Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Firma Wedel, kultowy producent, który od 170 lat dostarcza Polakom wyjątkowe słodycze, m.in. pianki Ptasie Mleczko®, czekoladę Jedyną czy Torcik Wedlowski, podsumowuje swoje działania w obszarze odpowiedzialnego biznesu, prezentując raport „Z przyjemnością dla przyszłości”. Z tej okazji posadzi w okolicach stolicy 2 hektary lasu. Wystarczy wypełnić krótki quiz na stronie: www.wirtualnedrzewa.pl/wedel, aby jesienią wirtualne drzewo otrzymało odpowiednik w prawdziwym lesie.
10 słodkich rzeczy, których jeszcze nie wiecie o Wedlu
1. 100 proc. zielonej energii
Zarówno biuro, jak i fabryka Wedla, które mieszczą się na warszawskim Kamionku, zasilane są energią pochodzącą w 100 proc. z odnawialnych źródeł. Dzięki przejściu na OZE w 2021 r. zredukowano emisję dwutlenku węgla do atmosfery o niemal 12 tys. ton.
2. Pasieka i budki lęgowe dla ptaków
Z uwagi na lokalizację swojej siedziby w sąsiedztwie zabytkowego Parku Skaryszewskiego Wedel angażuje się w działania na rzecz ochrony bioróżnorodności. Na dachu fabryki od kilku lat działa pasieka, w której mieszka niemal pół miliona pszczół, a na elewacji zamontowane są budki lęgowe dla jerzyków i pustułek.
3. 20 ton słodyczy i 324 tys. zł na cele dobroczynne
Wedel wspiera inicjatywy prospołeczne, współpracując z organizacjami pozarządowymi i instytucjami publicznymi. W 2021 r. na cele charytatywne przekazał ponad 20 ton słodyczy i 324 tys. zł. Darowizny rzeczowe i finansowe pomagają dzieciom, osobom z niepełnosprawnościami oraz seniorom.
4. Szkoła w Ghanie
Do produkcji swoich słodyczy Wedel wykorzystuje kakao z Ghany, które charakteryzuje się wysoką jakością i wyjątkowym smakiem. Dlatego firma, mimo dzielących kilometrów, angażuje się także w działania skierowane do mieszkańców tego kraju. W ubiegłym roku, we współpracy z Omenaa Foundation, otwarto szkołę w Temie. Uczęszcza tam ok. 40 dzieci, do których dyspozycji jest 6 klas lekcyjnych, sala komputerowa i biblioteka.
5. Równo i różnorodnie w pracy
Wedel tworzy przyjazne środowisko pracy, w którym każdy głos, choć inny, jest tak samo ważny. W firmie pracują 4 pokolenia, a kobiety i mężczyźni niemal w takich samych proporcjach zajmują stanowiska kierownicze. W organizacji działa program „CzekoSprawni”, którego celem jest zwiększenie zatrudnienia osób z niepełnosprawnością oraz edukacja w tym obszarze. O słuszności podejścia do pracowników świadczą nie tylko przyznane tytuły, jak np. Top Employer 2022 czy nagroda Lidl Fair Pay za sprawiedliwe i równe wynagradzanie, ale przede wszystkim - średni staż pracy, który wynosi 11 lat.
6. Jakość przede wszystkim
Wedel dba o jakość na każdym etapie produkcji - od wykorzystywanych surowców do powstających z nich słodkości. Jest ona nadzorowana i doskonalona, m.in. w laboratorium mikrobiologicznym, analitycznym i sensorycznym. Firma do dziś opiera się na technologii tworzenia masy czekoladowej bez zamienników tłuszczu kakaowego, co gwarantuje wyjątkowy smak.
7. Te same wartości od 170 lat
Troska o jakość, dobrostan pracowników i lokalną społeczność przyświecają Wedlowi od pokoleń za sprawą samych założycieli słodkiego przedsiębiorstwa: Karola, Emila i Jana.
8. Fabryka zero waste
Zakład Wedla podlega pod pełną segregację odpadów na 5 frakcji. Firma wykorzystuje ponownie część opakowań zbiorczych po surowcach lub zwraca je do dostawców. Co ciekawe, w produkcji stosuje się też tzw. wtórne odpady użyteczne - skrawki wafli, powstające przy wycinaniu kultowych Torcików Wedlowskich, trafiają do batona Bajeczny.
9. 22 projekty wolontariuszy w całej Polsce
Od 15 lat w Wedlu działa program grantowy, w ramach którego pracownicy mogą uzyskać wsparcie finansowe i merytoryczne na realizację autorskich inicjatyw społecznych w całym kraju. W 2021 r. przeznaczono na nie rekordową kwotę 120 tys. zł.
10. 341 dobrych pomysłów
W ramach działającego w firmie programu „Mam pomysł” pracownicy mogą zgłaszać swoje pomysły na usprawnienia i podnoszenie jakości w codziennej pracy. W 2021 r. wdrożono 341 takich pomysłów!
Raport odpowiedzialnego biznesu Wedla dostępny jest pod adresem: https://wedel.pl/o-firmie/aktualnosci/pierwszy-raport-CSR.
Źródło informacji: Wedel
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.07.2022, 13:40 |
Źródło informacji | Wedel |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Hisense pierwszym oficjalnym partnerem klubowych mistrzostw świata w piłce nożnej 2025 – FIFA Club World Cup 2025™
- 31.10.2024, 16:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Kolejne dwie inwestycje drogowe na Pomorzu Zachodnim w realizacji
- 31.10.2024, 13:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GDDKiA
-
Image
Case study kampanii reklamowych WeNet - TV kontra online
WeNet, marka specjalizująca się w marketingu internetowym dla małych i średnich firm, stanęła przed wyzwaniem dynamicznego wejścia na rynek. Bazując na 30-letnich doświadczeniach w branży, celem było zbudowanie rozpoznawalności i zdobycie pozycji lidera w e-marketingu dla MŚP. Aby osiągnąć ten ambitny cel, firma postanowiła zrealizować dwie kampanie reklamowe - jedną w telewizji, a drugą w Internecie.- 31.10.2024, 12:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: WeNet