Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![sklep](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/2020-11/37770470_37770415.jpg?itok=HxRDGjPt)
Jak wynika z badania Global State of the Consumer Tracker, przełom października i listopada przyniósł rekordowy wzrost poziomu niepokoju wywołanego pandemią wśród Polaków. Opracowany przez Deloitte indeks niepokoju, czyli różnica netto między osobami, które zgodziły się ze zdaniem „Jestem bardziej zaniepokojony niż tydzień temu” oraz tymi, które zaprzeczyły, osiągnął poziom 34 proc. Jest najwyższy spośród 18 badanych przez Deloitte krajów - nigdy też w historii badania w żadnym kraju poziom obaw nie zwiększył się w ciągu miesiąca aż o 30 pp.
30 proc. ankietowanych odpowiedziało, że w ciągu najbliższych czterech tygodni planuje więcej wydawać na żywność niż przez ostatni miesiąc. To wzrost o 6 pp.
Wzrosła też liczba konsumentów, którzy planują zmniejszyć wydatki na jedzenie kupowane w restauracjach czy zamawiane na wynos.
Eksperci Deloitte zwrócili uwagę, że po raz kolejny Polacy deklarują zmniejszenie planowanych wydatków na odzież. Więcej na ten cel chce wydawać w kolejnym miesiącu 16 proc. ankietowanych. Miesiąc temu odpowiedziało tak 20 proc. badanych, a na początku sierpnia jedna czwarta.
Spadek widać też w przypadku elektroniki, na którą więcej zamierza w ciągu następnych tygodni wydać jedynie 11 proc. konsumentów nad Wisłą, oraz mebli - wzrost wydatków planuje jedna dziesiąta pytanych. Natomiast o 4 pp. przybyło respondentów, którzy przewidują więcej wydać na rzeczy do domu; a o 8 pp. przybyło - którzy zwiększą wydatki na leki. (PAP)
maja/ je/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 23.11.2020, 09:44 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Światowi specjaliści od „małego atomu” pomogą OSGE zbudować pierwsze SMR-y w Polsce PAP
Orlen Synthos Green Energy (OSGE), kanadyjskie firmy Aecon i AtkinsRéalis oraz koncern GE Hitachi będą ściśle współpracować w celu przyspieszenia programu budowy małych reaktorów modułowych (SMR) w Polsce w oparciu technologię BWRX-300. Pierwszy blok może być gotowy już na początku najbliższej dekady.- 28.06.2024, 16:48
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Rimini Street India wśród 20 czołowych średnich indyjskich firm oferujących doskonałe miejsca pracy według rankingu z 2024 roku
Firma ponownie została wyróżniona w regionie jako lider kultury pracy i chętnie wybierany pracodawca.- 28.06.2024, 16:06
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Producenci pomp ciepła: nowe przepisy programu „Czyste Powietrze” są dyskryminujące PAP
Od 14 czerwca dofinansowanie zakupu pompy ciepła z programu „Czyste Powietrze” przysługuje tylko wtedy, gdy urządzenie figuruje na liście ZUM (Zielonych Urządzeń i Materiałów). Zmiana przepisów ma chronić nabywców i ułatwić im wybór produktów dobrej jakości. Innego zdania są przedstawiciele branży, którzy twierdzą, że proces tworzenia nowych regulacji był nietransparentny i dyskryminował uznanych na polskim rynku producentów, a mocno okrojona lista ZUM pozbawia konsumentów prawa wyboru.- 28.06.2024, 09:18
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom