Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Szef KGHM na Forum Ekonomicznym w Karpaczu mówił o rozwoju dwóch projektów górniczych. Pierwszy z nich to projekt wydobywczy w „sąsiadujących” z obecną działalnością spółki złożach w Bytomiu Odrzańskim w woj. lubuskim. Chludziński wyjaśnił, że obecnie trwa faza eksploracji złoża, czyli jego identyfikacji.
„Chciałbym maksymalnie przyspieszyć ten projekt” – zaznaczył.
„Powołujemy w tej chwili specjalny ośrodek, który będzie projektował tę kopalnię w taki sposób, żeby to był pierwszy w świecie, pierwszy w Europie projekt kopalni zeroemisyjnej. Będziemy tam zużywać czystą energię, maszyny będą elektryczne, co sprawi, że emisja CO2 będzie mała albo zerowa; to jest prawdziwa ekologia w górnictwie miedzi” – mówił szef KGHM.
Strategia spółki obejmuje też drugi projekt górniczy - wydobycia nawozów, a dokładnie soli potasowych nazywanych polihalitami - w Pucku, w województwie pomorskim. Szef KGHM poinformował, że spółka jest w końcowej fazie identyfikacji złoża.
Zdaniem Chludzińskiego, jest to projekt, który spotyka się z dobrą odpowiedzią rynkową, ponieważ widoczne jest coraz większe zapotrzebowanie na ekologiczne nawozy, które nie szkodzą środowisku.
„Polihalit to jest coś co zawiera wapń, siarkę, magnez, wszytko co jest potrzebne do wzrostu roślin i zarówno na rynku europejskim jak i na rynku amerykańskim jest to pożądany surowiec. Takie projekty górnicze funkcjonują i powstają np. w Wielkiej Brytanii. Nie obawiamy się o odpowiedź rynkową, chcemy jak najszybciej przejść do fazy budowy, ale faza budowy kopalni to nie jest miesiąc. Sama budowa to jest okres od trzech do pięciu lat” – mówił szef KGHM.
We wtorek w Karpaczu rozpoczęła się XXX edycja Forum Ekonomicznego. Podczas trzech dni konferencji odbędzie około 400 paneli dyskusyjnych i prezentacji, a także wiele wydarzeń towarzyszących. W debatach uczestniczą politycy, naukowcy, a także przedstawiciele świata nauki czy kultury z Europy, Azji Centralnej i USA. Hasłem tegorocznego kongresu jest „Europa w poszukiwaniu przywództwa”.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 08.09.2021, 12:17 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Branża recyklingu drewna istotnym elementem silnego sektora drzewnego w Polsce PAP
Polska jest ósmym w Unii Europejskiej producentem odpadów drzewnych i drewnopochodnych - rocznie w kraju powstaje ich ok. 1,3 mln ton. Jednak brak kompleksowych rozwiązań prawnych ogranicza potencjał rozwoju sektora recyklingu tych odpadów - konkludują autorzy raportu „Więcej drewna z drewna. Jak usprawnić system recyklingu drewna w Polsce?”.- 17.09.2025, 12:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Engineered for Whatever: nowa, odważna platforma marki Columbia Sportswear przedstawia ekstremalne przygody na świeżym powietrzu
Nowa kampania odświeża wizerunek marki, a także przywraca niekonwencjonalność i humor, charakterystyczne dla Columbia Sportswear. Kampania będzie prowadzona w kanałach cyfrowych, outdoorowych, sprzedaży detalicznej i innych.- 17.09.2025, 11:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Columbia Sportswear
-
Image
Gwiazda koszykówki Marcin Gortat ambasadorem marki LOTTO PAP
Marcin Gortat, łodzianin i najsłynniejszy polski koszykarz, utytułowany zawodnik ligi NBA, dołączył do grona ambasadorów marki LOTTO. Będzie promował zdrowy styl życia, aktywność fizyczną i produkty Totalizatora Sportowego, który od 70 lat hojnie wspiera sport i kulturę - powiedział Szymon Gawryszczak, członek zarządu Totalizatora Sportowego.- 17.09.2025, 10:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ