Newsletter

Wirtualny kantor? Dziękuję, korzystam! Polacy pokochali e-walutę

28.12.2017, 12:51aktualizacja: 28.12.2017, 12:51

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

500 tysięcy klientów Currency One - infografika
500 tysięcy klientów Currency One - infografika
Koniec roku kojarzy się z radością, zadowoleniem i spełnieniem. Powód do dumy i świętowania ma również firma Currency One SA, operator dwóch serwisów do wymiany walut on-line, Walutomat oraz Internetowykantor.pl. Na początku grudnia spółka zarejestrowała półmilionowego klienta. Kim jest osoba wymieniająca walutę w Internecie? Czy wymienia 100 czy 100 tys. euro? Jedna z największych firm z tej branży uchyliła rąbka tajemnicy.

Sukces branży kantorów internetowych widać gołym okiem - kantory internetowe obracają rocznie nawet 40 miliardami złotych. Miliony nowych klientów, ciągle powstające nowe serwisy, także te bankowe. Wszystko zaczęło się 8 lat temu, gdy w Poznaniu uruchomiono serwis Walutomat. Kilka miesięcy później, w tym samym mieście słynącym przecież z oszczędności, powstał Internetowykantor.pl. Serwisami zarządza dziś spółka Currency One, w której właśnie zarejestrował się półmilionowy klient.

„Naszymi klientami są zarówno osoby indywidualne, jak i firmy. Wśród osób indywidualnych to przede wszystkim kredytobiorcy, osoby pracujące za granicą, turyści. W tym drugim przypadku to mikro i małe firmy - mówi Jacek Kornosz, prezes Zarządu Currency One. - Wszelkie udogodnienia oferowane przez serwis Walutomat.pl oraz Internetowykantor.pl są wprowadzane z myślą o kliencie. Dlatego niezwykle ważnym elementem jest zwrócenie uwagi na jego preferencje, które są dla nas bardzo istotne. Aby zrozumieć klienta, należy go poznać, dowiedzieć się, jakie ma potrzeby i oczekiwania”.

Wzrost znaczenia kantorów internetowych w rynku wymiany walut nie jest nowością. Komfort i wygoda, jakie wiążą się z szybką i, co ważne, bezpieczną wymianą bez potrzeby wyjścia z domu, są jednymi z wielu atutów propozycji oferowanych przez wirtualne kantory. W związku z dołączeniem półmilionowego klienta do grupy użytkowników największych polskich wirtualnych kantorów, analitycy skupili się właśnie na klientach. Dzięki statystykom, można opisać przybliżoną sylwetkę klienta Walutomatu i Internetowykantor.pl.

W obu serwisach firmy Currency One, wymiany walut on-line dokonują najczęściej mężczyźni w wieku 39 lat. Z kolei największa liczba dokonywanych transakcji odbywa się na terenie województwa mazowieckiego. Na drugim miejscu plasuje się województwo śląskie, a na trzecim województwo wielkopolskie. Jeżeli chodzi o dzień, w którym jest największa aktywność w obydwu przypadkach jest to poniedziałek.

Średnia kwota transakcji w serwisach Currency One to ponad 4 tysiące złotych, zaś rekordową jednorazową transakcję odnotowano 5 marca 2015 roku na kwotę 5,2 miliona złotych. Wśród najpopularniejszych walut, wymienialnych w serwisach, są euro, dolar amerykański, frank szwajcarski i funt brytyjski. Stanowią one aż prawie 100% wszystkich wymian. Interesująco wyglądają statystyki dotyczące dnia, w którym w serwisach Currency One zarejestrowało się najwięcej użytkowników - był to 24 czerwca 2016 roku, czyli dzień po referendum w Wielkiej Brytanii.

Te statystyki pokazują, jak dużym zaufaniem cieszą się kantory internetowe. Podobnie będzie w kolejnych latach, na co wskazuje Maciej Przygórzewski, główny ekspert walutowy firmy Currency One, który przewiduje dalszy wzrost zainteresowania wymianą walut on-line: „Wartość rynku e-kantorów szacujemy na ok. 35-40 miliardów złotych rocznie. Rynek cały czas rośnie i nie zanosi się na przerwanie tej passy. W kolejnym roku branża e-kantorów nie straci swoich głównych zalet. W dalszym ciągu transakcje będą szybkie i wygodne. Jednocześnie koszty ponoszone przez użytkowników będą wyraźnie mniejsze niż te oferowane w ramach standardowych warunków w bankach. W połączeniu z nowymi funkcjonalnościami, nad którymi wiele podmiotów pracuje, powoduje to, że nie szybko Polacy wrócą do automatycznej wymiany w banku po kursie z tabeli”.

Currency One SA to operator serwisów Internetowykantor.pl oraz Walutomat. Spółka była wielokrotnie nagradzana za najlepsze i nowatorskie rozwiązania na rynku wymiany walut oraz cieszy się pozycją lidera w segmencie niebankowych podmiotów oferujących wymianę walut online. Z usług Currency One korzysta już ponad 500 tysięcy klientów, którzy w samym 2016 roku wymienili równowartość 14,5 miliarda złotych. Za pomocą serwisów Internetowykantor.pl oraz Walutomat klienci indywidualni i firmowi mogą wymieniać 21 walut oraz dokonywać przelewów złotówkowych i walutowych na rachunki własne i innych osób oraz firm do 33 krajów europejskich.

Internetowykantor.pl to pierwszy w Polsce kantor online, który działa nieprzerwanie od 2010 r. Serwis umożliwia tanią, szybką i przede wszystkim bezpieczną wymianę walut, bez konieczności wychodzenia z domu. Obecnie z usług serwisu korzysta 260 tysięcy klientów, którzy rocznie wymieniają ponad 5 miliardów złotych.

Walutomat to założona w 2009 roku pierwsza w Polsce platforma społecznej wymiany walut. Użytkownicy serwisu mogą indywidualnie ustalać kursy walut i bezpośrednio wymieniać je z innymi klientami, unikając tym samym niekorzystnych kursów narzuconych przez banki. W serwisie zarejestrowało się prawie 250 tysięcy użytkowników.

KONTAKT:

Dawid Gałat

Media and Communications Manager

tel. +48 517 426 967

e-mail: dawid.galat@currency-one.com

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 28.12.2017, 12:51
Źródło informacji Currency One
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ