Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Według Retail Institute, w ostatnich latach akcje Black Friday zyskały własny, polski charakter. W tym roku zaobserwowano przekształcanie się Black Friday w Black Week lub Black Weekend. Wiele firm rozpoczęło obniżki cen 5 listopada, czyli przed kolejnym lockdownem, przekierowując klientów głównie do kanału sprzedaży online - czytamy.
"Tymczasem odwiedzalność w 140 centrach handlowych w sobotę 28 listopada - czyli w dniu tegorocznej kampanii Black Friday, była o 23,5 proc. niższa w porównaniu do tej samej soboty 2019 r. – podała prezes Retail Institute Anna Szmeja.
Dodała, że w tym roku kampania Black Friday dotyczyła wybranego asortymentu, a jej celem było wyprzedanie stanów magazynowych i towarów wolniej rotujących.
Według ekspertów Instytutu, obniżki sięgały w tym roku średnio 30-50 proc. w branży modowej oraz 20 proc w sektorze zdrowia i urody.
Instytut przypomniał, że Black Friday, czyli Czarny Piątek, jest organizowany co roku w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Wielkiej Brytanii w ostatni piątek listopada, tuż po Święcie Dziękczynienia. Uznawany w Ameryce Północnej za dzień największych w roku wyprzedaży i obniżek cen, jest również kojarzony od wielu lat z rozpoczęciem przedświątecznych zakupów. (PAP)
lgs/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 02.12.2020, 08:16 |
| Źródło informacji | PAP |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
PARP i Sektorowe Rady ds. Kompetencji razem dla biznesu
- 05.11.2025, 16:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PARP
-
Image
Finnlines spotyka się z ambasadą Włoch w Warszawie w związku z rozwojem działalności
Firma żeglugowa Finnlines prowadzi stały dialog z ambasadą Włoch w Polsce, aby naświetlić swoje bieżące inwestycje w kraju, w tym nowe zawinięcie do Gdyni w ramach serwisu Morza Północnego oraz rosnącą liczbę pasażerów na trasie do Szwecji.- 05.11.2025, 14:47
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Finnlines
-
Image
Zbliża się XXI edycja Kongresu Consumer Finance
Organizator zaprasza do udziału w Kongresie Consumer Finance, który jest największym dorocznym spotkaniem przedstawicieli sektora consumer finance, poświęconym bieżącym wyzwaniom i przyszłości rynku finansów konsumenckich.- 05.11.2025, 14:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Centrum Myśli Strategicznych
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ