Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Spór o nazwę Paczkomat między Pocztą Polską a InPostem trwa od 2015 r.
"W lutym 2015 r. do Urzędu Patentowego RP wpłynął wniosek Poczty Polskiej S.A. o unieważnienie wspólnego prawa ochronnego udzielonego na znak towarowy PACZKOMAT" - wyjaśniła rzecznik spółki Justyna Siwek. Wnioskodawca wskazywał, że "nie udziela się praw ochronnych na oznaczenia, które nie mają dostatecznych znamion odróżniających". W szczególności na takie, które składają się "wyłącznie z elementów mogących służyć w obrocie do wskazania rodzaju towaru, jego pochodzenia, jakości, ilości wartości, przeznaczenia, sposobu wytwarzania, składu, funkcji lub przydatności".
Według Poczty oznaczenie rodzajowe Paczkomat "nie jest w stanie pełnić prawidłowo funkcji znaku towarowego (...), gdyż jego części składowe mają powszechne i utarte znaczenie". Dodano, że oznaczenie Paczkomat należy uznać "za wyłącznie opisowe, wskazujące na system automatycznych skrytek pocztowych służących do nadawania i odbierania przesyłek".
Zdaniem Poczty, "jako znaki towarowe powinny być rejestrowane oznaczenia, które same nie opisują rodzaju towaru lub usługi. +PACZKOMAT+ opisuje: jest to automat do paczek". To było przyczyną wniosku Poczty o unieważnienie decyzji przyznającej prawo ochronne do znaku PACZKOMAT InPostowi - dodała Siwek. (PAP)
autor: Magdalena Jarco
maja/ dym/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 09.12.2020, 17:51 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Odzyskiwanie należności w sektorze ubezpieczeń
Nieuregulowane płatności stanowią istotny problem w sektorze ubezpieczeniowym oraz czynnik, który może mieć negatywny wpływ na cash flow. Dlatego warto zapoznać się z możliwymi narzędziami windykacji miękkiej - tak, aby zwiększyć odzyskiwalność zaległych kwot, a jednocześnie zoptymalizować ten proces. Oto możliwe rozwiązania.- 20.05.2025, 15:19
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A.
-
Image
„Hydrate for Great Moments” - nowa kampania OSHEE z Igą Świątek
OSHEE, lider w segmencie napojów funkcjonalnych - rozpoczyna nowy rozdział w swojej komunikacji. Marka właśnie wystartowała z nową kampanią „Hydrate for Great Moments” z udziałem globalnej ambasadorki Igi Świątek. To odpowiedź na zmieniający się styl życia konsumentów - dynamiczny, pełen osobistych ambicji i codziennych momentów, które zasługują na uwagę.- 20.05.2025, 11:55
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: OSHEE
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ