Newsletter

Wzrost finansowy Grupy Hotelowej Orbis w I kwartale 2018 r.

27.04.2018, 17:09aktualizacja: 27.04.2018, 17:09

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Solidny wzrost wskaźnika EBITDA operacyjna o blisko 6 proc. do poziomu 40,4 mln zł, rosnące wskaźniki operacyjne we wszystkich krajach regionu Europy Wschodniej, otwarcie pięciu nowych hoteli, w tym jednego w Polsce - tak Grupa Hotelowa Orbis kończy I kwartał 2018 r. „To bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę fakt, że był to początek roku” - powiedział PAP Gilles Clavie, prezes zarządu i dyrektor generalny Orbis SA.

„Rok zaczął się naprawdę dobrze - podkreślił Giller Clavie. - Mamy nowy rekord wzrostu w I kwartale - zaznaczył. - Mając na uwadze trudną sytuację na rynku pracy, która stanowi wyzwanie dla większości branż, w pierwszym kwartale 2018 r. skupiliśmy się na zwiększeniu przychodów ze sprzedaży i efektywnym zarządzaniu kosztami. Duże zaangażowanie naszych pracowników pozwoliło spółce osiągnąć przychody na poziomie 271,5 mln zł, co stanowiło wzrost o +2,1% w porównaniu do roku ubiegłego” - dodał.

„Jesteśmy w regionie, w którym wiele podmiotów w branży turystycznej intensywnie się rozwija. Nasza pozycja jest bardzo dobra i chcemy dalej zmierzać w tym kierunku, wzmacniając rozwój sieci AccorHotels i oferując gościom jak najlepsze usługi i produkty” - zaznaczył.

W tym roku Orbis otworzył 5 hoteli, jeden z nich (ibis Styles) w Warszawie. „Polska jest bardzo ważnym rynkiem dla Orbisu. Kiedy patrzymy na całkowity dochód grupy, widać, że 2/3 pochodzi od polskich gości. To oznacza, że krajowy rynek jest bardzo silny, to dobry znak dla nas na przyszłość” - powiedział Clavie.

„Poza Warszawą, otworzyliśmy też inne obiekty, m.in. pierwszy hotel połączony z terminalem lotniska w Budapeszcie, a także ibis Styles i Mercure w Słowenii i w Macedonii. I kwartał tego roku pokazał duży potencjał na Węgrzech i w Czechach” - wyjaśnił w rozmowie z PAP Gilles Clavie. Jest to, jego zdaniem, efekt „boomu” w turystyce w tych dwóch krajach, a szczególnie wyróżnia się pod tym względem Budapeszt, którego władze w ostatnich latach zrobiły bardzo dużo, aby przyciągnąć więcej turystów.

Mówiąc o wyzwaniach w 2018 r. prezes Orbis SA podkreślił, że spółka chce kontynuować rozwój, zaplanowała również renowacje niektórych obiektów, a także chce dalej rozszerzać sieć hoteli. Pytany o to, jak na rynek hotelowy wpływa popularna w ostatnich latach forma wynajmowania mieszkań i pokoi w ramach tzw. ekonomii dzielenia się (od prywatnych właścicieli) Clavie odparł, że nie jest to raczej konkurencja dla Grupy Orbis.

„To wciąż bardzo popularna forma poszukiwania noclegów, ale nie jest porównywalna z ofertą hotelową. Widzimy, że wielu gości, którzy mieli różne doświadczenia z zakwaterowaniem w ramach ekonomii dzielenia się, obecnie wraca do hoteli. Nasi goście szukają innych udogodnień, ich oczekiwania są również odmienne. Co więcej, w hotelach mają gwarancję, że otrzymają standard, jakiego oczekują, a to ważny element nierzadko decydujący przy wyborze miejsca do nocowania i mieszkania w innym mieście” - powiedział Gilles Clavie.

Wzrost wyników osiągniętych przez Grupę Orbis w pierwszym kwartale 2018 r. potwierdza wyższy o 5,8% wskaźnik RevPAR w ujęciu like-for-like, który wyniósł 136 zł. Podobnie, jak w ubiegłych kwartałach, do osiągnięcia tego poziomu przyczynił się wzrost średniej ceny za pokój (ARR), która osiągnęła wartość 222,7 zł w ujęciu like-for-like (wzrost o 3,8% w 1 kw. 2018) oraz wzrost frekwencji o 1,2 p.p. w porównaniu do roku ubiegłego. Rosnące wskaźniki operacyjne odnotowano we wszystkich krajach Europy Wschodniej, w których Orbis prowadzi działalność.

Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Wschodniej oferująca ponad 20 500 pokoi w 127 hotelach, Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek AccorHotels w 16 krajach w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami Sofitel, MGallery by Sofitel, Pullman, Novotel, Mercure, adagio, ibis, ibis Styles i ibis budget. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1 gwiazdkowe.

Od 1997 roku Orbis SA jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 27.04.2018, 17:09
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ