Newsletter

TEXT SA (7/2025) Kluczowe wskaźniki operacyjne za I kw. 2025/26 roku finansowego

02.07.2025, 17:14aktualizacja: 02.07.2025, 17:15

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 7/2025

Zarząd Text S.A. ("Spółka") podaje do publicznej wiadomości kluczowe wskaźniki operacyjne zanotowane przez Grupę Kapitałową Text ("Grupa") w I kwartale 2025/26 roku finansowego (kwiecień - czerwiec 2025).

W I kwartale roku finansowego szacunkowa wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów subskrypcyjnych (MRR - Monthly Recurring Revenue) Grupy z abonamentów wszystkich produktów, na koniec czerwca 2025 r. wyniosła 7,17 mln USD oznacza to wzrost o 1,4% w stosunku do stanu sprzed roku i wzrost o 0,7% w stosunku do stanu na 31 marca 2025 r. Podana wartość MRR uwzględnia stałe opłaty abonamentowe, natomiast nie obejmuje opłat opartych na modelu pay per usage, np. za dodatkowe interakcje ChatBot, API as a Service czy inne. Wartość ARR (Annual Recurring Revenue) wyniosła 86,04 mln USD.

Szacowana wartość otrzymanych płatności wyniosła 21,83 mln USD, co oznacza spadek o odpowiednio 3,5% w skali roku i spadek o 2,8% w stosunku do poprzednich trzech miesięcy. Spadek wynika z mniejszego udziału płatności rocznych w całości w stosunku do porównywanych okresów.

Na koniec czerwca 2025 r. ARPL (średni miesięczny przychód przypadający na jedną licencję - tożsamy z wcześniej używanym terminem ARPU) produktu LiveChat wyniosło 184,2 USD wobec 181,9 USD na koniec marca 2025 roku i 170,7 USD przed rokiem.

ARPL produktu ChatBot wyniosło odpowiednio 153,6 USD wobec 147,3 USD na koniec marca 2025 r. i 146,2 USD przed rokiem. ARPL produktu HelpDesk wyniosło odpowiednio 257,5 USD wobec 225,1 USD na koniec marca 2025 r. i 171 USD przed rokiem.

Na koniec I kwartału roku finansowego liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 33.157.

Na koniec czerwca liczba klientów ChatBot wyniosła 3.375, a liczba klientów HelpDesk na koniec okresu wyniosła 1.980.

W czerwcu wybrani obecni klienci Spółki dostali dostęp do rozwiązania klasy suite pod roboczą nazwą Text App, które integruje funkcjonalności dotychczasowych rozwiązań (LiveChat, ChatBot, HelpDesk) oraz wprowadza nowe możliwości.

Począwszy od kolejnego kwartału Spółka planuje zmianę w zakresie publikowanych wskaźników operacyjnych (KPIs).

Systematyczny wzrost udziału klientów mających więcej niż jeden produkt, a także klientów z ARPL znacząco powyżej średniego poziomu, spowodował, że liczba klientów poszczególnych produktów stała się nieadekwatnym wskaźnikiem rozwoju biznesu Spółki.

Dodatkowo Spółka planuje w nadchodzącym okresie migrację obecnych klientów do jednolitej platformy klasy suite i zaoferowanie jej nowym klientom.

W konsekwencji liczba klientów poszczególnych produktów, w jeszcze większym stopniu, przestaje być miarodajnym wskaźnikiem oceny skali działalności operacyjnej i rozwoju biznesu, a zmiana związana z wprowadzeniem Text App zaburzy ich ciągłość. W kolejnych kwartałach Spółka będzie podawać dane dot. wysokości MRR, który najlepiej oddaje rozwój jej biznesu,uzupełniony o dane dot. płatności uzyskanych w kwartale.

Spółka zaznacza, że jej oferta jest skierowana do klientów biznesowych za pośrednictwem serwisów internetowych, w tym ivechat.com, chatbot.com, helpdesk.com, knowledgebase.com, openwidget.com a w przyszłości również text.com. Zarząd Spółki podkreśla, że przedstawione dane mają charakter szacunkowy i wstępny. Mogą więc ostatecznie różnić się od zaprezentowanych w raporcie okresowym.

W związku z tym, że Grupa generuje zdecydowaną większość przychodów w dolarze amerykańskim (USD), znaczący wpływ na ostateczne wyniki przedstawione w raportach okresowych ma kurs USD/PLN.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

[English version below]

More information on page: http://biznes.pap.pl/en/reports/espi/all,0,0,0,1

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 02.07.2025, 17:14
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ