Newsletter

Suning realizuje transakcję nabycia Carrefour China, przyspieszając rozwój detalu we wszystkich scenariuszach

27.09.2019, 16:32aktualizacja: 27.09.2019, 16:32

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- Działy artykułów gospodarstwa domowego Suning pojawią się w ponad 200 sklepach Carrefour już w ten weekend; - Carrefoura zachowa swoja markę i niezależność w Chinach; - Mianowanie nowego dyrektora wykonawczego Carrefour China.

NANJING, Chiny, 27 września 2019 r. /PRNewswire/ -- Firma Suning.com (002024.SZ) ogłosiła dziś realizację nabycia Carrefour China, co symbolizuje początek epoki Suning w Carrefour China.

Informacje powiązane są z transakcją opublikowaną wcześniej tego roku (23 czerwca), kiedy to firma Suning.com podała do wiadomości zamiar nabycia 80% udziałów w Carrefour China za kwotę 620 milionów euro (4,8 miliarda RMB). Zrealizowana dziś transakcja jest najnowszym nabyciem przez Suning po przejęciu Dia China i domów towarowych Wanda. Firma Suning przyspiesza ekspansję portfela sklepów fizycznych w ramach rozbudowy modelu detalu we wszystkich scenariuszach.

„Jest to kluczowy krok w planie detalu inteligentnego Suning. Doświadczenie Carrefour w dobrach szybkozbywalnych i możliwości firmy w łańcuchu dostaw mogą zostać zintegrowane z modelem detalu we wszystkich scenariuszach Suning, a także naszą solidną siecią logistyczną i zaawansowaną technologią. Ze względu na możliwości w detalu inteligentnym Suning może przemienić sklepy Carrefour we w pełni zintegrowane supermarkety online i offline w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby klientów” - skomentowałZhang Jindong, prezes Suning Holdings Group.

W dniu oficjalnej realizacji transakcji do Zhanga Jindong dołączyło w Nanjing ponad 20 dyrektorów z siedzib głównych i kluczowych regionów Carrefour China. W trakcie specjalnie zorganizowanego w tym celu spotkania prezes zaprezentował plan rozwoju działalności Carrefour China i ogłosił mianowanie nowego głównego dyrektora wykonawczego działalności Carrefour China. Stanowisko to obejmie Tian Rui, wiceprezes Suning.com.

Zhang Jindong potwierdził, że w ciągu najbliższych pięciu lat Carrefour China otworzy 300 nowych sklepów w chińskich miastach w grupie 1 do 3. Prezes ujawnił także, że marka i działalność Carrefour w Chinach pozostanie niezależna, a jednocześnie korzystać będzie z modelu chmury detalicznej, otwartej technologii, możliwości logistycznych i łańcucha dostaw Suning w celu uzyskania lepszego dostępu do rynków w niższych grupach.

Dnia 28 września działy artykułów gospodarstwa domowego Suning zostaną wprowadzone do ponad 200 sklepów Carrefour. Zgodnie z opublikowanymi dziś planami w przyszłości sklepy Carrefour w Chinach będą także miały w swojej ofercie inne produkty Suning, w tym produkty dla matek i niemowląt, sportowe i kina. Celem Suning jest utworzenie kompleksowych ośrodków dla lokalnych społeczności, które łączyć będą towary, usługi, atrakcje i rozrywkę.

Zbliżające się święto państwowe będzie pierwszą okazją do wspólnej promocji sprzedaży Suning i Carrefour China. Z tej okazji w trakcie tegorocznego Dnia Singla, popularnego wśród chińskiej młodzieży dnia zakupowego przypadającego na 11 listopada, pojawi się jeszcze więcej ofert.

Obecna w Chinach od 24 lat sieć Carrefour China zarządza siecią 210 hipermarketów i 24 sklepów osiedlowych w 22 prowincjach i 51 dużych i średnich miastach, licząc około 30 milionów klientów. W 2018 r. sieć zanotowała sprzedaż netto na poziomie niemal 30 miliardów RMB.

Integracja firm e-handlu (online) i supermarketów (offline) to nowy trend w rozwoju branży sprzedaży detalicznej. Różne modele biznesowe mogą się wzajemnie uzupełniać i poszerzać możliwości usługowe wzdłuż łańcucha dostaw. Duża liczba analityków branżowych pozytywnie wypowiada się na temat synergii wypływających z nabycia, które jeszcze zwiększy konkurencyjność firmy Suning przez przyspieszenie jej rozwoju w kategorii dóbr szybkozbywalnych. A przy tym transakcja wzbogaci portfel detalu inteligentnego firmy oraz przyczyni się do zmniejszenia kosztów zakupów i logistyki.

Informacje dla redaktorów

O Suning Holdings Group

Powstała w 1990 roku firma Suning jest jednym z wiodących przedsiębiorstw handlowych w Chinach z dwoma publicznymi spółkami w Chinach i Japonii. W 2019 r. firma Suning Holdings Group zajęła miejsce wśród czołowych trzech marek w rankingu 500 największych chińskich firm niebędących w posiadaniu rządowym z rocznym przychodem na poziomie 602,5 RMB (około 77,24 miliarda euro) i utrzymała się na pierwszym miejscu w kategorii sprzedaży detalicznej przez internet. Wypełniając misję „przewodzenia ekosystemowi we wszystkich branżach przez tworzenie elitarnej jakości życia dla wszystkich", firma Suning wzmocniła i poszerzyła kluczową działalność przez ekosystem korporacyjny obejmujący wiele branż wertykalnych, w tym nieruchomości komercyjne, usługi finansowe i sport. Suning.com, główna spółka zależna przewodząca działalności grupy w sprzedaży detalicznej online i offline, znajduje się na liście czołowych 500 przedsiębiorstw Fortune Global za w latach 2017 do 2019.

Źródło: Suning Holdings Group

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 27.09.2019, 16:32
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ