Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Według Retail Institute, w ostatnich latach akcje Black Friday zyskały własny, polski charakter. W tym roku zaobserwowano przekształcanie się Black Friday w Black Week lub Black Weekend. Wiele firm rozpoczęło obniżki cen 5 listopada, czyli przed kolejnym lockdownem, przekierowując klientów głównie do kanału sprzedaży online - czytamy.
"Tymczasem odwiedzalność w 140 centrach handlowych w sobotę 28 listopada - czyli w dniu tegorocznej kampanii Black Friday, była o 23,5 proc. niższa w porównaniu do tej samej soboty 2019 r. – podała prezes Retail Institute Anna Szmeja.
Dodała, że w tym roku kampania Black Friday dotyczyła wybranego asortymentu, a jej celem było wyprzedanie stanów magazynowych i towarów wolniej rotujących.
Według ekspertów Instytutu, obniżki sięgały w tym roku średnio 30-50 proc. w branży modowej oraz 20 proc w sektorze zdrowia i urody.
Instytut przypomniał, że Black Friday, czyli Czarny Piątek, jest organizowany co roku w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Wielkiej Brytanii w ostatni piątek listopada, tuż po Święcie Dziękczynienia. Uznawany w Ameryce Północnej za dzień największych w roku wyprzedaży i obniżek cen, jest również kojarzony od wielu lat z rozpoczęciem przedświątecznych zakupów. (PAP)
lgs/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 02.12.2020, 08:16 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Totalizator Sportowy: chcemy zarabiać na startupach PAP
Inwestując w startupy, z jednej strony zwiększamy wartość naszych spółek portfelowych, a z drugiej pozyskujemy ciekawe, nowoczesne rozwiązania - uważa Piotr Bindas, dyrektor Biura Nadzoru Właścicielskiego Totalizatora Sportowego. Dyrektor Bindas wziął udział w panelu dyskusyjnym pt. „Korporacje jako motor napędowy sukcesu startupów: Przegląd skutecznych modeli współpracy”, który odbył się podczas kongresu Impact’24 w Poznaniu.- 20.05.2024, 16:14
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Totalizator Sportowy: rozwój sztucznej inteligencji w branży loteryjnej musi służyć społeczeństwu PAP
Totalizator Sportowy wspólnie z European Lotteries (EL) - Stowarzyszeniem Loterii Europejskich -zorganizował w Warszawie w dniach 13-15 maja międzynarodowe seminarium dotyczące transformacyjnego potencjału sztucznej inteligencji (AI) w sektorze loteryjnym. „Chcemy wykorzystać sztuczną inteligencję, by rozwijać usługi, które służą dobru społecznemu, m.in. edukacji czy promocji sportu” - mówi Szymon Gawryszczak, członek zarządu Totalizatora Sportowego.- 20.05.2024, 13:55
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom