Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Richard Campion wziął udział w debacie eksperckiej „Strategiczne wyzwanie Europy: wspieranie reindustrializacji w erze dekarbonizacji” podczas Kongresu Nowej Mobilności. W panelu wypowiadali się również: Beatriz Yordi z Komisji Europejskiej, Asuka Ito, doradczyni rządu Japonii ds. rozwoju platformy inteligentnego transportu oraz Chris Heron, sekretarz generalny E-Mobility Europe.
Eksperci podkreślali, że przyszłość należy do pojazdów elektrycznych, a dekarbonizacja może pozytywnie wpłynąć na konkurencyjność branży elektromobilności, obejmującej nie tylko samochody, baterie, infrastrukturę ładowania czy oprogramowanie, ale także płatności.
„Skupiamy się na aspekcie płatności we flotach komercyjnych. Efektywne zarządzanie flotą zależy m.in. od wdrożenia nowoczesnych rozwiązań płatniczych, wspieranych przez sprawdzone technologie i najlepsze praktyki branżowe. Jedna karta płatnicza, jak Visa Fleet 2.0, może przechowywać dane dotyczące zarówno tankowania paliwa, jak i ładowania pojazdów elektrycznych, potrzebne operatorom flot do obliczenia całkowitego kosztu amortyzacji” - podkreślił Richard Campion.
Ekspert podał przykład swojego znajomego - użytkownika służbowego samochodu hybrydowego plug-in w leasingu, który dokonując płatności za usługi transportowe, tankowanie i ładowanie jest zmuszony do korzystania z wielu kart.
„Wyciągnął portfel i pokazał mi sześć różnych kart płatniczych: kartę podróżną T&E (Travel & Entertainment), której używa w samolotach i hotelach, kartę, której używa w pociągach i autobusach, kartę paliwową do wydatków w kraju i kolejną kartę paliwową do wydatków za granicą. A ponieważ to samochód hybrydowy, miał również dwa piloty do ładowania. To nie jest wygodne rozwiązanie” - powiedział Richard Campion.
Ekspert wskazał, że jedną kartę płatniczą do wszystkich środków transportu można zakodować w smartfonie lub smartwatchu, ale idealnym rozwiązaniem byłoby przechowywanie danych uwierzytelniających płatności w pojeździe.
„Niemożność dokonania płatności jest ogromnym problemem i nikt nie chce być zaskoczony przy finalizacji transakcji. Dlatego jednym z naszych celów jest analiza poziomów autoryzacji i poprawa wskaźników zatwierdzania płatności. Ważne jest również, aby proces płatności podlegał standaryzacji” - zaznaczył ekspert.
Dodał, że standaryzacja procesu płatności wymaga przyjęcia przez wielu operatorów punktów ładowania takich samych przepływów płatności, jakie są w sektorze paliwowym.
Ponadto eksperci wskazali przykład proponowanej przez rząd belgijski korzystnej regulacji, dotyczącej przejścia z dodatków na samochody służbowe na budżety mobilnościowe.
W ich ocenie takie rozwiązanie jest szczególnie korzystne dla pracowników, którzy nie będą musieli wybierać między samochodem służbowym a transportem publicznym, ponieważ zostanie im zaoferowany budżet mobilnościowy, który umożliwi wybranie najlepszego dla siebie środka transportu. Pomoże to również firmom w osiągnięciu celów zrównoważonego rozwoju.
Kongres Nowej Mobilności odbywał się w dniach 23-25 września 2025 r. w Katowicach. KNM skupia się na tematach innowacyjnej gospodarki, polityki klimatycznej, zrównoważonego transportu i jakości życia w miastach. Wydarzeniu towarzyszyły targi EXPO. Organizatorem KNM jest Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności (PSNM). Gospodarzem wydarzenia jest Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, a współgospodarzem miasto Katowice.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji | 09.10.2025, 11:34 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |