Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wielka Warszawska 2022 wystartowała 25 września po raz 109. w Polsce i po raz 77. na Torze Wyścigów Konnych na Służewcu. Gonitwa, której organizatorem jest Totalizator Sportowy, to także prestiżowe wydarzenie dla mieszkańców stolicy - „polskie Ascot”, gdzie sportowym emocjom towarzyszą stylowe kreacje, nawiązujące w tym roku do mody lat trzydziestych XX w.
„To najważniejszy dzień w sezonie gonitw wyścigowych dla Służewca” - podkreślił Bogdan Pukowiec, członek zarządu Totalizatora Sportowego - dzierżawcy Toru Wyścigów Konnych Służewiec od 2008 r.
Wielka Warszawska jest międzynarodową gonitwą porównawczą dla koni trzyletnich i starszych, a w konkursie każdego roku biorą udział najlepsze wierzchowce z kraju i z zagranicy, które ścigają się na dystansie 2600 metrów.
„Ta gonitwa raz, że ma swoją historię, dwa, że ma najwyższą pulę nagród finansowych ze wszystkich gonitw, jakie się w Polsce rozgrywa. Dlatego na starcie stają najsilniejsze konie, jakimi możemy się w Polsce pochwalić, są także konie z zagranicy” - dodał Dominik Nowacki, dyrektor Toru Wyścigów Konnych Służewiec.
Tegoroczna edycja Wielkiej Warszawskiej była bardzo mocno obsadzona. Na starcie stawiło się 11 koni, w tym pięć koni trenowanych poza granicami Polski - dwa z Czech, dwa z Francji oraz jeden z Niemiec.
Night Tornado pod utytułowanym włoskim dżokejem Stefano Mura pokonał dystans 2600 m z wynikiem 2.43,6 minuty, wygrywając z rywalami o 3,5 długości i zapewniając swoim właścicielom: Joannie, Emilii, Magdalenie, Zofii i Robertowi Traka nagrodę w wysokości 175 tys. zł. Łącznie w puli nagród gonitwy znalazło się 306250 zł.
„Wyścigi konne to również wielkie pieniądze, a Totalizator Sportowy zapewnia pulę nagród na cały sezon wyścigowy” - zaznaczył Bogdan Pukowiec.
Drugie miejsce, podobnie jak rok wcześniej, zajął Petit pod Sergeyem Vasyutovem. Oba konie - Night Tornado i Petit są przygotowywane do wyścigów przez trenera Krzysztofa Ziemiańskiego, który w ocenie ekspertów dokonał rzeczy niesamowitej: dwa razy z rzędu zaliczył tymi samymi końmi dublet w najbardziej prestiżowej gonitwie w Polsce.
Wielka Warszawska jest również wielkim świętem mody. W sezonie 2022 postawiono na powrót do lat 30. XX w. - do mody, którą dyktowały Coco Chanel i Elsa Schiaparelli, a której ikonami były Marlena Dietrich i Hanka Ordonówna.
„Organizujemy piąty rok z rzędu konkurs na najpiękniejszą stylizację w kapeluszu. Co roku wybieramy inny okres, żeby bawić się modą i kapeluszami” - zaznaczyła Katarzyna Krauss, założycielka portalu Damosfera i dodała, że spektakularne nakrycia głowy - od fantazyjnych kapeluszy, toczków, po fascynatory zdobione piórami, kwiatami i woalkami - przenoszą nas w atmosferę dawnej Warszawy.
„Lata trzydzieste to duże spektrum inspiracji, to fascynująca moda w duchu surrealizmu i innych nowych nurtów artystycznych” - dodała Martyna Maliszewska-Mańk z Damosfery.
Wyścigi konne to również tradycja i prestiż. Wielka Warszawska, wzorowana na wyścigu Grand Prix de Paris, jest organizowana w stolicy od 1895 r., kiedy to hr. August Potocki, zafascynowany paryską gonitwą, ustanowił podobną w Polsce, pierwotnie rozgrywaną na Polach Mokotowskich w Warszawie.
Tor na Służewcu, wybudowany w latach trzydziestych XX w. najnowocześniejszy tego typu obiekt w Europie, miał mieć inaugurację we wrześniu 1939 r., niestety wybuchła wojna i wyścigi mogły ruszyć dopiero w 1945 r. Od 2008 r. dzierżawcą toru jest Totalizator Sportowy.
„Wyścigi od kilku lat cieszą się coraz większą popularnością. Dzisiejszą piękną rywalizację podziwiało na żywo ponad 18 tysięcy kibiców. Ten sezon pokazał, że Warszawiacy chcą tu bywać, a my mamy ogromną satysfakcję, że to miejsce znów tętni życiem” - podsumował Dominik Nowacki.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 27.09.2022, 15:19 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
EKG 2025: AI, cyberbezpieczeństwo, sieć 5G to filary, na których można budować przewagę konkurencyjną PAP
W dobie globalnej rywalizacji technologicznej, kołem zamachowym krajowych gospodarek jest cyfryzacja. Czy Polska jest gotowa, by wykorzystać stwarzane przez nią szanse? Jakie są nasze mocne punkty, a co powinniśmy zmienić? Próbę odpowiedzi na te pytania podjęli eksperci uczestniczący w panelu pt. „Mapa cyfrowa dla Polski”, który odbył się pierwszego dnia XVII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.- 24.04.2025, 17:12
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Czego nie obejmuje polisa na życie?
Planujesz zakup ubezpieczenia na życie? Zapoznaj się dokładnie z warunkami umowy, ponieważ towarzystwa ubezpieczeniowe zastrzegają w nich, czego nie obejmuje taka polisa. W tym artykule przeczytasz, jakie zapisy (tzw. wyłączenia odpowiedzialności) pojawiają się najczęściej.- 24.04.2025, 15:44
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: CUK Ubezpieczenia
-
Image
ZPPP Browary Polskie: piwa bezalkoholowe odpowiadają na potrzeby współczesnych piwoszy PAP
97 proc. Polaków próbowało piw bezalkoholowych, a 62 proc. regularnie sięga po „zerówki”. O tym, że piwo bezalkoholowe jest ważną kategorią rynku piwowarskiego, motorem rozwoju branży i szansą na częściowe zrównoważenie trendu spadkowego piw alkoholowych, mówił Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie (ZPPP Browary Polskie) podczas premiery raportu „>>Zerówki<< zmieniają rynek piwa. Rewolucja 0,0 proc. trwa”.- 24.04.2025, 14:44
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ