Newsletter

Saudyjska Federacja na rzecz Popularyzacji Sportu (SFA) wita ponad 20 tys. uczestników maratonu w Rijadzie 2024

12.02.2024, 15:45aktualizacja: 12.02.2024, 15:47

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Business Wire
Business Wire

RIJAD, Arabia Saudyjska--(BUSINESS WIRE)-- Ponad 20 tys. uczestników ze 125 krajów, wśród których rekordowo wysoki odsetek, bo aż 60%, stanowili Saudyjczycy, wzięło udział w trzeciej edycji maratonu w Rijadzie 10 lutego. Oznacza to wzrost liczby uczestników o 33% w porównaniu z 15 tys. biegaczy w roku 2023.

Ta informacja prasowa zawiera multimedia. Pełna treść informacji prasowej znajduje się tutaj: https://www.businesswire.com/news/home/20240211336476/pl/ 

Po raz pierwszy linia startu i mety oraz pobliska Wioska Maratończyków były umieszczone w pobliżu stadionu Kingdom Arena i strefy rozrywki Boulevard World. Z tego miejsca zawodnicy w każdym wieku i o różnym stopniu sprawności mogli rozpocząć uczestnictwo w jednym z czterech wyścigów – maratonie na pełnym dystansie (42,2 km), półmaratonie (21,1 km), biegu na 10 km i czterokilometrowym biegu rodzinnym. Łączna liczba uczestników czterech wyścigów wyniosła ponad 20 tysięcy, przy czym znacznie wzrosła liczba kobiet, których pobiegło 7200. Ogółem mężczyźni stanowili 64% uczestników, a kobiety – 36%.

Pierwszą trójkę wśród elity męskich uczestników maratonu utworzyli Kenijczyk Kigen Wilfred Kirwa, Etiopczyk Tilahun Abe Gashahun i Marokańczyk El Ghouz Anouar, którzy otrzymali nagrody w wysokości odpowiednio 30 tys. USD, 20 tys. USD i 10 tys. USD. Wśród kobiet miejsca na podium zajęły (i takie same nagrody otrzymały) trzy biegaczki z Etiopii: Badane Bedatu Hirpa, Desta Nigist Muluneh i Jebesa Zenebu Fikadu. Nagrody pieniężne dla najlepszych uczestników półmaratonu zaczynały się od 5 tys. USD za zwycięstwo.

Prezes federacji SFA, Jego Książęca Wysokość Khaled bin Alwaleed bin Talal Al Saud powiedział: „Zgodnie z duchem inicjatywy Saudi Vision 2030, takie wydarzenia przyczyniają się do podniesienia poziomu zdrowia i szczęścia populacji. Z kolei rosnąca liczba zagranicznych uczestników podnosi status Arabii Saudyjskiej jako narodu sportowego”.

Dyrektor zarządzający SFA Shaima Saleh Al-Husseini powiedział: „Imponujący odsetek kobiet wśród uczestników, który wyniósł 36%, podkreśla nasze skonsolidowane wysiłki na rzecz upodmiotowienia kobiet poprzez sport, i sprzyja realizacji ambitnych celów Saudi Vision 2030. Jest to kamień milowy, zwiastujący nadejście bardziej pomyślnej i zdrowszej przyszłości”.

Sponsorami imprezy zorganizowanej przez Saudyjską Federację na rzecz Popularyzacji Sportu (SFA), we współpracy z Ministerstwem Sportu, Saudyjskim Komitetem Olimpijskim i Paraolimpijskim oraz Saudyjską Federacją Lekkiej Atletyki, byli Saudi Awwal Bank oraz sponsorzy tytularni: ROSHN, PepsiCo, ASICS, Twauniya, Genesis i Al Arabiya, a suma nagród pieniężnych przyznanych zwycięzcom wyniosła 197 tys. USD. Wydarzenie to było także sponsorowane przez JPMorgan, Hisamitsu, Activia, L’Oréal, GSK, CALO, Kudu, Delta Sports i MDLBeast.

*Źródło: AETOSWire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20240211336476/pl/ 

Źródło: Saudi Sports for All Federation

KONTAKT:
Norah Almohaimeed
e-mail: nalmohaimeed@apcoworldwide.com 

Źródło informacji: Business Wire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 12.02.2024, 15:45
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ