Newsletter

Strategia Banku Pekao do 2024 roku - bank uniwersalny pierwszego wyboru

28.04.2021, 08:52aktualizacja: 29.04.2021, 10:57

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP MediaRoom - kadr z filmu
PAP MediaRoom - kadr z filmu
W ramach nowej strategii na najbliższe cztery lata pod nazwą „Odpowiedzialny bank. Nowoczesne bankowanie” Bank Pekao stawia sobie za cel bycie bankiem uniwersalnym pierwszego wyboru. Oznacza to przede wszystkim oferowanie nowoczesnych i przyjaznych usług dla klientów – mówi Marcin Gadomski, wiceprezes Banku Pekao S.A.

Strategia Banku Pekao na lata 2021 - 2024 zakłada między innym wzrost udziałów rynkowych w najbardziej rentownych segmentach rynku, jak również dywersyfikację źródeł przychodów. Jednym z priorytetów jest wzrost bazy klientów, ze szczególnym uwzględnieniem młodszych osób.

Zdaniem Gadomskiego konieczna jest koncentracja na efektywności działania, co ma konkretne przełożenie na cele biznesowe i finansowe. Wiceprezes wskazał, że kluczowe cele finansowe to osiągnięcie wskaźnika ROE na poziomie 10 proc. oraz obniżenie wskaźnika kosztów do dochodów do poziomu 42 proc. W 2024 roku liczba aktywnych klientów bankowości mobilnej ma się zwiększyć do 3,2 miliona.

Priorytetem banku jest również cyfryzacja. Pekao chce osiągnąć wskaźnik 100-procentowej digitalizacji. Oznacza to, że klienci detaliczni banku będą mogli załatwić wszystkie sprawy w bankowości mobilnej, z poziomu aplikacji PeoPay.

Z punktu widzenia akcjonariuszy ważną informacją jest zapowiedź wypłaty dywidendy. Wiceprezes przypomniał, że według strategii, ma ona być utrzymywana w latach 2021-2024 na poziomie 50 do 75 proc. zysku.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 28.04.2021, 08:52
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii