Newsletter

Silniejsze relacje z klientami, technologie i wzrost udziału w rynku: poznaliśmy nową, ambitną strategię mBanku

24.09.2025, 09:17aktualizacja: 24.09.2025, 09:18

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Cała naprzód!” - to hasło przewodnie nowej strategii mBanku na lata 2026-2030. Zapowiadane przyspieszenie ma przynieść konkretne efekty: 10-procentowy udział w rynku kredytów i depozytów (zarówno w bankowości detalicznej, jak i korporacyjnej) oraz 4,1 mln aktywnych klientów w Polsce. Dla mBanku priorytetami pozostają również zaawansowane technologie i silne, długofalowe relacje z konsumentami.

Prezentacja strategii na najbliższe pięć lat ściągnęła do warszawskiej wieży mBank rzeszę analityków rynkowych i dziennikarzy ekonomicznych. Instytucja ta bowiem w przeszłości wielokrotnie zaskakiwała tak klientów, jak i ekspertów, odważnymi decyzjami biznesowymi oraz otwartością na wdrażanie innowacyjnych produktów. Do końca tej dekady na obu tych płaszczyznach zarząd mBanku deklaruje wyraźne przyspieszenie.

„Wracamy do naszych korzeni - i po cięższym okresie stojącym pod znakiem konieczności mierzenia się z wyzwaniami związanymi z kredytami frankowymi, stawiamy dziś na ambitne, lecz dobrze przemyślane i zaprojektowane inwestycje. W poprzednich latach potrafiliśmy udowodnić, że jak mało który bank w Polsce potrafimy rosnąć organicznie, w oparciu o własny potencjał oraz zasoby” - mówił Cezary Kocik, prezes mBanku.

Według prezesa Kocika strategia mBanku w latach 2026-2030 będzie opierać się na trzech filarach: wzroście związanym z cyklem życia klienta (bank będzie dostosowywał swoją ofertę do potrzeb klientów na różnych etapach życia), profesjonalnej obsłudze i doskonałości organizacyjnej. mBank na tle konkurencji wyróżnia się bowiem demografią klientów - 67 proc. z nich to osoby z pokoleń Z i Y, a 74 proc. ma mniej niż 46 lat.

„To bardzo istotne, bo właśnie od tego momentu nasi klienci zaczynają kumulować swój kapitał i korzystać z największej liczby produktów. To na nich chcemy się skupić, oferując nie tylko tradycyjne usługi bankowe, ale stając się zaufanym partnerem oraz swoistym nawigatorem po świecie rozwiązań cyfrowych: aby korzystali z nich w sposób bezpieczny dla swojego zdrowia finansowego” - tłumaczył Krzysztof Bratos, wiceprezes mBanku ds. bankowości detalicznej.

Co więcej, aż 73 proc. aktualnych klientów mBanku jest z nim związanych od co najmniej dekady. Zakładali w nim swoje pierwsze, studenckie konta albo prowadzili start-upy, które dziś często są dużymi podmiotami o ugruntowanej pozycji na rynku.

„To jest właśnie piękno naszych długotrwałych relacji z konsumentami. W tym duchu także napisaliśmy najnowszą strategię, będącą dojrzałą ofertą dla dojrzałych klientów” - dodał wiceprezes Bratos.

W obszarze bankowości korporacyjnej bank wskazuje sześć strumieni wzrostu: transformację energetyczną i technologiczną, cyfryzację, zrównoważony rozwój, gospodarkę obiegu zamkniętego, zdrowie i czas wolny oraz obronność.

„Zrównoważone finansowanie to nie tylko odpowiedzialność, ale także ogromna szansa dla polskich firm na zwiększenie konkurencyjności. Nasz bank jest gotowy się w ten proces jeszcze mocniej zaangażować” - podkreślał Adam Pers, wiceprezes mBanku ds. bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej.

Przedstawiciele mBanku zapowiedzieli również przyspieszenie działalności w Czechach i na Słowacji. Jednocześnie bank zadeklarował powrót do wypłacania dywidendy: początkowo wskaźnik wypłaty ma wynieść 30 proc. zysku netto za poprzedni rok, z intencją jego zwiększenia do 75 proc. w 2030 roku.

Zgodnie ze strategią „Cała naprzód!” w obszarze IT mBank będzie dążył do wprowadzenia rozwiązań, które m.in. wspomogą klientów w planowaniu swojego budżetu, umożliwią analitykom pracę z danymi w ludzkim języku naturalnym, zautomatyzują podsumowania spotkań z klientami, a doradców wesprą w obsłudze zapytań i reklamacji. Gruntowną przebudowę, nowy interfejs oraz szereg funkcjonalności zyska także aplikacja mobilna. W obszarze cyberbezpieczeństwa mBank zakłada wdrożenie zaawansowanych zabezpieczeń opartych o sztuczną inteligencję, uwierzytelnienie wieloczynnikowe oraz mechanizmy natychmiastowych zgłoszeń potencjalnych oszustw.

mBank już teraz należy do czołówki uniwersalnych banków komercyjnych w Polsce, a jego strategicznym akcjonariuszem jest Commerzbank. Bank jest notowany na GPW od 1992 r., wchodzi także w skład indeksu WIG20. Aktywa banku na koniec 2024 roku wynosiły 245,96 mld złotych.

Więcej o nowej strategii mBanku można przeczytać tutaj.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 24.09.2025, 09:17
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ