Newsletter

Sokółka Okna i Drzwi świętuje swoje 50-lecie

06.06.2022, 09:40aktualizacja: 06.06.2022, 09:51

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Sokółka Okna i Drzwi - fot. Bieliński
Sokółka Okna i Drzwi - fot. Bieliński
Poszukując przykładów polskich marek, którym od podstaw i wbrew wielu przeszkodom udało się osiągnąć pozycję globalnego lidera wyznaczającego światowe trendy, warto zwrócić uwagę na Podlasie – to właśnie tam swoją siedzibę i fabrykę posiada Sokółka Okna i Drzwi. Produkty firmy, świętującej właśnie swoje 50-lecie, są obecne na niemal każdym kontynencie.

Gdy na początku lat 70. Edward Gierek ogłosił budowę „drugiej Polski”, w mniejszych miastach w całym kraju przystąpiono do organizowania nowych zakładów produkcyjnych, mających zapewnić im cywilizacyjny awans. Jednym z nich był Stolbud - zlokalizowany w Sokółce, niecałe 20 km od granicy z Białorusią, wyspecjalizowany w stolarce drewnianej.

Większość z tych państwowych przedsiębiorstw nie przetrwała jednak okresu transformacji gospodarczej i konfrontacji z zagraniczną konkurencją. Tymczasem Stolbud, od 1997 roku noszący nazwę Sokółka Okna i Drzwi, zdołał w nowych okolicznościach nie tylko utrzymać, ale i umocnić swoją rynkową pozycję.

„Postanowiliśmy wyspecjalizować się w produkcji i montażu okien drewnianych, osiągając w tym segmencie unikalną wiedzę oraz doświadczenie. Nasze towary uzyskiwały kolejne certyfikaty jakościowe, zarówno krajowe, jak i zagraniczne, potwierdzające ich najwyższą jakość. To budowało zaufanie wśród coraz liczniejszego grona odbiorców” – tłumaczy Marek Aniśko, dyrektor zarządzający Sokółka Okna i Drzwi SA.

W 2006 roku firma stała się częścią szwedzkiej Grupy Inwido AB, największego producenta okien i drzwi w Europie, osiągającego obecnie przychody na poziomie około 800 mln EUR rocznie. Pozwoliło to zrealizować w Sokółce szereg wielkich inwestycji, umożliwiających spółce podjęcie równorzędnej rywalizacji z najbardziej renomowanymi, globalnymi markami.

„Połączenie Sokółki Okna i Drzwi z naszą międzynarodową grupą producentów oznaczało wprowadzenie w niej najnowocześniejszych technologii produkcji, efektywnych technik zarządzania oraz dostosowanie funkcjonowania firmy na każdym szczeblu do wymagań współczesnego rynku – wyjaśnia Henrik Hjalmarsson, prezes zarządu Inwido Group. - Obecnie Sokółka to nie tylko najlepiej rozpoznawana marka okien drewnianych w Polsce, ale również znaczący eksporter” – dodaje.

Produkty z logo Sokółka Okna i Drzwi są dziś obecne w domach i mieszkaniach w kilkudziesięciu państwach – od upalnej Australii po mroźną Kanadę. Oznacza to, że okna tworzone na Podlasiu potwierdzają swoją jakość oraz wytrzymałość w nawet najbardziej ekstremalnych warunkach klimatycznych czy pogodowych.

„Proces kontroli jakości zaczyna się już przy starannej selekcji drewna - używamy wyłącznie szlachetnych, certyfikowanych surowców. Ponieważ każde okno drewniane, drewniano-aluminiowe czy tarasowo-balkonowe jest szyte na miarę, koncentrujemy się na jakości, a nie ilości, korzystając z naszego 50-letniego doświadczenia – mówi Marek Aniśko, który został właśnie, po 22 latach pracy przedsiębiorstwie, nowym dyrektorem zarządzającym firmy. - Dbamy również o najwyższą energooszczędność produktów, których zakup zwróci się w postaci niższych rachunków za ogrzewanie i wieloletniego użytkowania bez konieczności napraw lub wymiany” – dodaje.

„Wartość każdej marki definiuje nie tylko popularność i rozpoznawalność jej oferty, ale również, a może przede wszystkim, tworzący ją ludzie. W produkcję okien i drzwi w Sokółce – a w zeszłym roku powstało ich 61 tys. – zaangażowanych jest ponad 350 osób. Większość z nich pracuje w firmie od lat, nierzadko od kilku pokoleń” – mówi Tomasz Winiarski, dyrektor operacyjny JABS Sokółka S.A.

Osiągająca sukcesy na całym świecie Sokółka Drzwi i Okna nie zapomina o swoich korzeniach, a jej prężny rozwój jest dźwignią rozwoju dla regionu i całego Podlasia.

„Świętując 50-lecie istnienia, wybiegamy już myślami w przyszłość. Przed nami kolejne inwestycje, które umożliwią nam oferowanie najwyższej jakości produktów z poszanowaniem środowiska naturalnego. Grono naszych klientów stale rośnie, obecnie już na kilku kontynentach, dlatego okrągła rocznica to okazja nie tylko do podsumowań, ale przede wszystkim – do planowania kolejnych dekad rozwoju firmy” – podkreśla Marek Aniśko.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 06.06.2022, 09:40
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ