym Szlakiem, świętując 25. rocznicę połączenia Berlina i Pekinu więzami miast partnerskich

27.08.2019, 18:11aktualizacja: 27.08.2019, 18:11

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Berlin, 27 sierpnia 2019 r. /PRNewswire/ - Uroczyste rozpoczęcie rajdu samochodami retro nowym Jedwabnym Szlakiem z Berlina do Pekinu 2019 miało miejsce na placu Bretsd w Charlottenburgu w Berlinie, stolicy Niemiec. Rajd przyciągnął żądnych przygód fanów samochodów z Niemiec, Szwajcarii, Austrii i Luksemburga, którzy w swoich retro pojazdach pojadą aż do Pekinu w Chinach.

W trakcie uroczystości rozpoczęcia rajdu Wang Yue, zastępca dyrektora Miejskiego Biura Kultury i Turystyki w Pekinie potwierdziła, że tegoroczny rajd towarzyszy 25. rocznicy połączenia Berlina i Pekinu więzami miast partnerskich. Flota pojazdów, która wyruszy z Berlina do Pekinu jest symbolem połączenia dwóch stron. Turyści są mile widziani w Pekinie i zachęcani do doświadczenia nowego uroku stolicy, która łączy w sobie orientalną, tradycyjną kulturę, modę i innowacje. Reinhard Naumann, dyrektor regionu Charlottenburg w Belinie zasugerował, że jego region jest gotowy do odegrania większej roli w zacieśnianiu komunikacji i współpracy kulturowej i turystycznej między obiema stronami.

Rajd samochodami retro nowym Jedwabnym Szlakiem z Berlina do Pekinu 2019 ciągnie się przez ponad 13 000 kilometrów wzdłuż nowego Jedwabnego Szlaku bazującego na historycznym szlaku i przecina Polskę, Białoruś, Rosję i Kazachstan przed dotarciem do Pekinu.

Na konferencji promocyjnej zasobów kulturowych i turystycznych „Charming Beijing” w Berlinie, która odbyła się w dniach poprzednich Wang Yue, zastępca dyrektora Miejskiego Biura Kultury i Turystyki w Pekinie stwierdziła, że Pekin dąży do uzyskania statusu światowej klasy, zrównoważonej i przyjaznej stolicy oraz międzynarodowego miasta turystycznego. Obecnie metropolia zaangażowana jest w rozbudowę okolic podmiejskich miasta i w organizację zimowych Igrzysk Olimpijskich 2022. Konferencja promocyjna w Berlinie była okazją dla Pekinu do wykazania się chęciami w zakresie zacieśniania współpracy i dzielenia się możliwościami z Berlinem.

W minionych latach Miejskie Biuro Kultury i Turystyki w Pekinie zorganizowało w Niemczech wiele różnorodnych wydarzeń promocji kultury i turystyki. W 2019 r. naliczono aż 200 000 wyjazdów w obie strony. Miasta Pekin i Berlin jako stolice cieszą się długą historią, dobrymi tradycjami, solidnymi podstawami kulturowymi i bogatymi zasobami turystycznymi. Flota klasycznych pojazdów retro może zachęcić jeszcze większą liczbę Niemców do podróży do Pekinu.

Źródło: Beijing Municipal Bureau of Culture and Tourism

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 27.08.2019, 18:11
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ