Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Resort podał na swojej stronie internetowej, że Kurtyka we wtorek brał udział w Global Policy Forum (GPF), organizowanym przez brytyjski tygodnik New Statement i jego dodatek Spotlight. Tematem forum był zrównoważony rozwój oraz działania na rzecz klimatu i na rzecz odbudowy po pandemii COVID-19.
Szef resortu klimatu i środowiska Michał Kurtyka zauważył, że odnosząc się do transformacji polskiej energetyki zwrócił uwagę, iż jest to proces rozłożony w czasie i planowany w długim okresie, ze względu na jego kapitałochłonność oraz skalę niezbędnych zmian - technicznych, ekonomicznych i społecznych.
"Realizacja polityk i działań zawartych w Krajowym Planie Energetyczno-Klimatycznym Polski na lata 2021-2030 oraz zaktualizowanej Polityce Energetycznej Polski do 2040 roku postawi nas na progu osiągnięcia neutralności klimatycznej zgodnie z założeniami porozumienia paryskiego. Polska musi zapewnić bezpieczną produkcję taniej i czystej energii, aby zmniejszyć zależność od paliw kopalnych" - zaznaczył Kurtyka.
Minister wskazał, że Polska w transformacji będzie musiała wykorzystać wszystkie dostępne technologie, takie jak np. energia jądrowa, energia słoneczna, wiatr i wodór, aby zbudować za 20 lat system czystej energii o wydajności porównywalnej z obecnym systemem konwencjonalnym. "Inwestycje w rozwój nowych źródeł energii są obecnie bardziej potrzebne niż kiedykolwiek” – zwrócił uwagę. (PAP)
autor: Michał Boroń
mick/ je/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 10.02.2021, 15:34 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
„Wybór profesjonalistów” - rusza ogólnopolska kampania sieci MOYA
Anwim S.A., właściciel marki MOYA - trzeciej największej i najszybciej rozwijającej się sieci stacji paliw w Polsce - startuje z ogólnopolską kampanią wizerunkową „Wybór profesjonalistów”. Jej celem jest umocnienie wizerunku marki MOYA jako dostawcy najwyższej jakości paliw, z których korzystają profesjonaliści - kierowcy, ratownicy i służby niosące pomoc innym każdego dnia.- 05.06.2025, 13:09
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Anwim
-
Image
Demko Home: Meble Okmed Demko wprowadza nową markę detaliczną z okazji 35-lecia
- 05.06.2025, 13:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: „MEBLE-OKMED” Demko Spółka Jawna
-
Image
VeloBank na EKF 2025: chcemy rozszerzyć współpracę z klientami zamożnymi PAP
Nabycie części detalicznej Citi Handlowego przez VeloBank jest naturalną konsekwencją strategii VeloBanku. Mamy dobrze rozwinięte finansowanie klienta detalicznego w kwestii pożyczek gotówkowych czy kredytów hipotecznych. Natomiast elementem, który chcieliśmy mocniej rozszerzyć, jest współpraca z klientami zamożnymi – podkreślił prezes zarządu VeloBanku Adam Marciniak podczas Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie.- 05.06.2025, 12:49
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ