Newsletter

Volkswagen Financial Services: 25-proc. wzrost w kredytach na auta w 2017 roku

26.04.2018, 17:38aktualizacja: 26.04.2018, 17:38

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Grupa spółek należących do Volkswagen Financial Services (VWFS) zanotowała w 2017 roku wzrost wartości umów kredytowych o 25 proc., a leasingowych - o 30 proc. O rosnących rok do roku wynikach działalności operacyjnej poinformował podczas poznańskiego salonu samochodowego Motor Show 2018 prezes Volkswagen Bank Polska Mikołaj Woźniak.

W 2017 roku spółki VWFS zawarły 8,7 tys. umów na udzielenie samochodowego kredytu detalicznego na łączną kwotę 553 mln zł, co oznaczało wzrost o 25% w stosunku do roku 2016. Ponad połowa zwartych umów dotyczyła tzw. kredytów z rynkową wartością końcową. Są to kredyty zawierane nie na całą wartość samochodu, a jedynie na kwotę wartości rynkowej, jaką samochód utraci w kilkuletnim okresie użytkowania przez klienta.

W zakresie leasingu detalicznego zawarto 25,2 tys. umów na łączną kwotę prawie 2,4 mld zł, co oznaczało wzrost rok do roku o 30%. Około 1/3 tych umów to leasing z niskimi ratami oparty na MRV (Market Residual Value), czyli przewidywanej rynkowej wartości końcowej samochodu w momencie zakończenia umowy. W obszarze leasingu flotowego zawarto 5,9 tys. kontraktów o wartości 425 mln zł (wzrost o 31%).

Jak powiedział Mikołaj Woźniak w wywiadzie dla PAP, oznacza to sukces zainicjowanej 4 lata temu przez Grupę Volkswagen i Volkswagen Financial Services nowej oferty kredytowej i leasingowej, w efekcie której comiesięczne raty płacone przez klientów spadają aż o połowę. Zapowiedział, że w kolejnym etapie VWFS przygotuje oferty kredytowe i leasingowe, bazujące na rynkowej wartości końcowej aut, również na samochody używane - te, które w ramach wcześniejszych umów były serwisowane przez autoryzowane serwisy Grupy Volkswagen.

Na konferencji prasowej w Poznaniu Woźniak podkreślał, że w 2018 roku 1/4 sprzedanych Volkswagenów sfinansowana została z wykorzystaniem usług Volkswagen Financial Services, a 57% kupowanych na kredyt SKÓD sfinansowano kredytem z rynkową wartością końcową (czyli niskimi ratami). Z kolei w odniesieniu do użytkowych aut Volkswagena 51% rejestracji leasingowych dokonano na podstawie umów z Volkswagen Leasing, a w przypadku samochodów Audi były to 2 na 3 rejestracje. VWFS wspiera również aktualną ofertę kredytową SEAT-a.

Prezes Woźniak podkreślił, że dane za I kwartał 2018 pokazują kolejne kilkudziesięcioprocentowe wzrosty i zapowiedział, że w bieżącym roku w poszczególnych typach umów wzrost ma wynieść od 25% do nawet 40%.

Dyrektorzy poszczególnych marek Volkswagena podkreślali w rozmowie z PAP, że odnotowane przez nich wszystkich wzrosty sprzedaży w 2017 roku to również sukces oferty kredytowej i leasingowej.

Tomasz Życki, dyrektor marki SEAT w Polsce podkreślał w tym kontekście sukces modelu Arona, który w pierwszych tygodniach sprzedaży pobił wszystkich konkurentów rynkowych w swoim segmencie crossoverów. Wprowadzana jest też na rynek nowa marka Cupra (z 300-konnym SUV-em Ateca), która również będzie objęta korzystnymi formami kredytowania i leasingu.

Dyrektor Marki Audi w Polsce Michał Bowsza powiedział, że marka odnotowuje wyraźny wzrost zainteresowania klientów innowacyjnymi formami finansowania, m.in. w systemie Audi Perfect Lease. Audi liczy na rosnące wykorzystanie leasingu z niską ratą przy nowych modelach oferowanych w 2018 roku, takich jak biznesowa limuzyna A6, SUV Q8 czy najmniejszy SUV w ofercie marki - Q3.

Tomasz Porawski, dyrektor marki SKODA w Polsce podkreślał, że to właśnie ta marka była w grupie Volkswagena pionierem we wdrażaniu narzędzi finansowych z rynkową wartością końcową. „Coraz większa liczba naszych klientów przestawia się z modelu zakupu auta na model użytkowania” - powiedział Porawski. Nowe formy finansowania wspierają sprzedaż SKODY, która już po raz dziewiąty raz z rzędu była zdecydowanym liderem na polskim rynku, zamykając 2017 rok liczbą 62 254 sprzedanych samochodów. W minionym roku wprowadzono pięć nowych modeli aut, w tym dwa świetnie przyjęte przez klientów SUV-y: Kodiaq i Karoq.

Dyrektor marki Volkswagen w Polsce Łukasz Zadworny podkreślał ogromne znaczenie jakie marka przywiązuje do finansowania dla rynku detalicznego oraz dla klientów z grupy małych przedsiębiorstw. Jego zdaniem, porównanie z rynkami Europy Zachodniej wskazuje, że w Polsce jest miejsce na dynamiczny wzrost zainteresowania nowymi formami finansowania aut. Volkswagen już w 2017 roku zanotował 15-proc. wzrost sprzedaży, która osiągnęła poziom 49 tys. samochodów. Pierwszy kwartał 2018 roku przyniósł natomiast 14 tys. nowych rejestracji samochodów tej marki. W czołówce swoich segmentów ulokowały się Golf i Passat, a dynamiczny wzrost sprzedaży notowany był na modelu T-Roc. Na poznańskich targach ogłoszono wprowadzenie do salonów w Polsce nowego Touarega, a marka mogła się też pochwalić uzyskaniem przez model Polo tytułu najlepszego miejskiego auta na świecie.

Motor Show 2018 w Poznaniu był też okazją do zaprezentowania koncepcyjnych samochodów elektrycznych wszystkich marek Volkswagena. Modele aut elektrycznych, nad którymi pracują m.in. SKODA czy Volkswagen, mają już obecnie zasięg 500-600 km, co sprawia, że stają się coraz atrakcyjniejsze dla potencjalnych klientów. Na zapowiadany na 2. połowę roku model elektryczny Audi e-tron już zaczęły wpływać rezerwacje od polskich klientów.

Według Mikołaja Woźniaka, rozwój elektromobilności to kolejne wyzwanie, z jakim będzie mierzył się Volkswagen Financial Services, chcąc zaoferować również w tym przypadku atrakcyjne warunki ratalne dla kredytobiorców i leasingobiorców.

Pod nazwą Volkswagen Financial Services oferowane są w Polsce usługi bankowe (przez Volkswagen Bank Polska S.A.), usługi leasingowe i mobilność (przez Volkswagen Leasing GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce) oraz usługi ubezpieczeniowe (przez Volkswagen Bank Polska S.A. oraz Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o.). Volkswagen Financial Services AG to holding należący do Volkswagen AG, zajmujący się sprzedażą usług finansowych w 51 krajach świata.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 26.04.2018, 17:38
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP/Volkswagen Financial Services
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii