Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W 2017 roku spółki VWFS zawarły 8,7 tys. umów na udzielenie samochodowego kredytu detalicznego na łączną kwotę 553 mln zł, co oznaczało wzrost o 25% w stosunku do roku 2016. Ponad połowa zwartych umów dotyczyła tzw. kredytów z rynkową wartością końcową. Są to kredyty zawierane nie na całą wartość samochodu, a jedynie na kwotę wartości rynkowej, jaką samochód utraci w kilkuletnim okresie użytkowania przez klienta.
W zakresie leasingu detalicznego zawarto 25,2 tys. umów na łączną kwotę prawie 2,4 mld zł, co oznaczało wzrost rok do roku o 30%. Około 1/3 tych umów to leasing z niskimi ratami oparty na MRV (Market Residual Value), czyli przewidywanej rynkowej wartości końcowej samochodu w momencie zakończenia umowy. W obszarze leasingu flotowego zawarto 5,9 tys. kontraktów o wartości 425 mln zł (wzrost o 31%).
Jak powiedział Mikołaj Woźniak w wywiadzie dla PAP, oznacza to sukces zainicjowanej 4 lata temu przez Grupę Volkswagen i Volkswagen Financial Services nowej oferty kredytowej i leasingowej, w efekcie której comiesięczne raty płacone przez klientów spadają aż o połowę. Zapowiedział, że w kolejnym etapie VWFS przygotuje oferty kredytowe i leasingowe, bazujące na rynkowej wartości końcowej aut, również na samochody używane - te, które w ramach wcześniejszych umów były serwisowane przez autoryzowane serwisy Grupy Volkswagen.
Na konferencji prasowej w Poznaniu Woźniak podkreślał, że w 2018 roku 1/4 sprzedanych Volkswagenów sfinansowana została z wykorzystaniem usług Volkswagen Financial Services, a 57% kupowanych na kredyt SKÓD sfinansowano kredytem z rynkową wartością końcową (czyli niskimi ratami). Z kolei w odniesieniu do użytkowych aut Volkswagena 51% rejestracji leasingowych dokonano na podstawie umów z Volkswagen Leasing, a w przypadku samochodów Audi były to 2 na 3 rejestracje. VWFS wspiera również aktualną ofertę kredytową SEAT-a.
Prezes Woźniak podkreślił, że dane za I kwartał 2018 pokazują kolejne kilkudziesięcioprocentowe wzrosty i zapowiedział, że w bieżącym roku w poszczególnych typach umów wzrost ma wynieść od 25% do nawet 40%.
Dyrektorzy poszczególnych marek Volkswagena podkreślali w rozmowie z PAP, że odnotowane przez nich wszystkich wzrosty sprzedaży w 2017 roku to również sukces oferty kredytowej i leasingowej.
Tomasz Życki, dyrektor marki SEAT w Polsce podkreślał w tym kontekście sukces modelu Arona, który w pierwszych tygodniach sprzedaży pobił wszystkich konkurentów rynkowych w swoim segmencie crossoverów. Wprowadzana jest też na rynek nowa marka Cupra (z 300-konnym SUV-em Ateca), która również będzie objęta korzystnymi formami kredytowania i leasingu.
Dyrektor Marki Audi w Polsce Michał Bowsza powiedział, że marka odnotowuje wyraźny wzrost zainteresowania klientów innowacyjnymi formami finansowania, m.in. w systemie Audi Perfect Lease. Audi liczy na rosnące wykorzystanie leasingu z niską ratą przy nowych modelach oferowanych w 2018 roku, takich jak biznesowa limuzyna A6, SUV Q8 czy najmniejszy SUV w ofercie marki - Q3.
Tomasz Porawski, dyrektor marki SKODA w Polsce podkreślał, że to właśnie ta marka była w grupie Volkswagena pionierem we wdrażaniu narzędzi finansowych z rynkową wartością końcową. „Coraz większa liczba naszych klientów przestawia się z modelu zakupu auta na model użytkowania” - powiedział Porawski. Nowe formy finansowania wspierają sprzedaż SKODY, która już po raz dziewiąty raz z rzędu była zdecydowanym liderem na polskim rynku, zamykając 2017 rok liczbą 62 254 sprzedanych samochodów. W minionym roku wprowadzono pięć nowych modeli aut, w tym dwa świetnie przyjęte przez klientów SUV-y: Kodiaq i Karoq.
Dyrektor marki Volkswagen w Polsce Łukasz Zadworny podkreślał ogromne znaczenie jakie marka przywiązuje do finansowania dla rynku detalicznego oraz dla klientów z grupy małych przedsiębiorstw. Jego zdaniem, porównanie z rynkami Europy Zachodniej wskazuje, że w Polsce jest miejsce na dynamiczny wzrost zainteresowania nowymi formami finansowania aut. Volkswagen już w 2017 roku zanotował 15-proc. wzrost sprzedaży, która osiągnęła poziom 49 tys. samochodów. Pierwszy kwartał 2018 roku przyniósł natomiast 14 tys. nowych rejestracji samochodów tej marki. W czołówce swoich segmentów ulokowały się Golf i Passat, a dynamiczny wzrost sprzedaży notowany był na modelu T-Roc. Na poznańskich targach ogłoszono wprowadzenie do salonów w Polsce nowego Touarega, a marka mogła się też pochwalić uzyskaniem przez model Polo tytułu najlepszego miejskiego auta na świecie.
Motor Show 2018 w Poznaniu był też okazją do zaprezentowania koncepcyjnych samochodów elektrycznych wszystkich marek Volkswagena. Modele aut elektrycznych, nad którymi pracują m.in. SKODA czy Volkswagen, mają już obecnie zasięg 500-600 km, co sprawia, że stają się coraz atrakcyjniejsze dla potencjalnych klientów. Na zapowiadany na 2. połowę roku model elektryczny Audi e-tron już zaczęły wpływać rezerwacje od polskich klientów.
Według Mikołaja Woźniaka, rozwój elektromobilności to kolejne wyzwanie, z jakim będzie mierzył się Volkswagen Financial Services, chcąc zaoferować również w tym przypadku atrakcyjne warunki ratalne dla kredytobiorców i leasingobiorców.
Pod nazwą Volkswagen Financial Services oferowane są w Polsce usługi bankowe (przez Volkswagen Bank Polska S.A.), usługi leasingowe i mobilność (przez Volkswagen Leasing GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce) oraz usługi ubezpieczeniowe (przez Volkswagen Bank Polska S.A. oraz Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o.). Volkswagen Financial Services AG to holding należący do Volkswagen AG, zajmujący się sprzedażą usług finansowych w 51 krajach świata.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji | 26.04.2018, 17:38 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP/Volkswagen Financial Services |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |