Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fairtrade to certyfikat, który w prosty i skuteczny sposób daje szansę na poprawę życia osób wytwarzających takie produkty jak: kawa, herbata, czekolada, banany, wina czy tekstylia. Obie organizacje od lat działają na rzecz zwiększenia podaży i popytu na produkty wytworzone w zgodzie ze standardami Sprawiedliwego Handlu.
"Uważamy, że nadszedł już czas na rozwój rynku produktów Fairtrade w Polsce, dlatego w naszej kampanii ‘Fairtrade w polskich sklepach’ zwróciliśmy się do sieci handlowych z apelem o wprowadzenie produktów Fairtrade, w tym zwłaszcza bananów do stałej sprzedaży" - mówi Maria Huma, prezeska Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie.
Jako pierwszy odpowiedział Lidl, który od 11 maja wprowadza do oferty czasowej we wszystkich sklepach na terenie Polski banany z certyfikatami Fairtrade i bio. Inna marka, która właśnie zdecydowała się na wprowadzenie produktów Fairtrade w Polsce to lody Ben&Jerry’s, które będzie można spróbować 13 maja podczas Majówki Fairtrade. W trakcie wydarzenia będzie można także porozmawiać z przedstawicielkami spółdzielni ASOGUABO z Ekwadoru zrzeszającej drobnych rolników produkujących banany Fairtrade. Odbędą się też warsztaty kulinarne (dla dorosłych i dla dzieci) z wykorzystaniem certyfikowanych produktów oraz pokaz slajdów i zdjęć nakręconych podczas wizyty ekipy Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie w Ekwadorze.
Organizatorzy zapraszają przedstawicieli mediów na śniadanie prasowe, podczas którego porozmawiać będą oni mogli z gośćmi z Ekwadoru: Fabiolą Ramón, prezeską ASOGUABO oraz Lianne Zoeteweij, która kieruje sprawami handlowymi spółdzielni. Poczęstunek na śniadaniu prasowym zostanie przygotowany przez Restaurację Veganic.
Program majówki fairtrade:
11:00 - śniadanie prasowe,
12:00 - start!,
12:00-14.00 - warsztaty kulinarne i atrakcje dla dzieci, malowanie buziek,
14:00-15.30 - Jola Słoma & Mirek Trymbulak - warsztat kulinarny,
16:00-17.30 - "Pocztówki z Ekwadoru" - pokaz slajdów i filmików z plantacji bananów w Ekwadorze. Rozmowa z gośćmi z Ekwadoru.
Więcej informacji:
Informacja na temat wizyty producentów bananów Fairtrade z Ekwadoru do Polski: www.fairtrade.org.pl/aktualnosc/wizyta-asoguabo/
Materiał dla mediów: "Fairtrade daje siłę. Przyklad współpracy drobnych producentów bananów w ramach spółdzielni Asoguabo w Ekwadorze"
Raport: "Banany Fairtrade na polskim rynku. Analiza sytuacji obecnej i wskazówki na przyszłość"
KONTAKT:
Katarzyna Salus
tel. kom. +48 604 478 418
e-mail: katarzyna@ekonsument.pl
Wydarzenie finansowane jest ze środków Unii Europejskiej, Międzynarodowego Funduszu Wyszehradzkiego oraz z programu polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2017 r.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 09.05.2017, 12:23 |
Źródło informacji | Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Firma Creditsafe - klient BlackLine - odnotowuje 234-procentowy zwrot z inwestycji i zdobywa nagrodę 2025 Nucleus Research ROI Awards
Wyróżnienie od niezależnej instytucji potwierdza, że bazująca na SI platforma wsparcia działów finansowych przedsiębiorstw, którą stworzyła firma BlackLine, ma wymierny wpływ na modernizację światowej branży finansowej.- 03.07.2025, 16:57
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
PAP i Google będą współpracować na rzecz cyfrowej transformacji
Polska Agencja Prasowa i Google podjęły współpracę służącą wzmocnieniu procesów cyfrowej transformacji Agencji poprzez m.in. pełniejsze wykorzystanie w pracy redakcyjnej zaawansowanych narzędzi technologicznych, w tym rozwiązań sztucznej inteligencji. Partnerska umowa obejmuje też współdziałanie w organizacji wydarzeń istotnych dla środowiska polskich mediów.- 03.07.2025, 15:09
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP/Google
-
Image
Hisense przybliża fanów z całego świata do gry dzięki doświadczeniom „Own the Moment” w trakcie FIFA Club World Cup 2025™
- 03.07.2025, 11:55
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ