Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Pierwotnie Air France planowało uruchomić połączenie z podkrakowskich Balic do paryskiego portu Charles de Gaulle pod koniec marca, wraz z początkiem letniego sezonu lotniczego. Jednak wybuch epidemii SARS-CoV-2 i zamknięcie przestrzeni powietrznej nad Europą pokrzyżowały te plany.
„Na szczęście cała sprawa nie została odłożona ad acta. Dzisiaj mamy okazję powitać na polskim niebie pierwszego nowego przewoźnika, po ponownym otwarciu polskiego nieba. To bardzo ważne, bo pokazuje, że branża lotnicza w Krakowie i w całej Polsce się odradza” - mówił podczas inauguracji połączenia Radosław Włoszek, prezes Kraków Airport.
Od 3 lipca br. Air France lata z Krakowa do Paryża dwa razy w tygodniu. „Wkrótce będą to cztery loty na tydzień. A jeśli sytuacja na to pozwoli i będzie zapotrzebowanie, od 27 lipca jesteśmy przygotowani na rozszerzenie siatki połączeń do jednego lotu dziennie” - powiedział Frantisek Siling, dyrektor generalny sprzedaży Air France i KLM w Polsce.
Do tej pory francuski przewoźnik oferował loty z Polski z dwóch miast - z Warszawy i Wrocławia. Przez krótki czas był również obecny w Krakowie z sezonowym połączeniem podczas Światowych Dni Młodzieży w 2016 roku.
Jak stwierdził Frantisek Siling, z Krakowa przez Paryż pasażerowie Air France będą mogli się dostać do niezwykle atrakcyjnych destynacji. „Mamy dobre połączenia przez Paryż do Ameryki Północnej: na Karaiby, do Nowego Jorku, Toronto, Los Angeles albo Hawany. Także do Azji - Tokio, Bangkoku” - mówił Siling.
Podkreślił jednocześnie, że w lipcu i sierpniu pasażerowie będą mieli do dyspozycji blisko 150 kierunków, dostępnych z przesiadką w Paryżu. Stanowi to około 80 proc. wszystkich destynacji oferowanych przez Air France.
W skróconym sezonie letnim 2020 francuskie destynacje, jakie oferuje Kraków Airport, tam i z powrotem, to prawie 100 tys. miejsc w samolotach. „Mamy nadzieję, że dzięki temu odbudujemy potencjał gospodarczy turystyki Małopolski, bo tysiące etatów, jakie generujemy dzięki funkcjonowaniu lotniska, stanowią realne miejsca pracy, o które musimy teraz walczyć, by utrzymać je w rzeczywistości covidowej” - mówi Radosław Włoszek.
Według niego Małopolska i Kraków to doskonałe destynacje oferujące nie tylko atrakcje turystyczne, ale i cały wachlarz możliwości nawiązywania kontaktów w sferze kultury, nauki czy biznesu. A obecność Air France w Kraków Airport stanowi najlepszy dowód na odradzanie się rynku lotniczego w Polsce.
Na krakowskim lotnisku wdrożono specjalne procedury zapobiegające rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Do nowych obowiązujących zasad należy m.in. zachowanie odstępu między użytkownikami lotniska, korzystanie z ogólnodostępnych stacji ze środkami dezynfekującymi, zabezpieczenie punktów bezpośredniej obsługi pasażerów w pleksy ochronne, a także obowiązkowe noszenie maseczek przez pracowników i pasażerów przebywających na terenie lotniska. Kraków Airport jako pierwszy port lotniczy w Polsce podpisał deklarację „Aviation Industry Charter for COVID-19”, zainicjowaną i przygotowaną przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA).
Głównym celem deklaracji jest stosowanie i promowanie nowych zasad bezpieczeństwa przeciwko rozprzestrzenianiu się COVID-19 przez operatorów lotniczych oraz zarządzających lotniskami, w celu ułatwienia przywracania podróży lotniczych w ramach Unii Europejskiej oraz pozostałych krajów niezrzeszonych. Udział w programie to nie tylko wdrożenie zaleceń zawartych w opracowanym protokole, ale również koordynacja z władzami krajowymi działań podjętych w celu ograniczenia ryzyka i ich stałe monitorowanie oraz udoskonalanie.
Kraków Airport jest największym portem regionalnym w Polsce i drugim pod względem liczby obsłużonych pasażerów. W ubiegłym roku przyjął ponad 8,4 mln podróżnych.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.07.2020, 19:09 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Rozbudowany Terminal Gazu Płynnego w Szczecinie poprawi bezpieczeństwo energetyczne Polski PAP
Spółka ORLEN Paliwa zakończyła - wartą 150 mln zł - rozbudowę Terminalu Gazu Płynnego w Szczecinie. Obiekt zwiększył dwukrotnie pojemność magazynową oraz możliwości przeładunkowe o blisko 65 procent, do 400 tysięcy ton LPG rocznie. „Zadbaliśmy o dużo większe bezpieczeństwo dostępności gazu LPG w Polsce. To kolejny element realizacji strategicznego planu wzmacniania bezpieczeństwa dostaw nośników energii” - powiedział Marek Balawejder, członek zarządu ds. sprzedaży detalicznej w ORLEN.- 13.06.2025, 15:14
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Iberdrola na PSEW 2025: należy usprawnić proces przyłączania projektów wiatrowych do sieci energetycznej PAP
„Kluczowa z naszej perspektywy jest inicjatywa rządowa, która ma na celu usprawnienie procesu przyłączania projektów wiatrowych do sieci energetycznej oraz przyspieszenie procedur biurokratycznych” - mówiła Joanna Bolesta, Senior Regulatory Affairs Manager w Iberdrola Renewables Polska podczas konferencji Polskiego Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej, PSEW 2025, która odbyła się w Świnoujściu.- 13.06.2025, 14:48
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Nawet 90 mld zł w ciągu 10 lat na badania i rozwój: czy polski przemysł i gospodarka są gotowe na innowacyjny skok? PAP
Po inwazji Rosji na Ukrainę polskie nakłady na obronność wzrosły ponad dwukrotnie, a utrzymanie tego tempa oznacza, że w ciągu dekady przeznaczymy na obronność ok. 1,8 bln zł. Jeżeli choć 5 proc. z tej sumy (ok. 90 mld zł) zostanie zainwestowanych w badania i rozwój, to będzie to stanowić ogromny impuls rozwojowy dla całej gospodarki - przekonywali uczestnicy debaty zorganizowanej przez Sieć Badawczą Łukasiewicz.- 13.06.2025, 12:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ