Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W sezonie 2023 najchętniej wyjedziemy do Włoch, które od lat królują wśród osób samodzielnie organizujących urlop. W analizowanym okresie wyszukiwania do tego kraju odpowiadały za 27 proc. całości zapytań dotyczących 10 najpopularniejszych kierunków podróży. Miasta, w których zaczniemy wakacyjną podróż, to głównie Rzym, Mediolan, Bari i Neapol, a także Katania i Palermo na Sycylii.
W ścisłej czołówce pozostają także Hiszpania (2. miejsce) i Grecja (3. miejsce) - udział tych krajów w rankingu wynosi odpowiednio 21 proc. i 13 proc. wyszukiwań. Barcelona, Alicante, Majorka i Malaga - to te miasta najbardziej interesowały Polaków w Hiszpanii. Z kolei w Grecji przyglądaliśmy się Atenom, Korfu, Chanii i wyspie Rodos.
Lato we Francji i Stanach coraz bardziej atrakcyjne
Czwartą lokatę w rankingu topowych kierunków na tegoroczne wakacje zajmuje Francja. Niesłabnącym zainteresowaniem cieszy się też Chorwacja (5. miejsce), która w tym roku przystąpiła do strefy euro.
Na 6. pozycji wakacyjnego zestawienia znajdziemy USA.
„Wielu może się zdziwić, że Polacy chcą rezerwować bilety do Nowego Jorku w okresie letnim. Taki wybór nie powinien jednak zaskakiwać, gdyż miasto może być świetną bazą wypadową do innych regionów wypoczynkowych” - tłumaczy Deniz Rymkiewicz, rzecznik prasowy eSky.pl.
Portugalia, Bułgaria, Cypr i Malta - te cztery południowe kierunki zamykają listę czołowych destynacji wakacyjnych w tegorocznym sezonie letnim.
Wyjazd na 10 dni już niekoniecznie we dwoje
Według danych eSky.pl w tym roku Polacy planowali swoje letnie podróże znacznie wcześniej niż w maju.
„Oferty last minute przestają mieć rację bytu. W tym roku okres wyprzedzenia wynosił nawet więcej niż kilka miesięcy do daty wylotu. Jedną z przyczyn tej zmiany jest chęć organizacji dłuższych urlopów w niższych cenach, co jest szczególnie istotne w obliczu inflacji” - zaznacza Deniz Rymkiewicz.
Jak długo zamierzamy „urlopować się” w tym roku za granicą? Jak mówi Rymkiewicz, zależy to zarówno od cen biletów lotniczych, jak i aktualnych cen żywności czy noclegu w danym kraju. - Na przykład w Bułgarii spędzimy średnio dziesięć dni, podczas gdy we Francji już tylko pięć. Natomiast w pozostałych państwach planujemy zostać na nieco dłużej niż tydzień - dodaje.
Wyjątkiem w tej kategorii są Stany Zjednoczone, gdzie Polacy zamierzają wypoczywać średnio przez około 17 dni.
Metodologia
Zaprezentowane dane dotyczą wyłącznie rynku polskiego i uwzględniają wyszukiwania lotów w obie strony z okresu 1.01-30.04.2023, przy których wylot miałby się odbyć między 1.06.2023 a 31.08.2023. Łączny udział pytań dla 10 krajów uwzględnionych w rankingu najchętniej wybieranych kierunków wakacyjnych wynosi 58,2 proc. wszystkich wyszukiwań w serwisie z omawianego okresu. Całkowita liczba analizowanych kierunków wyniosła zaś 66 krajów.
Źródło informacji: Grupa eSky
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 16.05.2023, 13:30 |
Źródło informacji | Grupa eSky |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Hisense wprowadza nowy 116-calowy telewizor UX TV z technologią RGB-MiniLED z oszałamiającą precyzją kolorów
- 09.07.2025, 11:42
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Kantar Polska: rośnie liczba konsumentów jabłek
Wiosna przyniosła znaczące wzrosty ilości konsumentów jabłek. Realizowany przez Kantar Polska monitoring konsumpcji owoców i warzyw, pokazuje, że coraz więcej Polaków je jabłka. Pierwsze oznaki poprawy koniunktury odnotowano zimą, porównując „styczeń do stycznia” po raz pierwszy od lat ilość konsumentów nie spadła. Wiosna przyniosła pierwsze od 5 lat, od kiedy prowadzone są comiesięczne badania, znaczące wzrosty ilości konsumentów. Wyniki komentują sadownicy.- 09.07.2025, 11:14
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ