Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Badanie dotyczące świątecznych zwyczajów zakupowych Polaków, przeprowadzone w 2024 roku na zlecenie NEINVER [1], pokazuje, że aż 91% ankietowanych planuje swoje zakupy prezentowe. Co istotne, 24% Polaków deklaruje, że rozpoczyna kompletowanie upominków już w listopadzie, a 57% robi to na początku grudnia. Dane te potwierdzają, że wielu konsumentów przygotowuje się do świąt z dużym wyprzedzeniem, co znajduje odzwierciedlenie także w rosnącym zainteresowaniu wcześniejszymi zakupami zabawek.
Carrefour Polska przygotował właśnie zestawienie najchętniej wybieranych w listopadzie 2025 roku produktów z kategorii zabawek, które trafiły już do koszyków klientów sieci. Na podium, czyli w TOP3 najczęściej kupowanych prezentów dla dzieci znalazły się: zestaw LEGO Disney Stitch, Egzotyczny Paw z serii LEGO Creator oraz zestaw samochodzików Hot Wheels od firmy Mattel. Pozostałe miejsca pierwszej dziesiątki zostały zdominowane przez zestawy klocków LEGO. Ostatnie, 10. miejsce zestawienia zajmuje lalka Barbie Besties na wrotkach.
1. LEGO Disney Stitch
2. Egzotyczny Paw LEGO
3. Hot Wheels małe samochodziki
4. LEGO ekspress polarny arktyczny
5. LEGO dom rodzinny blue
6. LEGO sanie świętego Mikołaja
7. LEGO SUV Ford Bronco
8. LEGO psotny kot
9. LEGO piękny koń
10. Barbie Besties lalka na wrotkach
Carrefour Polska ujawnił również jak wyglądają najczęściej kupowane produkty w poszczególnych kategoriach asortymentu zabawkowego.
Maskotki i zabawki dla najmłodszych
Wśród prezentów dla najmłodszych dzieci, rodzice i opiekunowie wybierają przede wszystkim pluszaki i zabawki wspierające ich rozwój. W TOP3 tej kategorii znalazły się Furby Zorza Furbalna oraz Koza Daisy z serii Fur Real, a także duży pluszowy Stitch. Chętnie wybierane są również propozycje zabawek interaktywnych Fisher-Price, takie jak Szczeniaczek Uczniaczek, Siostrzyczka Szczeniaczka oraz Kocia Wieża, które angażują dzieci i wspierają ich rozwój sensoryczny.
Gry edukacyjne i kreatywne
W tym roku w kategorii gier edukacyjnych i kreatywnych, popularność zyskują zabawki pozwalające na wspólne spędzanie wolnego czasu. Najczęściej wybieranym produktem są obecnie 1000-elementowe puzzle ze świątecznym motywem oraz kreatywny Salon Fryzjerski Play-Doh, które rozwijają zdolności manualne i wprowadzają do domu atmosferę rodzinnych przygotowań do świąt.
Gry rodzinne
W kategorii gier rodzinnych największą popularnością cieszą się gra karciana UNO oraz tegoroczny hit tej kategorii - gra La Cucaracha, która idealnie sprawdzi się podczas spotkań przy choince. Wśród propozycji zabawek technologicznych, Cyberdog - zdalnie sterowany robot reagujący na ruch i komendy, stanowiący wybór dla dzieci zainteresowanych nowoczesnymi gadżetami.
Autka, roboty, lalki
Nieustannie zainteresowaniem rodziców i opiekunów cieszą się zabawki związane z popularnymi markami i filmowymi hitami. W kategorii lalek hitem jest Barbie Besties na wrotkach, a także zestawy: klasyczna Kareta z koniem oraz Koci Domek Gabi, który drugi rok z rzędu pozostaje jednym z ulubionych zestawów wybieranych na prezent dla dziecka. W kategorii autek, niezmiennie hitami pozostają zestawy samochodzików i torów z serii Hot Wheels.
„Wśród tegorocznych wyborów prezentowych naszych klientów na pierwszy plan wysuwają się dwa wyraźne trendy - z jednej strony klienci poszukują w sklepach Carrefour klasycznych rodzajów zabawek znanych marek, jak gry czy maskotki, ale równie często, po zapoznaniu się z naszą szeroką ofertą - decydują się sięgnąć po kategorie nowoczesnych zabawek interaktywnych. Na znaczeniu zyskują takie elementy jak funkcjonalność oraz potencjał edukacyjny produktów - mówi Anna Waszkiewicz, dyrektorka działu Non-Food oraz Paliw w Carrefour Polska. - Z roku na rok wydłuża się również czas, w którym klienci chcą mieć możliwość dostępu do oferty, co jest związane z wcześniejszym planowania i rozpoczynaniu zakupów świątecznych. Intensyfikację ruchu w tych kategoriach widzimy już na początku listopada, dlatego w tym roku znacznie wcześniej rozpoczęliśmy promowanie asortymentu zabawkowego, włączając w nasze działania kluczowych producentów i wprowadzając nowe kolekcje. Zostało to bardzo dobrze przyjęte przez naszych klientów, którzy mają czas na spokojne zapoznanie się z pełną ofertą oraz rozplanowanie zakupów w dłuższym okresie czasu. Cieszymy się, że dzięki naszej szerokiej i różnorodnej ofercie możemy skutecznie odpowiadać na ich potrzeby” - dodaje.
Maskotki pluszowe
1. Furby Zorza Furbalna
2. Fur Real Koza Daisy interaktywna
3. Disney Stitch, 40 Cm
Zabawki dla niemowląt
1. Fisher-Price Siostrzyczka Szczeniaczka
2. Fisher-Price Szczeniaczek Uczniaczek
3. Fisher-Price Kocia Wieża
Gry edukacyjne
1. Puzzle 1000 elementów z motywem świątecznym
2. Play-Doh salon fryzjerski
Klocki LEGO
1. LEGO Disney Stitch
2. Egzotyczny paw LEGO
3. Ekspres polarny arktyczny
Samochody
1. Hot-Wheels - małe samochodziki
Zabawki dla dziewczynek
1. Barbie Besties lalka na wrotkach
2. Kareta z koniem
3. Koci Domek Gabi Film: domek filmowy
Gry towarzyskie
1. Karty Uno
Roboty
1. Cyberdog zdalnie sterowany robot
Gry planszowe
1. La Cucaracha
W sklepach oraz online jest już dostępna świąteczna gazetka z zabawkami, licząca 130 stron. Stanowi ona pełne kompendium prezentowych inspiracji na nadchodzące święta: https://www.carrefour.pl/gazetka-handlowa/6368.
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 850 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.
Dzięki multiformatowej sieci ponad 14 000 sklepów w 40 krajach, Grupa Carrefour jest jednym z wiodących sprzedawców żywności na świecie. W 2023 r. sieć odnotowała sprzedaż na poziomie 94,1 miliarda euro. Grupa Carrefour zatrudnia obecnie ponad 300 000 pracowników w sklepach zintegrowanych, którzy pomagają uczynić markę światowym liderem w transformacji żywności dla wszystkich, oferując codziennie żywność wysokiej jakości, dostępną i w rozsądnej cenie. Pod szyldami Carrefour na całym świecie pracuje ponad 500 000 osób. Więcej informacji o Carrefour można uzyskać na stronie www.carrefour.com lub na Twitterze (@news_carrefour) oraz LinkedIn (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.
Źródło informacji: Carrefour
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
| Data publikacji | 02.12.2025, 10:24 |
| Źródło informacji | Carrefour |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |