Pobierz materiał i Publikuj za darmo
CINCINNATI--(BUSINESS WIRE)-- z okazji Światowego Dnia Wody spółka Procter & Gamble (P&G) świętuje osiągnięcie wyznaczonego na 2020 r. celu dostarczenia 15 mld litrów wody pitnej w ramach programu non-profit pt. „Children’s Safe Drinking Water” („Bezpieczna Woda Pitna dla Dzieci”). P&G przyspiesza działania mające na celu zapewnienie dostępu do wody pitnej jeszcze większej liczbie ludności, zamierzając dostarczyć 25 mld litrów wody, czyli ponad 100 mld szklanek, dla mieszkańców różnych państw na całym świecie.
Niniejszy komunikat prasowy zawiera materiały multimedialne. Pełna wersja dostępna jest pod adresem https://www.businesswire.com/news/home/20190318005078/en/
Od momentu uruchomienia programu w 2004 r. P&G ściśle współpracuje z siecią ponad 150 partnerów na rzecz pogłębiania świadomości dotyczącej globalnego kryzysu w dostępie do wody pitnej, a także w celu dostarczania wody dla rodzin w ponad 90 państwach dzięki zastosowaniu prostej metody oczyszczania opracowanej przez jednego z naukowców pracujących dla P&G. Rozwiązanie to pozwala na uzdatnienie 10 litrów brudnej, potencjalnie śmiercionośnej wody w zaledwie pół godziny za pomocą jednej saszetki środka uzdatniającego, kubła, patyka i kawałka czystej tkaniny.
Zdaniem Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) prawie 844 mln osób na całym świecie nie ma dostępu do wody pitnej. Z kolei według szacunków UNICEF kobiety i dzieci każdego roku poświęcają 40 mld godzin na pozyskiwanie wody, często zanieczyszczonej, i nią gospodarowanie. ONZ problem ten uznała za priorytetowy poprzez wyznaczenie Celu Zrównoważonego Rozwoju nr 6, w ramach którego wszyscy ludzie na świecie mają uzyskać dostęp do czystej wody i odpowiednich warunków sanitarnych do 2030 r.
Prowadzone przez P&G działania na rzecz zapewniania dostępu do wody pitnej cały czas przyczyniają się do radykalnej zmiany warunków życia całych społeczności poprzez poprawę stanu zdrowia ludności, działania edukacyjne i zwiększanie możliwości poprawy sytuacji gospodarczej.
„Jesteśmy dumni z osiągnięcia kamienia milowego, jakim było zapewnienie dostępu do 15 mld litrów wody i czerpiemy inspirację z możliwości dalszej poprawy sytuacji w ramach kolejnego celu - mówi David Taylor, prezes zarządu, prezes i dyrektor generalny P&G. - Opracowana przez P&G przełomowa technologia pomogła wielu rodzinom na przestrzeni minionych 15 lat. Liczymy, że jeszcze więcej osób skorzysta z niej w nadchodzących latach” - dodał.
W tym roku P&G po raz kolejny nawiązała współpracę z National Geographic w związku z obchodami Światowego Dnia Wody, aby zaprezentować historie pięciu szczególnie zasłużonych osób (tzw. Water Champions), którzy swoją codzienną pracą – zarówno samodzielną, jak i we współpracy z P&G – przyczyniają się do łagodzenia kryzysu w dostępie do wody pitnej. Wśród osób tych znalazła się czwórka największych partnerów P&G:
- Patricia Heaton, laureatka nagrody Emmy i ambasadorka organizacji humanitarno-rozwojowej World Vision,
- Carolyn Miles, prezes i dyrektor generalna organizacji humanitarnej Save the Children,
- JP Suarez, wiceprezes wykonawczy i dyrektor administracyjny Walmart International,
- Job Wasonga, kierownik projektu CARE International Kenya,
- Alllison Tummon Kamphuis, liderka realizowanego przez P&G programu na rzecz wody pitnej dla dzieci (Children’s Safe Drinking Water Program).
Poniżej przedstawiono najważniejsze założenia dotyczące współpracy P&G i wyżej wymienionych partnerów:
- World Vision – kontynuacja współpracy, która jak dotąd zaowocowała dostarczeniem 2 mld pitnej wody, poprzez zastosowanie saszetek P&G do uzdatniania jako rozwiązania przejściowego i awaryjnego na potrzeby ponad miliona osób w przeszło 15 państwach na terenie Afryki, Azji i Bliskiego Wschodu;
- Save the Children – organizacja, obchodząca właśnie swoją setną rocznicę, dostarczy 100 mln litrów wody pitnej rodzinom dotkniętym przez klęski żywiołowe i skutki sytuacji nadzwyczajnych w Etiopii;
- Walmart International – wesprze program poprzez dostarczenie 100 mln litrów wody pitnej w ramach realizowanej w 2019 r. kampanii sklepowej pt. „1 zakup = 1 litr wody” (1 purchase = 1 liter campaign);
- CARE – uświetnienie15 lat współpracy z P&G poprzez poszerzenie zasięgu prowadzonego w Kenii programu CSDW, który za pośrednictwem szkół i przychodni obejmie ponad 100 tys. osób, a także dalsze udzielanie doraźnego wsparcia i prowadzenie działań edukacyjnych w zakresie higieny na rzecz 300 tys. mieszkańców Etiopii.
Więcej informacji na temat obchodów Światowego Dnia Wody we współpracy z National Geographic można znaleźć na stronie www.nationalgeographic.com/pgwaterchampions. Więcej informacji na temat Children’s Safe Drinking Water Program znajduje się na stronie www.csdw.org/.
Procter & Gamble
P&G wychodzi naprzeciw potrzebom konsumentów na całym świecie dzięki jednemu z najbardziej rozbudowanych portfeli zaufanych i cenionych marek, w tym Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® oraz Whisper®.Spółka prowadzi działalność w ok. 70 państwach na całym świecie. Najnowsze wieści i informacje dotyczące P&G oraz jej marek można znaleźć na stronie http://www.pg.com. Więcej informacji na temat działalności społecznej P&G dostępnych jest na stronie: https://www.pg.com/citizenship2018.
Wersja źródłowa na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20190318005078/en/
Źródło: Procter & Gamble
KONTAKT:
Julie deSylva
kierownik ds. komunikacji P&G
tel.1-513-780-0006
e-mail: Desylva.j@pg.com
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 18.03.2019, 17:25 |
Źródło informacji | Business Wire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |