Newsletter

Wdrażanie założeń ESG ważnym elementem Strategii Rozwoju Grupy Enea

26.11.2025, 08:42aktualizacja: 26.11.2025, 09:17

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fot. PAP - kadr z filmu
Fot. PAP - kadr z filmu
Enea zaprezentowała Strategię Zrównoważonego Rozwoju GK Enea do 2035 roku. Strategia wyznacza kierunki transformacji środowiskowej, społecznej i zarządczej, wpisując się w strategię biznesową Grupy. „Strategia ESG mówi, jak chcemy się transformować. Mówi też o naszej uwadze skierowanej zarówno na pracowników, jaki i klientów oraz naszych kontrahentów” - powiedziała Dalida Gepfert, wiceprezes Enei ds. korporacyjnych.

Strategia Zrównoważonego Rozwoju GK Enea do 2035 roku (Strategia ESG) jest ściśle powiązana z opublikowaną w listopadzie 2024 roku biznesową Strategią Rozwoju Grupy Enea do 2035 roku. 

W ciągu dziesięciu lat Enea zamierza stać się niezawodnym i nowoczesnym koncernem energetycznym. Grupa konsekwentnie zwiększa udział energii z OZE i gazu w swoim miksie wytwórczym. W 2035 r. moc zainstalowana OZE wzrośnie dziesięciokrotnie do poziomu 4,9 GW. Wdrożenie założeń strategii zmniejszy emisyjność Grupy o 64 proc. w 2035 r. Długofalową ambicją Enei jest osiągnięcie neutralności klimatycznej.

„Przyjęcie Strategii ESG Enei to jasny sygnał, że transformacja energetyczna nie dotyczy tylko technologii, ale również naszego sposobu myślenia i działania jako organizacji. Dla firmy oznacza to długofalowe zobowiązanie do prowadzenia biznesu w sposób odpowiedzialny dla środowiska i społeczności, z którymi współpracujemy” - podkreśliła Dalida Gepfert, wiceprezeska Enei ds. korporacyjnych.

Strategia ESG wyznacza długoterminowe cele firmy, uwzględniając aspekty środowiskowe (Environmental), społeczne (Social) i zarządcze (Governance). Ma na celu prowadzenie działalności w sposób zrównoważony w kontekście środowiskowym i społecznym, przy zapewnieniu wysokich standardów etycznych w zarządzaniu.

„ESG staje się integralną częścią naszej strategii rozwoju i decyzji inwestycyjnych - od dekarbonizacji i rozwoju OZE, po innowacje, bezpieczeństwo pracy i transparentność zarządzania” - dodała prezes Gepfert.

Strategia Zrównoważonego Rozwoju GK Enea do 2035 opiera się na czterech filarach: energia z poszanowaniem klimatu, przyspieszenie dekarbonizacji, rozwój OZE i magazynów energii. Obejmuje 16 celów strategicznych, 24 inicjatywy i 20 jasno określonych wskaźników do mierzenia postępu w latach 2025-2035.

„Strategia ESG to zaproszenie m.in. pracowników Enei, naszych klientów, beneficjentów do aktywnego udziału w tej zmianie. To także szansa, by realnie wpływać na przyszłość energetyki w Polsce i kształtować standardy odpowiedzialnego przywództwa” - podkreśliła Izabela Rakuć-Kochaniak, dyrektorka departamentu ESG Enei. 

Jednocześnie podkreśliła rolę pracowników we wdrażaniu standardów i strategii ESG: „Konsekwentnie szkolimy pracowników z zagadnień ESG. To pokazuje skalę - na 18 tysięcy osób pracujących w całej Grupie, już dwa tysiące pracowników dysponuje takim poziomem wiedzy, że są taką naszą forpocztą zmian wewnątrz organizacji” 

Grupa Enea jest jednym z liderów polskiego rynku elektroenergetycznego w zakresie produkcji energii elektrycznej i odpowiada za bezpieczne dostawy energii do ponad 2,8 mln klientów. Grupa zarządza całym łańcuchem wartości na rynku energii elektrycznej: od paliwa, poprzez produkcję energii elektrycznej, dystrybucję, sprzedaż, aż po obsługę klienta.

Dzięki realizacji nowej Strategii Rozwoju do 2035 roku Enea aktywnie uczestniczy w transformacji sektora energetycznego i rozwija odnawialne źródła energii. Grupa Enea intensywnie rozwija potencjał wytwórczy w zakresie wytwarzania energii elektrycznej ze źródeł OZE. 

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 26.11.2025, 08:42
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ