Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd Spółki Trakcja S.A. ("Spółka", "Emitent") informuje, że w dniu dzisiejszym zawarta została umowa, której stronami są konsorcjum firm, tj.: Trakcja S.A. [jako Partner Konsorcjum], Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku [jako Lider Konsorcjum] i Zakład Robót Komunikacyjnych - DOM w Poznaniu sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu [jako Partner Konsorcjum] - łącznie występującymi jako "Wykonawca" i PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ("Zamawiający") na wykonanie prac w ramach projektu na zaprojektowanie i wykonanie robót pn. Odcinek B - roboty budowlane na linii kolejowej nr 201 odc. Somonino - Gdańsk Osowa w ramach projektu "Prace na odcinku Kościerzyna - Gdynia" wraz z elektryfikacją linii kolejowej nr 229 w ramach projektu "Prace na odcinku Glincz - Kartuzy - faza II" ["Umowa"].
Prace projektowe i roboty budowlane będące przedmiotem Umowy podzielone zostały na zakres podstawowy - Część A i Część B ["Roboty"] oraz na część opcjonalną dotyczącą realizacji zmian w urządzeniach sterowania ruchem kolejowym i ECTS ["Opcja na interfejs"].
Zawarcie niniejszej Umowy jest następstwem wyboru oferty Wykonawcy jako najkorzystniejszej oferty złożonej w przetargu nieograniczonym.
Łączna maksymalna wartość Umowy może wynieść 1 253 589 722,58 zł netto, na którą składają się:
1. Zakres podstawowy:
1) w zakresie Części A (wraz z kwotą na pokrycie kosztów komunikacji zastępczej) - 868 372 163,57 zł netto,
2) w zakresie Części A - Wynagrodzenie Warunkowe - 210 000 000,00 zł netto,
3) w zakresie Części B (wraz z kwotą na pokrycie kosztów komunikacji zastępczej) - 153 061 580,66 zł netto,
4) w zakresie Części B - Wynagrodzenie Warunkowe - 20 000 000,00 zł netto.
2. Opcja na interfejs: 2 155 978,35 zł netto.
Zgodnie z umową konsorcjum łączącą Partnerów Konsorcjum i Lidera Konsorcjum, zakładany udział Trakcja S.A. w realizacji Umowy w całym jej zakresie podstawowym wynosi 30%, przy czym ostateczny udział zostanie ustalony w umowie wykonawczej, która zostanie zawarta pomiędzy członkami Konsorcjum po zawarciu Umowy.
Prace wynikające z Umowy mają być zrealizowane w następujących terminach:
- Część A i Część B - zakończenie wszystkich prac, w tym przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji powykonawczej w terminie 36 miesięcy od daty zawarcia Umowy. Natomiast dostarczenie Zamawiającemu zezwoleń na dopuszczenie do eksploatacji podsystemów strukturalnych, zgodnie z Ustawą o transporcie kolejowym - nastąpi nie dłużej niż w ciągu 8 (ośmiu) miesięcy od daty dokonania przez Zamawiającego Ostatniego Odbioru Końcowego,
- Opcja na interfejs - opcja będzie mogła być uruchomiona przez Zamawiającego w całym okresie realizacji Robót oraz w okresie gwarancji Robót.
Pozostałe warunki Umowy nie odbiegają od warunków powszechnie stosowanych dla tego typu umów, w tym warunków waloryzacji wynagrodzenia.
Zarząd Emitenta podjął decyzję o publikacji niniejszej informacji, gdyż realizacja ww. projektu stanowi znaczący udział w portfelu zamówień realizowanych przez Spółkę oraz ma wpływ na utrzymanie bieżących i zwiększenie przyszłych przychodów i wyników Spółki.
Podstawa prawna:
Art. 17 MAR
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 20.09.2024, 17:54 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |