Pobierz materiał i Publikuj za darmo
RIJAD, Arabia Saudyjska--(BUSINESS WIRE)-- Ponad 20 tys. uczestników ze 125 krajów, wśród których rekordowo wysoki odsetek, bo aż 60%, stanowili Saudyjczycy, wzięło udział w trzeciej edycji maratonu w Rijadzie 10 lutego. Oznacza to wzrost liczby uczestników o 33% w porównaniu z 15 tys. biegaczy w roku 2023.
Ta informacja prasowa zawiera multimedia. Pełna treść informacji prasowej znajduje się tutaj: https://www.businesswire.com/news/home/20240211336476/pl/
Po raz pierwszy linia startu i mety oraz pobliska Wioska Maratończyków były umieszczone w pobliżu stadionu Kingdom Arena i strefy rozrywki Boulevard World. Z tego miejsca zawodnicy w każdym wieku i o różnym stopniu sprawności mogli rozpocząć uczestnictwo w jednym z czterech wyścigów – maratonie na pełnym dystansie (42,2 km), półmaratonie (21,1 km), biegu na 10 km i czterokilometrowym biegu rodzinnym. Łączna liczba uczestników czterech wyścigów wyniosła ponad 20 tysięcy, przy czym znacznie wzrosła liczba kobiet, których pobiegło 7200. Ogółem mężczyźni stanowili 64% uczestników, a kobiety – 36%.
Pierwszą trójkę wśród elity męskich uczestników maratonu utworzyli Kenijczyk Kigen Wilfred Kirwa, Etiopczyk Tilahun Abe Gashahun i Marokańczyk El Ghouz Anouar, którzy otrzymali nagrody w wysokości odpowiednio 30 tys. USD, 20 tys. USD i 10 tys. USD. Wśród kobiet miejsca na podium zajęły (i takie same nagrody otrzymały) trzy biegaczki z Etiopii: Badane Bedatu Hirpa, Desta Nigist Muluneh i Jebesa Zenebu Fikadu. Nagrody pieniężne dla najlepszych uczestników półmaratonu zaczynały się od 5 tys. USD za zwycięstwo.
Prezes federacji SFA, Jego Książęca Wysokość Khaled bin Alwaleed bin Talal Al Saud powiedział: „Zgodnie z duchem inicjatywy Saudi Vision 2030, takie wydarzenia przyczyniają się do podniesienia poziomu zdrowia i szczęścia populacji. Z kolei rosnąca liczba zagranicznych uczestników podnosi status Arabii Saudyjskiej jako narodu sportowego”.
Dyrektor zarządzający SFA Shaima Saleh Al-Husseini powiedział: „Imponujący odsetek kobiet wśród uczestników, który wyniósł 36%, podkreśla nasze skonsolidowane wysiłki na rzecz upodmiotowienia kobiet poprzez sport, i sprzyja realizacji ambitnych celów Saudi Vision 2030. Jest to kamień milowy, zwiastujący nadejście bardziej pomyślnej i zdrowszej przyszłości”.
Sponsorami imprezy zorganizowanej przez Saudyjską Federację na rzecz Popularyzacji Sportu (SFA), we współpracy z Ministerstwem Sportu, Saudyjskim Komitetem Olimpijskim i Paraolimpijskim oraz Saudyjską Federacją Lekkiej Atletyki, byli Saudi Awwal Bank oraz sponsorzy tytularni: ROSHN, PepsiCo, ASICS, Twauniya, Genesis i Al Arabiya, a suma nagród pieniężnych przyznanych zwycięzcom wyniosła 197 tys. USD. Wydarzenie to było także sponsorowane przez JPMorgan, Hisamitsu, Activia, L’Oréal, GSK, CALO, Kudu, Delta Sports i MDLBeast.
*Źródło: AETOSWire
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20240211336476/pl/
Źródło: Saudi Sports for All Federation
KONTAKT:
Norah Almohaimeed
e-mail: nalmohaimeed@apcoworldwide.com
Źródło informacji: Business Wire
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 12.02.2024, 15:45 |
Źródło informacji | Business Wire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |