Newsletter

Specjalna edycja 500 Dolcevita dla uczczenia 62. urodzin kultowego modelu Fiata

05.07.2019, 11:31aktualizacja: 05.07.2019, 11:31

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

FCA Polska/Fiat 500 Dolcevita (1)
FCA Polska/Fiat 500 Dolcevita (1)
Zgodnie z najlepszą tradycją, 4 lipca Fiat świętował urodziny 500, prawdziwego włoskiego dzieła sztuki, które zmotoryzowało Europę w latach 50. ubiegłego wieku i nadal zadziwia rekordami.

Fascynująca 500 Dolcevita zadebiutowała 4 lipca, świętując urodziny włoskiej ikony. Pierwsza specjalna edycja nowej gamy oddaje wartości „italian glamour” i włoskiego stylu życia zainicjowanego w tamtej epoce, obejmującego modę, design i sztukę oraz estetykę codziennego życia, smaku, wyobraźni i dobrej zabawy.

To elementy tworzące charakter i urok Włoch, których jednym z najbardziej znanych symboli na świecie jest właśnie Fiat 500. Tegoroczne urodziny były jeszcze bardziej ekscytujące, ponieważ w tym roku zbiegły się z 120. rocznicą powstania marki Fiat, kamieniem milowym, którym może poszczycić się niewielu producentów samochodów na świecie.

500 Dolcevita - wyrafinowana elegancja mobilnego arcydzieła

Nowa seria specjalna 500 Dolcevita przeznaczona jest dla klientów poszukujących ekskluzywności i elegancji. Te same wartości leżą u podstaw najbardziej autentycznego włoskiego stylu, który w wyobraźni zbiorowej najlepiej uosabiają lata „Dolce Vita”. Jak przystało na ponadczasową gwiazdę, nowy model wyróżnia się ekskluzywnym białym kolorem Gelato White i ozdobiony jest biało-czerwoną „linią piękna” przebiegającą wzdłuż całego nadwozia.

Elegancję podkreśla także umieszczony z tyłu chromowany znaczek z napisem Dolcevita, który doskonale pasuje do chromowanej listwy na pokrywie bagażnika, chromowanych opraw lusterek i listew bocznych z logo „500”. Całość dopełniają eleganckie, 16” białe felgi aluminiowe z diamentowym wykończeniem i szklany dach Skydome w wersji hatchback.

Na szczególną uwagę zasługuje wersja 500 Dolcevita kabrio. Po raz pierwszy w historii model został wyposażony w dach w poziome biało-niebieskie paski z wyszytym czerwonym logo „500” zainspirowany leżakami plażowymi i parasolami z włoskiej Riwiery lat 60. Te kolorowe pociągnięcia pędzla, przypominające biały piasek i błękit morza, powstają w procesie produkcyjnym z wykorzystaniem krosien, które jednocześnie splatają niebiesko-białe nici, aby uzyskać efekt denimu i czerwoną nić dla logo „500”, będącego ekskluzywnym podpisem tej serii specjalnej.

W tym roku obchodzone są również dziesiąte urodziny Fiata 500 kabrio, wyrażającego „swobodne i emocjonalne” podejście do motoryzacji. Wprowadzony na rynek w 2009 roku, urokliwy model 500C składa wyraźny hołd stylowi oryginalnego Fiata 500 z 1957 roku, oferując jednocześnie najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, w szczególności innowacyjny dach miękki, prawdziwe „okno na niebo”.

Ta sama wyrafinowana elegancja nawiązująca do wspaniałego świata żeglarstwa charakteryzuje wnętrze 500 Dolcevita z deską rozdzielczą z drewna jachtowego i linią piękna w kontrastowym kolorze. Dla zapewnienia stabilności, elastyczności i doskonałej odporności drewno jest nakładane na ultralekką skorupę z włókna węglowego w specjalnym procesie łączącym kunszt, szlifowanie, barwienie, wykończenie i kontrolę jakości oraz procesy przemysłowe, takie jak tłoczenie, frezowanie i montaż.

Drewno – najbardziej naturalny z materiałów – łączy się z najnowocześniejszymi technologiami w celu uzyskania absolutnej doskonałości. Kabina pasażerska idealnie pasuje do otoczenia i jest jeszcze bardziej ekskluzywna dzięki nowym skórzanym fotelom Frau w kolorze kości słoniowej z haftowanym znaczkiem 500, czerwonymi lamówkami i centralną częścią inspirowaną wikliną. W kolorze kości słoniowej są również lamówki dywaników welurowych.

Wersja specjalnej 500 Dolcevita jest dostępna w dwóch konfiguracjach, hatchback i kabriolet. Gama silników obejmuje silnik 1.2 o mocy 69 KM w połączeniu z automatyczną lub manualną skrzynią biegów Dualogic i silnik Twin Air 0.9 o mocy 85 KM, ostatni w połączeniu z manualną skrzynią biegów.

Emocje z lat 60. powracają w marzeniach

Nowa seria specjalna 500 Dolcevita to zaproszenie, aby poczuć atmosferę lat 60., kiedy to Rzym był stolicą międzynarodowej „jet-set socjety”, miejscem eleganckich klubów nocnych i luksusowych hoteli, które przyciągały słynnych aktorów i pisarzy, podczas gdy politycy i VIPy spędzali czas, pijąc kawę w modnych kawiarniach. Ich historie opowiadali fotoreporterzy z Via Veneto, „paparazzi” będący świadkami szalonych nocy w Rzymie, zawsze gotowi, aby zrobić dobre zdjęcie i sprzedać skandal prasie brukowej.

Jednym z najsłynniejszych obrazów z tamtego okresu jest słynna scena kąpieli Anity Ekberg w rzymskiej Fontannie di Trevi z Marcello Mastroiannim, pochodząca z filmu „La dolce vita” (1960) Federico Felliniego. To były niezapomniane lata „Dolce Vita”, podczas których gospodarka Włoch ruszyła z nowym rozmachem i entuzjazmem, często za kierownicą 500, stworzonej jako odpowiedź na rosnącą potrzebę mobilności i wolności w przystępnej cenie. Podobna atmosfera dobrej zabawy ożywiała najbardziej znane letnie kurorty w całej Europie, takie jak Lazurowe Wybrzeże, Forte dei Marmi, Portofino i Capri. Nie było niczym niezwykłym zobaczyć gwiazdy z tamtego okresu szalejące za kierownicą ekskluzywnej Jolly 500 z 1958 r., znanej również jako „Spiaggina” będącej pierwszą serią specjalną klasycznej 500. W ubiegłym roku Fiat wypuścił na ulice odświeżoną wersję tego modelu – edycje specjalną 500 Spiaggina '58.

Radość życia i wyrafinowanie lat 60. powróciły dzisiaj dzięki modelowi 500 Dolcevita, który po raz kolejny odkrywa świat mody i żeglarstwa, podobnie jak 500 Riva (2016), nazwana „Najmniejszym jachtem na świecie” i 500 Anniversario (2017), hołd dla 60-lecia modelu. Nieprzypadkowo, wiele produktów będących rezultatem kreatywności włoskiego przemysłu tamtych lat, jak 500 i Vespa, głęboko zakorzeniło się w zbiorowej wyobraźni i do dzisiaj stanowią one źródło inspiracji. To ponadczasowe arcydzieła, a Fiat 500 jest jednym z nich.

Jeszcze bogatsza kolekcja, by ustanawiać nowe rekordy

Nowa 500 Dolcevita poszerza kolekcję ponad 30 serii specjalnych wprowadzonych na rynek w ciągu ostatnich 12 lat. Wszystkie są wyjątkowymi samochodami, owocem współpracy Centrum Stylu Fiata z kultowymi markami ze świata mody, luksusowych łodzi, technologii i dziedzictwa - by wymienić zaledwie kilka - i wchodzą na nieodkryte jak dotąd dla miejskiego samochodu terytoria. Od zawsze uznawany za „trendsettera" Fiat 500 „robi kolejny krok” naprzód, wprowadzając na rynek dwie nowe topowe wersje w gamie: Star i Rockstar. Krótko mówiąc, wszystko ma na celu utrwalenie sukcesu modelu, który w zeszłym roku, w jedenastym roku swojego istnienia, osiągnął najlepsze wyniki rok do roku, z liczbą prawie 194 000 sprzedanych samochodów (łącznie Fiat 500 i Abarth 595). Co ważne, od dwóch lat jest najlepiej sprzedawanym modelem Grupy FCA, a także liderem w segmencie samochodów miejskich w Europie. Fiat 500 dał początek również całej rodzinie noszącej jego nazwę, w skład której wchodzi 500, 500X i 500L, a jego sprzedaż osiągnęła kamień milowy w postaci trzech milionów sprzedanych egzemplarzy w Europie.

Rozwiązania finansowe FCA Bank dla nowego Fiata 500 Dolcevita (rynek włoski)

FCA Bank, parytetowa spółka joint venture zawiązana pomiędzy FCA Italy S.p.A. i Crédit Agricole Consumer Finance, wspiera sprzedaż Fiatów, oferując szeroki wachlarz rozwiązań finansowych, by wesprzeć klientów podczas zakupu nowego samochodu. Podczas okresu wprowadzania na rynek, ten, kto zechce zasiąść za kierownicą nowej 500 Dolcevita, może skorzystać z dodatkowej korzyści 1200 EUR połączonej z kredytem ratalnym FCA Bank: to tradycyjny plan sprzedaży, który w prosty i elastyczny sposób pozwala odroczyć zapłatę, wybierając spośród różnych okresów spłaty pożyczki.

Ponadto, dostępne są następujące rozwiązania:

- Piu by FCA Bank to innowacyjny program sprzedaży, który oferuje klientowi możliwość wyboru, czy po zakończeniu umowy wymienić samochód na nowy, zatrzymać go płacąc końcową ratę, czy też go zwrócić;

- Private Lease - to idealne rozwiązanie skierowane jest do przedstawicieli wolnych zawodów, którzy chcą użytkować samochód bez przymusu posiadania go.

Ponadto, FCA Bank udostępnia klientowi bogatą gamę usług ubezpieczeniowych, wliczanych do raty: usługi ubezpieczeniowe dla osób - na przykład ubezpieczona pożyczka, która zapewnia spłatę części kredytu w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń takich, jak na przykład utrata pracy, oraz usługi ubezpieczeniowe pojazdu, takie, jak niezmywalne oznakowanie kluczowych części pojazdu, jako środek odstraszający przed potencjalną kradzieżą, polisę od kradzieży i pożaru, „Collision” (ochronę przed kolizjami z innymi oznaczonymi samochodami), kasko (pokrycie szkód w przypadku kolizji z innymi oznaczonymi pojazdami, dachowania, zderzenia, wypadnięcie z drogi). Ponadto istnieje możliwość połączenia nowego OC z gwarantowanym kosztem na cały okres trwania kontraktu we wszystkich proponowanych przez FCA Bank typach finansowania.

Dodatkowo, Leasys, spółka zależna FCA Bank, oferuje również długoterminowe pakiety wypożyczenia samochodów, zapewniających spokojną i beztroską jazdę.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.07.2019, 11:31
Źródło informacji FCA Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii