Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Pociągi Baltic Express kursują już od trzech miesięcy. Pierwszy ruszył do Pragi pod koniec ubiegłego roku. PKP Intercity we współpracy z czeskim przewoźnikiem České Dráhy codziennie obsługuje 4 pary połączeń: trzy dzienne i jedno nocne. Pociąg pokonuje trasę Gdynia - Praga w 9 godzin. Z Poznania do stolicy Czech dojeżdża w 5 h 40 minut, a z Wrocławia 3 godziny 51 minut. Połączenie cieszy się dużą popularnością. Pociągami Baltic Express podróżowało już ponad 215 tysięcy pasażerów.
„Połączenie ruszyło zimą, bardzo wielu pasażerów od razu wybrało podróże z PKP Intercity i Kolejami Czeskimi na nowej trasie. Spodziewamy się, że na wiosnę będziemy mieli kolejnych podróżnych, dlatego przygotowaliśmy nową usługę - wagon sypialny pozwalający jeszcze wygodniej podróżować z Czech do Polski” - podsumował Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity.
Wygodniejsza podróż nocą
Od 14 kwietnia w składach Baltic Express pojawi się wagon sypialny PKP Intercity. W ramach pilotażu będzie jeździł do końca wakacji. Nocny pociąg z Pragi do Gdyni odjeżdża przed 19:00, z Gdyni rusza po 23:00. Do dyspozycji podróżnych będą 24 miejsca sypialne. PKP Intercity oraz České Dráhy będą obserwować zainteresowanie podróżnych tą usługą.
Pociąg Baltic Express to nasz wspólny sukces
„Pociągi Baltic Express w ciągu pierwszych trzech miesięcy pokonały już prawie 640 tysięcy kilometrów, co można porównać do okrążenia globu szesnaście razy” - podkreślił Michał Krapinec, prezes zarządu, dyrektor generalny Czeskich Kolei.
W skład pociągów Baltic Express wchodzą wagony w relacji międzynarodowej oraz krajowej. Na trasie Gdynia - Praga, kursują trzy czeskie wagony drugiej klasy oraz jeden wagon PKP Intercity pierwszej klasy. Na odcinku Wrocław - Praga pociągi są prowadzone przez nowoczesne lokomotywy wielosystemowe Vectron. W relacji krajowej, na trasie Wrocław - Gdynia, oprócz wagonów międzynarodowych kursują: dodatkowy wagon pierwszej klasy, wagon restauracyjny oraz pięć zmodernizowanych wagonów drugiej klasy. Łącznie na odcinku Gdynia - Wrocław pociągi kursują w składzie 11 wagonów i są obsługiwane przez nowoczesne polskie lokomotywy EU160. W wakacje pociąg będzie mógł być wydłużany o dodatkowe wagony.
Sprzedaż już ruszyła
Już można kupować bilety na przejazd w przedziałach sypialnych w pociągach Baltic Express - przez Internet na stronie intercity.pl w aplikacji PKP Intercity i w kasach biletowych. Podróżni będą mogli kupić m.in. promocyjne bilety w ofercie międzynarodowej Super Promo International. Za bilet z Gdyni zapłacimy od 59,90 euro, z Poznania od 54,90 euro, a z Wrocławia od 44,90 euro.
Wygoda podróży i jakościowa usługa
Pasażerowie, podróżując pociągiem nocnym wagonem Baltic Express, mogą liczyć na wyjątkowy komfort i specjalnie przygotowany poczęstunek, dostosowany do rodzaju rezerwowanego miejsca:
- przedział single - sok owocowy, woda mineralna, ciasto sękacz, baton, kawa lub herbata.
- przedział double - woda mineralna, ciasto sękacz, kawa lub herbata.
W wagonie sypialnym każdy otrzymuje zestaw zawierający ręcznik, mydełko i chusteczki antybakteryjne. W już zmodernizowanych przedziałach jest umywalka, lustro i szafa, co zapewnia wygodę podczas podróży.
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, łączy mniejsze ośrodki z aglomeracjami, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie zapewniając mieszkańcom coraz większej liczby miast i miejscowości dostępność komunikacyjną. Przewoźnik dąży do tego, by oferować pasażerom wysoki oraz powtarzalny standard podróży i intensywnie rozwija ofertę dla pasażerów chcąc zwiększyć liczbę dostępnych miejsc w pociągach, by kolej stała się środkiem transportu pierwszego wyboru.
Źródło informacji: PKP IC
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 18.03.2025, 08:30 |
Źródło informacji | PKP IC |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
FM rozpoczyna budowę nowoczesnego Ośrodka Naukowo-Technologicznego w Luksemburgu
Dzięki nowemu obiektowi, FM stworzy centrum badań, innowacji i zaangażowania klientów w sercu Europy. Projekt ten zapewni klientom z regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki jeszcze łatwiejszy dostęp do wiedzy inżynieryjnej i badań nad ograniczaniem ryzyka prowadzonych przez FM.- 18.03.2025, 14:12
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Organizacje odzysku reprezentujące sektor MŚP: ryzykowne propozycje rządu w sprawie odpadów
Nowe założenia do projektu ustawy regulującej recykling są niekonstytucyjne i mogą doprowadzić do nawet kilkukrotnego wzrostu kosztów odzysku i przetwarzania odpadów - alarmują przedsiębiorcy z branży. Chodzi o przepisy regulujące tzw. rozszerzoną odpowiedzialność producenta (ROP).- 17.03.2025, 19:37
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Eko Cykl Organizacja Odzysku Opakowań
-
Image
Brytyjski rynek nieruchomości - zyskowna alternatywa dla inwestycji w Polsce
- 17.03.2025, 18:31
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: CrowdREIT PLC
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ