Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Warunki na norweskich drogach często są trudniejsze od tych, do jakich przyzwyczajeni są zagraniczni kierowcy. Do tego dochodzi wiele szczególnych przepisów, np. dotyczących rodzaju opon i stosowania łańcuchów śniegowych dla samochodów ciężarowych. Do tej pory jednak norweskim władzom trudno było nawiązać dialog z kierowcami. "Dlatego zadaliśmy sobie pytanie: kogo posłuchają? - mówi Ingrid Finboe Svendsen, dyrektor Państwowej Inspekcji Pracy, jednego z uczestników kampanii. - Odpowiedź była oczywista" - mamy!
Mama pasażerem
W celu podniesienia świadomości wśród zagranicznych kierowców i ich pracodawców na temat przepisów i warunków jazdy w Norwegii, władze wraz z uczestnikami życia gospodarczego stworzyły kampanię pt. "Mamma presenterer" ("Mama przedstawia"). Krótki filmik umieszczony na stronie kampanii (http://www.motherpresents.org/pl/) cieszy się wielką popularnością - w krótkim czasie osiągnął ponad 2 miliony wyświetleń. Do udziału w nim twórcy zaprosili Annę Gorzynik, mieszkankę Krosna, a prywatnie mamę 33-letniego Łukasza - kierowcy ciężarówki. Mama wraz z synem przemierzała tirem norweskie szlaki. Władze wierzą, że udział matki pięciorga dzieci pomoże sprawić, aby warunki pracy i jazdy w Norwegii były bezpieczniejsze dla zagranicznych kierowców. Nie dotyczy to tylko bezpieczeństwa, ale również świadomości praw kierowców. "Ważne by pokazać zagranicznym kierowcom, że mogą zaufać tutejszym władzom" - podkreśla Finboe Svendsen.
Trzy razy bardziej narażeni na wypadek
Raport badawczy Fafo/TOI podaje, że w wypadkach drogowych z udziałem samochodów ciężarowych ginie aż o 35 % więcej ludzi niż wynosi średnia europejska.
Strona internetowa kampanii: http://www.motherpresents.org/
Film z polskimi napisami na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=bKpixU5Ol0c
KONTAKT:
Weronika Zimny
tel. kom. +48 506 073 513
e-mail: w.zimny@youll.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.11.2016, 12:14 |
Źródło informacji | you'll sp. z o.o. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Legendarny obiekt sportowy zmienia nazwę na Superauto.pl Stadion Śląski
Superauto.pl, największy sprzedawca nowych aut w internecie, został pierwszym w historii sponsorem tytularnym Stadionu Śląskiego. W efekcie zawartej umowy sponsorskiej, drugi co do wielkości stadion w Polsce zmienia nazwę na Superauto.pl Stadion Śląski.- 02.04.2025, 17:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Superauto.pl
-
Image
„Na życie, które dzieje się teraz” - PZU z nową kampanią o ubezpieczeniach na życie i zdrowie
PZU rozpoczyna wiosenną kampanię promującą ubezpieczenia na życie i zdrowie pod hasłem „Na życie, które dzieje się teraz”. Celem akcji jest podniesienie świadomości Polaków o korzyściach z posiadania tego typu zabezpieczenia oraz promowanie oferty PZU, która łączy ochronę życia i budowanie kapitału na przyszłość.- 02.04.2025, 15:38
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PZU
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ