Newsletter

Suning.com ogłasza wzrost o 30,35% w skali rocznej za rok 2018

01.04.2019, 12:23aktualizacja: 01.04.2019, 12:23

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

NANJING, Chiny, 29 marca 2019 r. /PRNewswire/ -- Firma Suning.com (002024.SZ), największy w Chinach, inteligentny detalista online-to-offline (O2O), ogłosiła przychód operacyjny na poziomie 244,96 miliarda RMB (36,479 miliarda USD), o 30,35% większy niż w poprzednim roku. Sprzedaż sięgnęła 336 miliarda RMB (50,16 miliarda USD), o 38,39% więcej w porównaniu do ubiegłego roku, a zysk netto dla udziałowców w firmie wyniósł 13,328 miliarda RMB (1,984 miliarda USD).

Duży wzrost w działalności online i offline

W 2018 r. firma Suning publikowała strategię rozwoju detalu inteligentnego, której celem było przyspieszenie ekspansji tak w sieci, jak i w sklepach tradycyjnych. Wyniki finansowe odzwierciedlają najlepsze rezultaty chińskiego przedsiębiorstwa w zeszłym roku i obrazują skuteczność strategii detalu inteligentnego.

Firma jest w posiadaniu 11 064 sklepów tradycyjnych w Chinach kontynentalnych, Hongkongu i Japonii, które obejmują różnorodne scenariusze konsumpcji, w tym Suning Retail Cloud Franchise Stores, SuFresh (supermarkety ze świeżą żywnością) oraz Suning Convenience Stores i Redbaby (sklepy z produktami dla mam i dzieci).

Wyniki działalności online Suning.com są coraz lepsze. W 2018 r. przychód ze sprzedaży wzrósł o 64,45%, znacznie przekraczając średnią branżową, a poziom sprzedaży wyniósł 208,354 miliarda RMB. Liczba zarejestrowanych klientów sięgnęła 407 milionów.

W 2018 r., dzięki współpracy strategicznej z sieciami RT-Mart, Lotus Market i Auchan, możliwości zrządzania wyspecjalizowanymi towarami firmy Suning stały się jeszcze lepsze, a wydajność łańcucha dostaw wzrosła. Z końcem roku 2018 sprzedaż firmy Suning w kategorii artykułów gospodarstwa domowego uplasowała się na pierwszej pozycji w Chinach, zyskując aż 22,1% udziałów rynkowych.

Lepsze możliwości logistyczne, usług finansowych i technologii

Firma Suning zainwestowała w rozbudowę infrastruktury detalicznej, w tym w logistykę, finanse i technologię w celu usprawnienia usług, produktów i zwiększenia konkurencyjności rynkowej.

Suning Logistics i Tian Tian Express łącznie mają do dyspozycji 9,5 miliona metrów kwadratowych powierzchni magazynowej, a liczba ta wzrosła o 38,48% w porównaniu do roku ubiegłego. Sieć logistyczna firmy obejmuje 351 miast prefekturalnych oraz 2858 obszarów i regionów.

Działalność usług finansowych firmy Suning wzrosła o 55% w porównaniu do roku ubiegłego pod względem poziomu transakcji, a całkowity majątek Suning Bank wzrósł o 116% w porównaniu do początku roku. W grudniu 2018 r. dział Suning Financial Services przeprowadził serię C inwestycji i sprzedaży akcji, a wycena po inwestycyjna wyniosła 56 miliardów RMB (8,34 miliarda USD).

W 2018 r. wydatki Suning.com na badania i rozwój wzrosły o 80,81% w skali roku, a liczba inżynierów wzrosła o 52,57%. Na początku roku 2019 firma założyła oddział Suning Technology Group w ramach dążeń do wzmocnienia badań i rozwoju w zakresie technologii detalicznej w celu lepszej realizacji strategii detalu inteligentnego.

Suning

Powstała w 1990 roku firma Suning Holdings Group jest jednym z wiodących przedsiębiorstw handlowych w Chinach z dwoma publicznymi spółkami w Chinach i Japonii. W 2018 r. firma Suning zajęła drugie miejsce w rankingu 500 największych chińskich firm niebędących w posiadaniu rządowym z rocznym przychodem na poziomie około 80,85 miliarda USD (557,9 miliarda RMB). Wypełniając misję „przewodzenia ekosystemowi we wszystkich branżach przez tworzenie elitarnej jakości życia dla wszystkich", firma Suning wzmocniła i poszerzyła kluczową działalność w ośmiu branżach wertykalnych: Suning.com, logistyka, usługi finansowe, technologia, nieruchomości, sport, media i rozrywka oraz inwestycje. Suning.com znajduje się na liście czołowych 500 przedsiębiorstw Fortune Global za rok 2018. Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie www.suningholdings.com.

Źródło: Suning Holdings Group

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 01.04.2019, 12:23
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii