Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Niemcy niewątpliwym liderem
W II kwartale br. samochody pochodzące z Niemiec stanowiły aż 38% wszystkich ofert na rynku wtórnym, ponownie osiągając w ten sposób znaczną przewagę nad innymi krajami. Dane serwisu autobaza.pl wskazują jednak niewielki (-3%) spadek w tej grupie względem analogicznego okresu w ubiegłym roku. Biorąc jednak pod uwagę przedpandemiczny 2019 r., obecnie ofert aut zza zachodniej granicy jest zauważalnie mniej (-12%).
Źródło: opracowanie własne autobaza.pl
Na drugim miejscu ponownie znalazły się natomiast auta importowane z Francji – stanowiły one 8% wszystkich ofert dostępnych na rynku wtórnym. Warto zaznaczyć, że w II kwartale 2022 roku Polacy sprowadzili ich aż o 34% więcej niż w roku 2021.
Podobnym wzrostem zainteresowania cieszyły się w II kwartale br. także samochody sprowadzane ze Stanów Zjednoczonych – odnotowano 38% zwiększenie się wolumenu ofert w porównaniu do analogicznego okresu w 2021 r., co dało im w sumie udział około 4% w całym rynku. Także auta pochodzące z Belgii stanowiły w tym roku 4% importowanych pojazdów – w tym przypadku wzrost wyniósł jednak jedynie 2%.
„W Polsce od wielu lat obecny jest trend sprowadzania samochodów z Niemiec, które cieszą się największym zaufaniem społeczeństwa. Co więcej, widać ogromną różnicę w stosunku do innych państw – sprowadzane z nich pojazdy stanowią jedynie kilka procent rocznego importu. Liderowanie Niemiec wynika między innymi z niedużej odległości pomiędzy krajami, dzięki czemu transport następuje szybko i sprawnie. Istotne znaczenie ma także ogólnie panujące wśród Polaków przekonanie, że nasi zachodni sąsiedzi bardzo dbają o swoje samochody i poruszają się nimi jedynie po dobrej jakości drogach” – mówi Marek Trofimiuk, ekspert serwisu motoryzacyjnego autobaza.pl.
Przeszłość auta na wyciągnięcie ręki
Pomimo iż tak upodobane przez Polaków niemieckie samochody słyną z solidności, a ich właściciele z dbania o ich stan, nigdy nie można być pewnym, że oglądany na aukcji samochód nie przeszedł w przeszłości poważnej szkody. Jest to trudne do zweryfikowania na własną rękę, szczególnie wtedy, kiedy auto zostało importowane do Polski. Sytuację zmieniają dostępne na rynku raporty historii pojazdu.
„Dzięki raportom autobazy.pl niejednokrotnie zdarzało się >>uratować<< osoby przed kupnem samochodu z >>bogatą<< przeszłością. Dostępne w naszych bazach dane z Niemiec, Francji, Belgii, Szwajcarii i wielu innych europejskich rynków, a także z USA pozwalają dobrze prześledzić przeszłość auta, którym się interesujemy. W przypadku ewentualnych incydentów z udziałem pojazdu, znajdziemy ich opis oraz oszacowanie wartości. Warto wiedzieć, że portal autobaza.pl dla marek BMW i FORD posiada szczegółową historię serwisów z ASO” – podsumowuje Marek Trofimiuk, ekspert serwisu motoryzacyjnego autobaza.pl.
Raporty autobazy.pl umożliwiają „prześwietlenie” historii tak popularnych w Polsce samochodów importowanych. Zebrane międzynarodowe dane pozwalają m.in. na weryfikację dat przeprowadzanych przeglądów, przebiegu pojazdów czy odnotowanych wypadków. Dla marek BMW i FORD dostępna jest także szczegółowa lista wszystkich wizyt serwisowych w ASO. Warto pamiętać, że znajomość przeszłości własnego samochodu jest bardzo ważna w jego dalszej eksploatacji.
Autoiso Sp. z o.o. jest właścicielem serwisu autobaza.pl oferującym raporty historii pojazdu. Od 20 lat firma dostarcza klientom wiarygodnych danych dotyczących przeszłości pojazdu. Autobaza.pl agreguje dane z wielu wiarygodnych i uznanych źródeł. Współpracuje z zaufanymi podmiotami jak m.in. holenderska fundacja Nationale Auto Pas (NAP). Serwisowi autobaza.pl został również przyznany certyfikowany dostęp do National Motor Vehicle Title Information System (NMVTIS) czyli do Krajowego Systemu Informacji o tytułach pojazdów silnikowych w USA.
Dziś autobaza.pl stanowi największą, niezależną bazę danych VIN z historią pojazdów dostępną na rynku europejskim. Działalność firmy ma realny wpływ na jakość pojazdów oferowanych na rynku wtórnym w Polsce.
Źródło informacji: Autoiso Sp. z o.o.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 23.09.2022, 08:00 |
Źródło informacji | Autoiso Sp. z o.o. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
TAURON: mrożenie cen nie rozwiąże problemu - droga do taniej, bezpiecznej i czystej energii prowadzi przez inwestycje w OZE PAP
Zapewnienie stabilnych dostaw możliwie taniej i bezpiecznej energii jest warunkiem zarówno społecznej akceptacji dla odchodzenia od paliw kopalnych, jak i realizacji wielkich projektów infrastrukturalnych czy utrzymania konkurencyjności gospodarki. Dlatego inwestycje w OZE muszą przyspieszyć, w czym powinno pomóc państwo np. w obszarze deregulacji – przekonywali przedstawiciele TAURON Polska Energia SA podczas kongresu Energy Days.- 06.10.2025, 12:38
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Polsko-estońskie prace nad europejską tarczą antydronową
Rozwój oraz integracja najnowocześniejszych systemów przeciwdziałania zagrożeniom dronowym to cel współpracy pomiędzy polską firmą APS i estońskim producentem Frankenburg Technologies. Obecnie podmioty pracują już nad integracją swoich systemów.- 06.10.2025, 11:49
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Advanced Protection Systems SA
-
Image
Model dla przemysłu: Cementownia Kujawy jako katalizator polskiego ekosystemu CCS
Dekarbonizacja stanowi współcześnie jedno z najbardziej kompleksowych wyzwań dla gospodarek rozwiniętych, a zarazem kluczowy imperatyw polityki klimatycznej Unii Europejskiej. Jako proces systemoawej redukcji emisji gazów cieplarnianych - ze szczególnym uwzględnieniem dwutlenku węgla (CO2) - wpisuje się w ramy Europejskiego Zielonego Ładu oraz zobowiązań wynikających z Porozumienia Paryskiego. Wymóg neutralności klimatycznej do 2050 roku, wdrażany m.in. przez EU ETS (European Emissions Trading System) i mechanizm CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism), przekłada się bezpośrednio na konieczność transformacji technologicznej sektorów wysokoemisyjnych. W szczególności przemysł cementowy znajduje się w centrum transformacji jako jedna z gałęzi gospodarki szczególnie trudnych do dekarbonizacji.- 06.10.2025, 10:31
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Holcim Polska
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ