Pobierz materiał i Publikuj za darmo
<p>- Starbucks nawiąże współpracę z kluczowymi przedsiębiorstwami w ramach ekosystemu Alibaba, w tym z Ele.me, Hema, Tmall, Taobao i Alipay, w znaczący sposób zbliżając klientów z Chin do najlepszych standardów obsługi wyrażonych ideą Starbucks Experience:
<p>- Spółka ogłosiła plany wykorzystania platformy do zamawiania Ele.me do wdrożenia pilotażowego programu dowozów w Pekinie i Szanghaju we wrześniu 2018 r. Do końca 2018 r. ma on objąć 30 miast i przeszło 2000 sklepów,
<p>- Partnerzy z supermarketów Hema stworzą „Kuchnie dostaw Starbucksa” - miejsca zaprojektowane specjalnie do realizacji zamówień produktów Starbucksa, które jeszcze zwiększą możliwości dostawcze, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższego komfortu klienta podczas zamówień na miejscu.
<p>- Obie spółki wspólnie stworzą zupełnie nowy wirtualny sklep Starbucks, który połączy w sobie różne platformy z ekosystemów marek Starbucks i Alibaba, zapewniając komfortowe i jeszcze bardziej spersonalizowane środowisko wyposażone w narzędzia do rejestrowania i realizowania zniżek oferujące szeroką gamę usług.
Szanghaj i Hangzhou, Chiny - (BUSINESS WIRE) - Spółki Starbucks Coffee Company („Starbucks”) (NASDAQ: SBUX) i Alibaba Group Holding Ltd. („Alibaba”) (NYSE: BABA) ogłosiły dziś nowe kompleksowe partnerstwo strategiczne pod hasłem „New Retail”, które zapewni płynne korzystanie z ekosystemu usług Starbucks Experience i odmieni oblicze branży kawiarnianej w Chinach. W ramach współpracy z kluczowymi przedsiębiorstwami ekosystemu Alibaba, w tym Ele.me, Hema, Tmall, Taobao i Alipay, Starbucks ogłosił plany uruchomienia pilotażowego programu dostaw od września 2018 r., utworzenia „Kuchni dostaw Starbucksa” do realizacji zamówień i połączenia w jedno wielu platform, tworząc w ten sposób zupełnie nowy sklep Starbucks - nie mające sobie równych i jeszcze bardziej spersonalizowane środowisko Starbucks Experience dla klientów z Państwa Środka.
Niniejsza informacja prasowa zawiera multimedia. Zobacz pełną treść informacji: https://www.businesswire.com/news/home/20180801006123/en/
W tej historycznej chwili dwie legendarne światowe marki przystępują do zrewolucjonizowania wrażeń klientów w oparciu o swoje wyjątkowe zdolności handlowe i technologiczne. Dzięki wykorzystaniu ekosystemu usług Alibaba i infrastruktury New Retail Starbucks będzie mógł zapewnić klientom jednolite doświadczenia Starbucks Experience w sklepach stacjonarnych i w Internecie.
„Dzięki zwiększeniu komfortu klientów obsługiwanych przez ponad 45 tys. naszych partnerów, Starbucks w Chinach rozwija się i wprowadza innowacje szybciej niż gdziekolwiek indziej na świecie - powiedział Kevin Johnson, prezes i dyrektor generalny Starbucks Coffee Company. - Nasze przełomowe partnerstwo z Alibabą doprowadzi do przeobrażenia współczesnego handlu detalicznego i stanowi istotny kamień milowy w naszych dążeniach, by spełniać z nawiązką oczekiwania naszych klientów z Chin. Starbucks China to oddział, któremu warto się przyglądać. Mam pełne zaufanie do całego zespołu, którego zadaniem jest wdrożenie w praktyce innowacji stojących za ideą Starbucks Experience.
Daniel Zhang, dyrektor generalny Alibaba Group: „Starbucks to o wiele więcej niż tylko miejsce, gdzie można napić się doskonałej kawy, a nasze podejście do tworzenia nowej kultury i stylu życia wokół picia kawy dzięki innowacjom i technologii jest podobne. Alibaba z zapałem przystępuje do rozszerzenia naszego dotychczasowego partnerstwa ze Starbucks, aby, przy wykorzystaniu naszej nowoczesnej infrastruktury New Retail i rozwiązań cyfrowych, zapewnić klientom niespotykany dotąd komfort korzystania z naszych usług. Nawiązanie tej współpracy to kolejny dowód na sukces naszej strategii New Retail”.
Strategiczna współpraca z marką Starbucks to część szerszej kampanii New Retail grupy Alibaba, której celem jest przemiana świata handlu w taki sposób, by płynnie połączyć obsługę internetową i stacjonarną. Program New Retail został wprowadzony przez grupę Alibaba w 2016 r. i od tego czasu święci triumfy w branży sprzedaży detalicznej.
Zapewnianie niezrównanego komfortu zamawiania i dostawy przy pomocy ekosystemu Alibaba
Najlepsze w branży usługi dostawy kawy dzięki Ele.me
We współpracy z Ele.me, największą platformą dostaw żywności na żądanie w Chinach, dla której pracuje 3 miliony rozwozicieli produktów, Starbucks we wrześniu wprowadzi pilotażowy program dostaw ze 150 sklepów zlokalizowanych w kluczowych strefach handlowych w Pekinie i Szanghaju. Do końca roku kalendarzowego 2018 planowane jest przyspieszenie wprowadzenia programu w przeszło 2000 sklepach Starbucks w 30 miastach.
Starbucks i Ele.me nawiązały współpracę w celu opracowania wyjątkowej spersonalizowanej infrastruktury dostawczej, która na każdym etapie została przygotowana z ogromną starannością. Dotyczy to m.in. pracujących dla spółki rozwozicieli, dokładnego określenia czasu dostawy i spersonalizowanych dostaw. Wspólnie firmy stworzyły specjalnie przygotowany program Starbucks order-to-delivery (od zamówienia do dostawy), który zapewnia zachowanie niezrównanych wrażeń i najwyższej jakości, jakiej klienci oczekiwali dotychczas od punktów Starbucks. Dzięki nawiązanej współpracy Starbucks i Ele.me stworzyły najlepszy w swojej klasie standard usług dostawy kawy dla klientów z Chin.
„Ele.me posiada w Chinach bardzo dobrze rozwiniętą infrastrukturę dostaw na żądanie. Cieszy nas nawiązanie partnerstwa ze Starbucks. Dzięki niemu będziemy mogli realizować dostawy w sposób niezawodny i godny zaufania, tak aby spełniać oczekiwania naszych klientów i wykorzystać ogromny potencjał sektora dostaw. Dla Ele.me jest to ważny krok pozwalający na zacieśnienie naszej współpracy z sieciami handlowymi i zwiększenie naszego udziału w sektorze dowozu żywności” - powiedział Wang Lei, dyrektor generalny Ele.me.
Różne możliwości realizacji i dowozu za pośrednictwem Hema Supermarkets
Starbucks będzie współpracował również z supermarketami Hema i będzie pierwszą marką detaliczną, która utworzy na ich terenie specjalne „Kuchnie dostaw Starbucksa”. „Kuchnie dostaw Starbucksa” skorzystają z wyjątkowych możliwości realizacji zamówień i dowozu Hema, które będą stanowić uzupełnienie dostaw spersonalizowanej kawy i herbaty Starbucks oferowanej w dotychczasowych sklepach marki. Starbucks skorzysta również z wiedzy Hema na temat potrzeb klientów i wyjątkowego doświadczenia w zakresie realizacji zamówień, aby jeszcze lepiej zaspokajać potrzeby pojedynczych klientów i całych rodzin z różnych społeczności w całych Chinach.
Ta strategia nada kształt przyszłemu planowaniu nowych sklepów sieci Starbucks, w połączeniu z „Kuchniami dostaw Starbucksa” i pozwoli uzyskać jeszcze większą skalę i zasięg usług dowozu Starbucks, pozostawiając naszym partnerom (pracownikom) możliwość dalszego podnoszenia jakości obsługi klienta w punktach sprzedaży. Starbucks otworzy „Kuchnie dostaw Starbucksa” w wybranych supermarketach Hema w Szanghaju i Hangzhou już we wrześniu tego roku. W dalszej perspektywie planowane jest otwarcie kolejnych punktów w innych miastach.
„Nasi chińscy klienci mają bardzo duże oczekiwania, jeśli chodzi o nasze flagowe Starbucks Experience. Dlatego z dumą wprowadzamy doskonałe usługi dowozu, które cechują się tą samą jakością obsługi, która tak bardzo spodobała się im w naszych sklepach. Nigdy nie zadowalamy się półśrodkami - powiedziała Belinda Wong, dyrektor generalny Starbucks China. - Co jeszcze istotniejsze, dzięki partnerstwu z grupą Alibaba przełamujemy realne i wirtualne bariery pomiędzy przestrzenią domową, biurową, sklepową i cyfrową. Chiny stają się dla marki Starbucks pierwszym rynkiem, na którym idea Starbucks Experience znajduje pełne odzwierciedlenie we wszystkich aspektach życia naszych klientów, co stanowi kolejny dowód na wyjątkowość i strategiczne znaczenie tego rynku”.
Cyfrowe innowacje, które odmieniają oblicze branży sprzedaży detalicznej
Kluczową strategiczną inicjatywą w ramach partnerstwa jest pionierski projekt opracowania zupełnie nowego sklepu wirtualnego Starbucks w Chinach. Współpraca w dziedzinie technologii cyfrowych obejmuje stworzenie przez Alibabę scentralizowanego internetowego systemu zarządzania oferującego wyjątkowe możliwości integracji i zapewniania jednolitej realizacji idei Starbucks Experience na różnych platformach cyfrowych. To innowacyjne rozwiązanie zrywa z typowymi ograniczeniami korzystania z jednej aplikacji, zapewniając klientom lepszą jakość obsługi i większą personalizację za pośrednictwem aplikacji Starbucks oraz aplikacji mobilnych do obsługi klienta Alibaby, takich jak Taobao, Alipay, Tmall i Koubei.
Zrewolucjonizuje to tradycyjny model offline-to-online, zwiększając zasięg idei Starbucks Experience, tak by stała się codziennym zwyczajem tworzącym styl życia chińskich klientów, dostępnym w dowolnym miejscu i czasie. Niezależnie od tego, czy klient jest w domu, w biurze, w sklepie Starbucksa, czy też korzysta z Internetu, może uzyskać dostęp do całej oferty Starbucks Experience. Kupując produkty w Internecie, zamawiając spersonalizowany napój dla przyjaciela lub wysyłając firmowany przez Starbucksa prezent poprzez platformę „Say it with Starbucks (Powiedz to ze Starbucksem)”. Starbucks stopniowo włączy swoją platformę członkowską Starbucks Rewards (SR) do centralnego systemu i, korzystając z wiedzy o potrzebach swoich klientów, zapewni im prawdziwie spersonalizowane usługi, tworząc podwaliny pod dalszy rozwój cyfrowej działalności spółki w Chinach.
Starbucks i Alibaba to godni zaufania partnerzy biznesowi o wspólnym systemie wartości, działający w duchu innowacyjności i nieustannie dążący do doskonałości oferowanych produktów i usług. To pogłębione partnerstwo stanowi ważny krok naprzód dla obu spółek, których działalność przyczyni się do podniesienia jakości obsługi klientów w całych Chinach.
Starbucks
Od roku 1971 Starbucks Coffee Company zajmuje się selekcjonowaniem i paleniem wysokiej jakości kawy Arabica przy zachowaniu najwyższych standardów etycznych. Mająca punkty sprzedaży na całym świecie spółka Starbucks jest obecnie czołowym detalicznym sprzedawcą wyselekcjonowanych gatunków kawy palonej na międzynarodowym rynku. Dzięki naszemu nieustannemu zaangażowaniu w podnoszenie jakości usług oraz przyświecającym nam zasadom każda filiżanka naszej kawy to dla naszych klientów nowy wymiar doświadczenia Starbucks. Jeśli chcą Państwo stać się częścią naszego świata, prosimy odwiedzić jedną z naszych kawiarni lub stronę Starbucks.com oraz Starbucks Newsroom.
Alibaba Group
Misją Alibaba Group jest umożliwienie klientom łatwego prowadzenia interesów na całym świecie. Spółka dąży do stworzenia infrastruktury transakcyjnej przyszłości i realizacji wizji, w której Alibaba jest dla klientów miejscem spotkań, pracy i sposobem na życie. Ponadto spółka ma ambicję funkcjonowania przez co najmniej 102 lata.
Zobacz wersję źródłową informacji w serwisie businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20180801006123/en/
KONTAKT:
Starbucks
Media Relations
e-mail: press@starbucks.com
-
Alibaba Group
Katie Lee
tel. +852 9728 0979
e-mail: k.lee@alibaba-inc.com
-
Candice Huang
tel. 202-716-7446
e-mail: candicehuang@alibaba-inc.com
Źródło: Starbucks Coffee Company
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 02.08.2018, 14:59 |
Źródło informacji | Business Wire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |