Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- UOKiK informuje:
Informowanie konsumentów o tym, że po wysłaniu SMS-a otrzymają nagrodę podczas gdy w rzeczywistości gwarantowany jest tylko udział w jej losowaniu – to praktyka niezgodna z prawem. Potwierdził to Sąd Apelacyjny w Warszawie, podtrzymując decyzję UOKiK dotyczącą loterii BMW od Orange Druga Edycja.
Dział Nagród prosi o nadanie potwierdzenia. Dotyczy odbioru nagrody. Proszę wysłać BMW na 7400 (4,88zl). Serdecznie gratulujemy – takie smsy wysyłała spółka Internetq Polska w celu zachęcenia konsumentów do udziału w loterii BMW od Orange Druga Edycja. W grudniu 2011 r. UOKiK wydał decyzję stwierdzającą, że praktyki te były niezgodne z prawem, ponieważ wprowadzały w błąd. Zdaniem Urzędu spółka sugerowała, że konsumenci uzyskali nagrodę i muszą tylko odesłać wiadomość. W rzeczywistości gwarantowało to jedynie udział w losowaniu samochodu. Wywoływanie wrażenia, że konsument już uzyskał nagrodę lub, lub uzyska ją po wykonaniu określonej czynności, np. po wysłaniu smsa, podczas gdy w rzeczywistości odbywa się to na innych zasadach, jest uznawane za niezgodną z prawem nieuczciwą agresywną praktykę rynkową.
Sąd zgodził się ze stanowiskiem Prezes UOKiK, podtrzymał też karę pieniężną w wysokości 338 572 zł. Wyrok Sądu Apelacyjnego z 7 listopada 2014 r. (VI ACa 187/14) jest prawomocny.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)
kom/ ksi/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 19.11.2014, 14:36 |
Źródło informacji | UOKiK |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |