Newsletter

UOKiK: polubowne.uokik.gov.pl - nowa strona (komunikat)

26.07.2017, 14:57aktualizacja: 26.07.2017, 14:57

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- UOKiK informuje:

- Ruszyła strona internetowa informująca o pozasądowym dochodzeniu roszczeń.

- Wejdź na www.polubowne.uokik.gov.pl i dowiedz się, jak rozwiązać spór ze sprzedawcą.

- Droga pozasądowa jest szybsza, tańsza i prostsza niż sądowa.

www.polubowne.uokik.gov.pl – to adres strony internetowej, która informuje o tym, jak możesz rozwiązać spór z przedsiębiorcą poza sądem. Znajdziesz na niej odpowiedzi na najczęstsze pytania, np. kiedy możesz skorzystać z takiej drogi, ile trwa takie postępowanie, jak ono przebiega. Na stronie zamieściliśmy również wyszukiwarkę podmiotów, które pomogą ci rozwiązać spór. Przygotowaliśmy też ulotkę, która zawiera najważniejsze informacje o polubownym dochodzeniu roszczeń.

Pozasądowe rozwiązywanie sporów

10 stycznia 2017 r. weszła w życie ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Oznacza to, że jeżeli sprzedawca odrzucił reklamację konsumenta, albo zmienił twoje żądanie, to możesz rozwiązać spór pozasądowo, składając wniosek do wyspecjalizowanego podmiotu. Ich dane znajdują się w rejestrze na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W tej chwili wpisanych jest tam 6 podmiotów: Związek Banków Polskich Bankowy Arbitraż Konsumencki – sprawy z zakresu usług finansowych, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej – usługi telekomunikacyjne i pocztowe, Rzecznik Finansowy – podmioty rynku finansowego, Stowarzyszenie Praw Pasażerów Przyjazne Latanie – spory pomiędzy konsumentami a liniami lotniczymi, Rzecznik Praw Pasażera Kolei przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego – spory między pasażerami a przewoźnikami kolejowymi oraz inspektorzy Inspekcji Handlowej. Spór można rozwiązać, zwracając się do Inspekcji Handlowej, w sprawach z zakresu m.in. umów sprzedaży, turystycznych, deweloperskich, remontowych.

Punkt kontaktowy dla konsumentów

W UOKiK działa punkt kontaktowy udzielający pomocy konsumentom i przedsiębiorcom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów. Zadzwoń, napisz lub umów się na osobiste spotkanie - tel: 22 55 60 333, e-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl, adres: pl. Powstańców Warszawy 1, Warszawa. Z pracownikiem punktu możesz spotkać się osobiście w godzinach: poniedziałek 12:00-16:00; wtorek/środa/piątek 10:00-14:00; czwartek 8:30-12:30.

Konsumenci najczęściej zadają pytania z dziedziny: sprzedaży konsumenckiej (zakup ubrań, sprzętu elektronicznego) - w których właściwa jest Inspekcja Handlowa oraz linii lotniczych, gier online, a także telefonii komórkowych.

Rozporządzenia dla Inspekcji Handlowej

Prezes Rady Ministrów podpisała rozporządzenia regulujące pracę Inspekcji Handlowej w zakresie pozasądowego rozwiązywania sporów. Rozporządzenia określają m.in.:

- treść wniosku, który składa konsument, gdy chce rozwiązać sprawę polubownie przy pomocy Inspekcji Handlowej;

- rodzaj dokumentów, które konsument musi dołączyć;

- sposób składania wniosków – można to zrobić zwykłą pocztą i elektronicznie;

- termin na wyrażenie zgody na propozycję rozwiązania sporu, który wynosi minimum 10 dni.

Więcej informacji o tym, jak można rozwiązać spór poza sądem, znajdziesz na stronie: www. polubowne.uokik.gov.pl

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ march/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 26.07.2017, 14:57
Źródło informacji UOKiK
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii