Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- UOKiK informuje:
Spółka Investment Trading Consulting dystrybuująca wózki dziecięce Emmaljunga nie pozwalała sprzedawcom detalicznym na sprzedaż internetową. W wyniku postępowania UOKiK przedsiębiorca zobowiązał się do podjęcia działań zapobiegających zarzucanym naruszeniom
Investment Trading Consulting jest dystrybutorem wózków dziecięcych i fotelików samochodowych. Wątpliwości UOKiK wzbudziły działania spółki polegające na zakazie sprzedaży tych produktów przez Internet i za pośrednictwem handlu niestacjonarnego.
W ramach postępowania Investment Trading Consulting zobowiązała się do zmiany wzorca umowy o współpracy handlowej oraz do sporządzenia aneksów do umów już zawartych ze sprzedawcami, co umożliwi im sprzedaż dystrybuowanych produktów przez Internet.
Z analizy przeprowadzonej w czasie postępowania wynika, że dystrybutor zakazywał swoim kontrahentom niestacjonarnej sprzedaży produktów Emmaljunga, w tym przez Internet. W Umowach o współpracy handlowej stosował postanowienie: Wszelkie formy sprzedaży przez Internet lub za pośrednictwem handlu niestacjonarnego (sprzedaż wysyłkowa itp.) są zakazane ze względu na wymóg odnośnie indywidualnego doradztwa w momencie sprzedaży produktu. Dopuszczalne są marketing i publikowanie informacji o produktach w Internecie. Takie postanowienie powodowało, że sprzedawcy mieli ograniczone możliwości samodzielnego ustalenia strategii handlowej. Było to również niekorzystne dla konsumentów, którzy zostali pozbawieni możliwości zakupu wózków przez Internet.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)
kom/ pd/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 02.10.2015, 15:36 |
Źródło informacji | UOKiK |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |