Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Niemcy niewątpliwym liderem
W II kwartale br. samochody pochodzące z Niemiec stanowiły aż 38% wszystkich ofert na rynku wtórnym, ponownie osiągając w ten sposób znaczną przewagę nad innymi krajami. Dane serwisu autobaza.pl wskazują jednak niewielki (-3%) spadek w tej grupie względem analogicznego okresu w ubiegłym roku. Biorąc jednak pod uwagę przedpandemiczny 2019 r., obecnie ofert aut zza zachodniej granicy jest zauważalnie mniej (-12%).
Źródło: opracowanie własne autobaza.pl
Na drugim miejscu ponownie znalazły się natomiast auta importowane z Francji – stanowiły one 8% wszystkich ofert dostępnych na rynku wtórnym. Warto zaznaczyć, że w II kwartale 2022 roku Polacy sprowadzili ich aż o 34% więcej niż w roku 2021.
Podobnym wzrostem zainteresowania cieszyły się w II kwartale br. także samochody sprowadzane ze Stanów Zjednoczonych – odnotowano 38% zwiększenie się wolumenu ofert w porównaniu do analogicznego okresu w 2021 r., co dało im w sumie udział około 4% w całym rynku. Także auta pochodzące z Belgii stanowiły w tym roku 4% importowanych pojazdów – w tym przypadku wzrost wyniósł jednak jedynie 2%.
„W Polsce od wielu lat obecny jest trend sprowadzania samochodów z Niemiec, które cieszą się największym zaufaniem społeczeństwa. Co więcej, widać ogromną różnicę w stosunku do innych państw – sprowadzane z nich pojazdy stanowią jedynie kilka procent rocznego importu. Liderowanie Niemiec wynika między innymi z niedużej odległości pomiędzy krajami, dzięki czemu transport następuje szybko i sprawnie. Istotne znaczenie ma także ogólnie panujące wśród Polaków przekonanie, że nasi zachodni sąsiedzi bardzo dbają o swoje samochody i poruszają się nimi jedynie po dobrej jakości drogach” – mówi Marek Trofimiuk, ekspert serwisu motoryzacyjnego autobaza.pl.
Przeszłość auta na wyciągnięcie ręki
Pomimo iż tak upodobane przez Polaków niemieckie samochody słyną z solidności, a ich właściciele z dbania o ich stan, nigdy nie można być pewnym, że oglądany na aukcji samochód nie przeszedł w przeszłości poważnej szkody. Jest to trudne do zweryfikowania na własną rękę, szczególnie wtedy, kiedy auto zostało importowane do Polski. Sytuację zmieniają dostępne na rynku raporty historii pojazdu.
„Dzięki raportom autobazy.pl niejednokrotnie zdarzało się >>uratować<< osoby przed kupnem samochodu z >>bogatą<< przeszłością. Dostępne w naszych bazach dane z Niemiec, Francji, Belgii, Szwajcarii i wielu innych europejskich rynków, a także z USA pozwalają dobrze prześledzić przeszłość auta, którym się interesujemy. W przypadku ewentualnych incydentów z udziałem pojazdu, znajdziemy ich opis oraz oszacowanie wartości. Warto wiedzieć, że portal autobaza.pl dla marek BMW i FORD posiada szczegółową historię serwisów z ASO” – podsumowuje Marek Trofimiuk, ekspert serwisu motoryzacyjnego autobaza.pl.
Raporty autobazy.pl umożliwiają „prześwietlenie” historii tak popularnych w Polsce samochodów importowanych. Zebrane międzynarodowe dane pozwalają m.in. na weryfikację dat przeprowadzanych przeglądów, przebiegu pojazdów czy odnotowanych wypadków. Dla marek BMW i FORD dostępna jest także szczegółowa lista wszystkich wizyt serwisowych w ASO. Warto pamiętać, że znajomość przeszłości własnego samochodu jest bardzo ważna w jego dalszej eksploatacji.
Autoiso Sp. z o.o. jest właścicielem serwisu autobaza.pl oferującym raporty historii pojazdu. Od 20 lat firma dostarcza klientom wiarygodnych danych dotyczących przeszłości pojazdu. Autobaza.pl agreguje dane z wielu wiarygodnych i uznanych źródeł. Współpracuje z zaufanymi podmiotami jak m.in. holenderska fundacja Nationale Auto Pas (NAP). Serwisowi autobaza.pl został również przyznany certyfikowany dostęp do National Motor Vehicle Title Information System (NMVTIS) czyli do Krajowego Systemu Informacji o tytułach pojazdów silnikowych w USA.
Dziś autobaza.pl stanowi największą, niezależną bazę danych VIN z historią pojazdów dostępną na rynku europejskim. Działalność firmy ma realny wpływ na jakość pojazdów oferowanych na rynku wtórnym w Polsce.
Źródło informacji: Autoiso Sp. z o.o.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 23.09.2022, 08:00 |
Źródło informacji | Autoiso Sp. z o.o. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
OSHEE głównym partnerem Igi Świątek - nowy rozdział w globalnej współpracy
OSHEE, lider w segmencie napojów funkcjonalnych, pisze nowy rozdział we współpracy z Igą Świątek, stając się jej partnerem głównym. To przełomowy moment, który wzniesie dotychczasowe wspólne działania na jeszcze wyższy, międzynarodowy poziom, np. poprzez obrandowanie strojów meczowych.- 03.03.2025, 19:13
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: OSHEE
-
Image
Branża wentylacji mechanicznej: nadchodzi kryzys w domowej opiece długoterminowej
Od początku roku środowisko świadczeniodawców wentylacji mechanicznej alarmuje o coraz trudniejszej sytuacji, w jakiej znalazł się ten obszar opieki długoterminowej. Pomimo opracowania modelu świadczenia dedykowanego pacjentom z przewlekłą niewydolnością oddechową i bezdechem sennym w warunkach domowych przez Agencję Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji (AOTMiT) - nowy model świadczenia powstał we współpracy z Ogólnopolskim Związkiem Świadczeniodawców Wentylacji Mechanicznej (OZŚWM), Narodowym Funduszem Zdrowia oraz środowiskami lekarskimi i pacjenckimi - Ministerstwo Zdrowia nie wdraża gotowego rozwiązania. Utrzymywanie się takiej sytuacji oraz brak rozliczenia nadlimitowych pacjentów z ubiegłego roku mogą doprowadzić do wstrzymania przyjęć nowych pacjentów, których szpitale kwalifikują do wentylacji domowej.- 03.03.2025, 17:17
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: OZŚWM
-
Image
Aleksandra Mirosław w najnowszej kampanii Grupy WeNet
Z początkiem marca ruszyła nowa ogólnopolska kampania reklamowa marki WeNet, której celem jest zainspirowanie przedsiębiorców sektora MŚP do rozwoju swojej firmy w Internecie. W nowej, kolejnej serii spotów reklamowych wystąpiła Aleksandra Mirosław – mistrzyni we wspinacze sportowej, która tym samym dołączyła do wspaniałego grona dotychczasowych ambasadorów marki: Roberta Korzeniowskiego i Mai Włoszczowskiej, którzy pod okiem ekspertów WeNet rozwijają swoje biznesy w sieci.- 03.03.2025, 11:49
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: WeNet
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ