Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Premierowa, miesięczna odsłona raportu OTOMOTO Insights prezentuje sytuację na rynku motoryzacyjnym w minionym miesiącu bieżącego roku. Cały raport można przeglądać online na stronie: otomotoinsights.pl
Ponad 1/3 wzrostu sprzedaży detalicznej w motoryzacji
Utrzymujące się w ostatnich miesiącach, pozytywne nastroje konsumentów oraz chęć zakupu nowego samochodu sprawiają, że sprzedaż detaliczna aut rośnie znacznie wyraźniej niż innych dóbr konsumpcyjnych - w kwietniu wskaźnik sprzedaży samochodów, motocykli i części przewyższał wynik z zeszłego roku aż o 38%. Składa się na to stosunkowo niski poziom sprzedaży aut w analogicznym okresie w zeszłym roku, ale wyraźny jest tu także efekt wysokiej dynamiki wzrostu realnych wynagrodzeń.
„Deklaratywna chęć zakupu samochodu, wyrażana przez ponad 9% Polaków w ankiecie GUS z początku roku okazała się więcej niż >>noworocznym marzeniem<<. W kolejnej ankiecie z kwietnia 2024 wciąż wyrażamy zamiar zakupu pojazdu w ciągu kolejnych 12 miesięcy, a kolejne rekordy rejestracji aut w maju i kwietniu potwierdzają, że realizujemy swoje plany” - podkreśla Agnieszka Czajka, general manager OTOMOTO.
Rosnąca podaż odpowiada na wysoki popyt
W maju, podobnie jak w poprzednich miesiącach, na OTOMOTO pojawiało się ponad 20% ogłoszeń więcej niż w analogicznym okresie w poprzednim roku (opierając się na liczbie dziennych, aktywnych ogłoszeń na platformie). Zdecydowanie najwięcej ofert dotyczyło samochodów z silnikiem benzynowym (53%), dalej z dieslem (40%), 5% ogłoszeń obejmowało samochody hybrydowe, a 2% - elektryki. Najwięcej samochodów - bo ponad 30% wszystkich ofert - stanowiły pojazdy wystawione w cenie mieszczącej się w granicach między 20 a 50 tysięcy złotych.
Wysokiej podaży odpowiadał popyt - ponad 18 milionów użytkowników w ciągu miesiąca (zgodnie z danymi z Google Analytics), spędzało na stronie niemal 11 minut przeglądając w tym czasie średnio około 14 stron z ogłoszeniami. Osoby najlepiej znające swoje potrzeby i wykorzystujące w tym celu filtry na platformie w większości precyzyjnie określały markę (83% wyszukiwań) i model (70% wyszukiwań) samochodu, rzadziej wskazując m.in. maksymalny wiek auta (32% wyszukiwań) czy preferowany rodzaj paliwa (29% wyszukiwań).
Droższe samochody i wyższe wartości kredytów
W maju 2024 r., porównaniu do poprzedniego miesiąca średnia cena aut wystawianych na OTOMOTO i OLX była stabilna. Nieznacznie wzrosła natomiast mediana cen w aż 14 województwach - to oznacza powiększanie się oferty droższych modeli samochodów. Najwyraźniejsze wzrosty widać w Wielkopolsce, gdzie środkowa wartość samochodów wystawionych w województwie w maju była wyższa o 1601 zł niż w kwietniu, a w województwie pomorskim mediana w maju była wyższa niż w kwietniu o 1,5 tys. zł. Jedynymi województwami, w których nie zanotowano wzrostu mediany cen wystawionych samochodów w maju były Lubuskie i Podlaskie.
Równolegle ze stabilizacją sytuacji gospodarczej rosną wartości kredytów zaciąganych na zakup samochodu. Według danych OTOMOTO Pay, średnia wartość zobowiązań sięga już niemal 43 tys. zł i jest najwyższą raportowaną kwotą z ostatnich 12 miesięcy. Najwyższe kwoty kredytów na zakup samochodu dotyczą osób w wieku 40-49 lat, z kolei najniższe finansowanie wybierają najmłodsi kierowcy, poniżej 20 roku życia.
Źródło informacji: OTOMOTO
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 10.06.2024, 12:39 |
Źródło informacji | OTOMOTO |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
SINEXCEL uruchamia inicjatywę ESG pt. „Energia dla wszystkich” z myślą o sprawiedliwości i inkluzywności energetycznej
- 31.03.2025, 15:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Cytryna z Syrakuz ChOG: 102 miliony konsumentów we Włoszech, Polsce i Rumunii
Dobre wyniki w pierwszym roku kampanii LemOn, projektu promującego cytrynę z Syrakuz ChOG współfinansowanego przez Konsorcjum na rzecz Ochrony Cytryn z Syrakuz ChOG oraz Unię Europejską.- 31.03.2025, 10:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GlobeNewswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ