Newsletter

UOKiK: po bezpłatną poradę w okresie świątecznym (komunikat)

06.12.2016, 11:04aktualizacja: 06.12.2016, 11:04

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- UOKiK informuje:

Grudzień to miesiąc intensywnych zakupów związanych ze zbliżającymi się świętami. Bardzo łatwo o nietrafiony prezent czy decyzję pod wpływem kuszących „promocji”. Z pomocą mogą przyjść organizacje konsumenckie, które będą udzielać bezpłatnych porad w okresie świątecznym

Wzorem ubiegłego roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomił projekt świątecznego poradnictwa dla konsumentów. Dzięki finansowaniu UOKiK pięć organizacji konsumenckich realizuje zadania polegające na udzielaniu bezpłatnej pomocy prawnej w formie porad bezpośrednich lub on-line.

- Federacja Konsumentów - poradnictwo bezpośrednie w supermarketach i on-line na profilu na Facebooku

http://www.federacja-konsumentow.org.pl/176,swiateczne-zakupy.html

https://www.facebook.com/dlakonsumentow/

- Fundacja Konsumentów - poradnictwo za pomocą formularza on-line

http://porady.konsumenci.org/

- Stowarzyszenie na Rzecz Edukacji, Innowacji i Rozwoju Społecznego „DEXTRUM” - poradnictwo bezpośrednie w kamperach

https://www.facebook.com/dextrumlbn

- Fundacja Edukacji Prawnej Prawo i Ja - wykłady dla seniorów w sanatoriach i dyżur on-line na stronie organizacji

http://fundacjaedukacjiprawnej.pl/portfolio/swiateczna-pomoc-konsumentow/

- Centrum Edukacji i Wsparcia RES-GEST -poradnictwo dla osób niesłyszących - filmiki o tematyce konsumenckiej oraz dyżur on-line

http://resgest.pl/pomoc-prawna/

http://www.glusi.tv/

Podstawową ideą tej świątecznej akcji jest dotarcie do konsumentów z szybką i łatwo dostępną poradą w miejscach, w których najczęściej robią zakupy. Eksperci Federacji Konsumentów dyżurują w dni powszednie i weekendy na stoiskach mobilnych w wybranych supermarketach w 17 miastach (Bydgoszcz, Gdańsk, Gorzów Wielkopolski, Katowice, Kraków, Lublin, Łódź, Olsztyn, Poznań, Radom, Rzeszów, Sosnowiec, Szczecin, Tarnobrzeg, Warszawa, Wrocław, Zielona Góra). Dodatkowo konsumenci mogą zgłosić się po bezpłatną poradę on-line na profilu Federacji Konsumentów na Facebooku.

Z pomocy prawnej będzie można również skorzystać codziennie w godz. 9.00-17.00 w specjalnie do tego przystosowanych kamperach w pobliżu sklepów sieci Kaufland. Prawnicy Stowarzyszenia na Rzecz Edukacji, Innowacji i Rozwoju Społecznego „DEXTRUM” będą obecni w 13 miastach województwa mazowieckiego i lubelskiego (Biała Podlaska, Chełm, Hrubieszów, Jabłonna, Lubartów, Łuków, Mława, Puławy, Radom, Siedlce, Świdnik, Zamość).

Pomoc świąteczna obejmie także wrażliwe grupy konsumentów. Specjalną ofertę dla seniorów przygotowała Fundacja Edukacji Prawnej Prawo i Ja, która w połowie grudnia zorganizuje wykłady w sanatoriach. Ponadto na stronie organizacji pełniony będzie dyżur on-line dla seniorów, którzy chcieliby skonsultować się w kwestiach konsumenckich drogą elektroniczną. Z zupełnie nowej formuły poradnictwa będą mogły skorzystać osoby niesłyszące. Centrum Edukacji i Wsparcia RES-GEST opublikuje filmiki instruktażowe poruszające tematykę konsumencką w telewizji z językiem migowym Glusi.TV oraz na swojej stronie internetowej. Osoby niesłyszące będą mogły również skorzystać z poradnictwa on-line.

Dla konsumentów, którzy chętnie korzystają z mediów elektronicznych i są zainteresowani uzyskaniem ekspresowej porady prawnej, Fundacja Konsumentów uruchomiła formularz porad on-line. Czas oczekiwania na odpowiedź to 24 godziny w przypadku pierwszych 100 zapytań konsumenckich i najpóźniej 3 dni w przypadku pozostałych. Internauci mogą również samodzielnie wyszukać odpowiedź na swój problem w gotowym zbiorze porad na stronie.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)

kom/ pd/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 06.12.2016, 11:04
Źródło informacji UOKiK
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ