Pobierz materiał i Publikuj za darmo

"Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył blisko 120 mln zł kar na spółki z grupy Veolia Polska. Po raz pierwszy ukarany został również menedżer bezpośrednio odpowiedzialny za naruszenie przepisów" - poinformował w poniedziałkowym komunikacie UOKiK.
Chodzi o podział rynku, zmowę cenową i przetargową, a w efekcie wyższe ceny za ogrzewanie w Warszawie.
W ramach ok. 120 mln zł, prezes UOKiK nałożył na: Veolia Energia Warszawa z siedzibą w Warszawie karę pieniężną w wysokości 92 208 077,56 zł; Veolia Energia Polska z siedzibą w Warszawie karę pieniężną w wysokości 27 546 221,35 zł
Ponadto ukarany został członek zarządu, zgodnie z sentencją decyzji Prezes UOKiK nałożył na: „p. Jacky’ego Lacombe’a karę pieniężną w wysokości 200 000,00 zł.
Decyzja nie jest prawomocna, przysługuje od niej odwołanie do sądu.
UOKiK przekazał, że pozostali uczestnicy niedozwolonego porozumienia – podmioty z grupy PGNiG - uniknęły kary poprzez program leniency, "ponieważ poinformowały o zmowie i dostarczyły istotnych dowodów w sprawie".
Jak wyjaśnił UOKiK, warszawski system ciepłowniczy jest największym w Unii Europejskiej. Najbardziej znaczącymi podmiotami są na nim: PGNiG Termika – w zakresie wytwarzania oraz Veolia Energia Warszawa na rynku dystrybucji i sprzedaży ciepła odbiorcom końcowym, m.in. spółdzielniom mieszkaniowym, wspólnotom, firmom, szkołom i urzędom. (PAP)
aop/ je/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.12.2020, 13:28 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Legendarny obiekt sportowy zmienia nazwę na Superauto.pl Stadion Śląski
Superauto.pl, największy sprzedawca nowych aut w internecie, został pierwszym w historii sponsorem tytularnym Stadionu Śląskiego. W efekcie zawartej umowy sponsorskiej, drugi co do wielkości stadion w Polsce zmienia nazwę na Superauto.pl Stadion Śląski.- 02.04.2025, 17:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Superauto.pl
-
Image
„Na życie, które dzieje się teraz” - PZU z nową kampanią o ubezpieczeniach na życie i zdrowie
PZU rozpoczyna wiosenną kampanię promującą ubezpieczenia na życie i zdrowie pod hasłem „Na życie, które dzieje się teraz”. Celem akcji jest podniesienie świadomości Polaków o korzyściach z posiadania tego typu zabezpieczenia oraz promowanie oferty PZU, która łączy ochronę życia i budowanie kapitału na przyszłość.- 02.04.2025, 15:38
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PZU
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ