Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Stowarzyszenie podkreśla, że nie prosiło o wsparcie finansowe ze strony rządu, zaś jego firmy członkowskie nie protestowały wówczas, gdy zamykano ich punkty handlowe. Przedstawiciele STOPP przypominają, że apelowali do premiera Mateusza Morawieckiego i prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego o pilne wdrożenie działań zmierzających do zmiany sposobu naliczania podatku akcyzowego, ponieważ obecne regulacje w ich ocenie stawiają w uprzywilejowanej pozycji globalne firmy produkujące płyny do e-papierosów we wkładach jednorazowych. Zmiana sposobu naliczania akcyzy na płyn do papierosów elektronicznych pozwoliłaby ochronić interesy małych i średnich polskich firm.
STOPP wyraża również swój sprzeciw wobec jakichkolwiek dalszych podwyżek akcyzy na alternatywy dla papierosów. Podkreśla także, że dyskusja na temat akcyzy na wyroby nikotynowe w ogóle nie dotyczy polskich MŚP, lecz jest walką między międzynarodowymi gigantami. Przedstawiciele organizacji STOPP zwracają uwagę na to, że globalne firmy zapłacą za swoje flagowe e-papierosy od niespełna 0,4 zł do 1,1 zł akcyzy. Producenci wkładów tytoniowych do podgrzewania niecałe 2 zł akcyzy. Największą akcyzę za swój produkt płacą firmy z sektora MŚP, które reprezentuje STOPP. Instytucja przekonuje, że utrzymanie obecnego sposobu naliczania akcyzy doprowadzi do wzrostu cen produktów globalnych firm od kilku proc. do około 20 proc., podczas gdy produkty małych i średnich firm mogą zdrożeć od 100 proc. do nawet 700 proc. STOPP podkreśla, że globalne korporacje płacą wyraźnie niższą akcyzę na swoje produkty, niż polscy producenci płynów do papierosów elektronicznych.
Przedstawiciele STOPP podkreślają, że polityka państwa wobec produktów zawierających nikotynę (to jest: papierosów, e-papierosów oraz podgrzewaczy tytoniu) powinna brać pod uwagę stopień ich ryzyka dla zdrowia. W szczególności zaś, jak przekonuje STOPP, rządzący powinni koncentrować się na ograniczeniu dostępu do takich produktów przez osoby nieletnie.
Źródło informacji: Stowarzyszenie Obrony Praw Przedsiębiorców
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 10.02.2021, 13:16 |
Źródło informacji | Stowarzyszenie Obrony Praw Przedsiębiorców |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Branża recyklingu drewna istotnym elementem silnego sektora drzewnego w Polsce PAP
Polska jest ósmym w Unii Europejskiej producentem odpadów drzewnych i drewnopochodnych - rocznie w kraju powstaje ich ok. 1,3 mln ton. Jednak brak kompleksowych rozwiązań prawnych ogranicza potencjał rozwoju sektora recyklingu tych odpadów - konkludują autorzy raportu „Więcej drewna z drewna. Jak usprawnić system recyklingu drewna w Polsce?”.- 17.09.2025, 12:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Engineered for Whatever: nowa, odważna platforma marki Columbia Sportswear przedstawia ekstremalne przygody na świeżym powietrzu
Nowa kampania odświeża wizerunek marki, a także przywraca niekonwencjonalność i humor, charakterystyczne dla Columbia Sportswear. Kampania będzie prowadzona w kanałach cyfrowych, outdoorowych, sprzedaży detalicznej i innych.- 17.09.2025, 11:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Columbia Sportswear
-
Image
Gwiazda koszykówki Marcin Gortat ambasadorem marki LOTTO PAP
Marcin Gortat, łodzianin i najsłynniejszy polski koszykarz, utytułowany zawodnik ligi NBA, dołączył do grona ambasadorów marki LOTTO. Będzie promował zdrowy styl życia, aktywność fizyczną i produkty Totalizatora Sportowego, który od 70 lat hojnie wspiera sport i kulturę - powiedział Szymon Gawryszczak, członek zarządu Totalizatora Sportowego.- 17.09.2025, 10:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ