Pobierz materiał i Publikuj za darmo
SZANGHAJ, 8 września 2016 r. /PRNewswire/ - 8 września UnionPay International i Chińska Akademia Turystyczna wydały Roczne sprawozdanie o chińskiej turystyce wyjazdowej (2016) stwierdzające, że turystyka wyjazdowa w Chinach weszła w okres racjonalnego wzrostu i będzie nadal równomiernie rosła w ciągu najbliższych pięciu do dziesięciu lat. Sprawozdanie odnotowało, że karty UnionPay pomagają w płaceniu Chińczykom podróżującym za granicę.
Wzrost turystyki wyjazdowej nieco zwolnił, a popularnymi krajami stały się Tajlandia i Japonia.
Liczba wyjeżdżających turystów chińskich w 2015 r. osiągnęła 117 milionów, co stanowi wzrost o 9,8%, jest to o wiele mniej niż wzrost o 20% osiągany w latach poprzednich. Sprawozdanie zawiera jednak pozytywne oczekiwania na temat chińskiej turystyki wyjazdowej, w ramach których szacunkowo oczekuje się w 2016 r. liczby 133 milionów turystów, co będzie stanowiło wzrost o 11,5%.
Lepsza polityka wizowa oraz łatwiejsze sposoby płatności to dwa zasadnicze czynniki, które wspierały turystykę wyjazdową. Karty UnionPay akceptuje 35 milionów handlowców i ponad 2 miliony bankomatów w 160 krajach i regionach.
Większość turystów wybrała cele w niedużej odległości, a ponad 70% turystów podróżowało do Hongkongu, Makao i na Tajwan. O ile chodzi o cele poza Chinami, pierwsza dziesiątka składa się z Tajlandii, Korei Południowej, Japonii, Wietnamu, USA, Singapuru, Rosji, Australii, Indonezji i Malezji. W przypadku Tajlandii i Japonii odnotowano wzrost liczby chińskich turystów o 88%. W przyszłości oczekuje się wzrost popularności Europy Wschodniej, Ameryki Południowej i Azji Środkowej.
Karty UnionPay akceptują prawie wszystkie bankomaty i około 90% handlowców w Tajlandii, ponad połowa bankomatów i około 500.000 handlowców w Japonii, prawie wszystkie bankomaty i ponad 80% handlowców w USA oraz wszystkie bankomaty i ponad 80% handlowców w Singapurze.
Od "objeżdżania sklepów" po "delektowanie się miejscowym życiem"
Wyjeżdżający za granicę turyści chińscy wydali w 2015 r. 1,045 tryliona dolarów amerykańskich, co stanowi wzrost o 16,6%. Wydatki na osobę stanowiły 893 dolarów amerykańskich, co stanowi nieco wolniejszy wzrost. Najpopularniejszy cel podróży chińskich turystów zmienia się ze zwiedzania na zakupy i ogólnie na przyjemności związane z miejscowym stylem życia.
Najważniejsze pozycje wśród wydatków stanowią zakupy, wycieczki grupowe, wyżywienie i bilety na atrakcje turystyczne. 85,9% turystów podało zakupy jako najważniejszą pozycję wśród wydatków.
Karty UnionPay akceptują hotele, restauracje, supermarkety i coraz więcej podmiotów kultury i rozrywki. Karty UnionPay są także akceptowane w taksówkach w Australii, Korei Południowej i Singapurze.
65% podróżujących samodzielnie turystów zamawiało bilety lotnicze on-line, 56,5% rezerwowało hotele, a 57,7% on-line organizowało swoje wycieczki. Poza Chinami kontynentalnymi karty UnionPay akceptuje ponad 10 milionów handlowców on-line , a w 2015 r. prawie trzykrotnie wzrósł zakres transakcji on-line.
Dodatkowe informacje: http://www.unionpayintl.com/
Źródło: UnionPay International
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 09.09.2016, 11:40 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |