Newsletter

Z powodu zamknięcia cmentarzy sprzedaż zniczy w sklepach wydłużona

31.10.2020, 10:29aktualizacja: 31.10.2020, 10:30

Pobierz materiał i Publikuj za darmo


								sprzedaż zniczy
sprzedaż zniczy
Z powodu zamknięcia cmentarzy przez wzrost zachorowań sprzedaż zniczy w niektórych sklepach potrwa dłużej niż zazwyczaj.

Premier Mateusz Morawiecki poinformował w piątek, że w najbliższą sobotę, 31 października oraz niedzielę, 1 listopada i poniedziałek, 2 listopada, zamknięte będą cmentarze w całym kraju. Zapowiedział też, że w związku z tą decyzją zostanie przygotowane wsparcie dla handlowców, którzy wykażą straty z tego powodu.

Poza dużymi sieciami handlowymi sprzedaż zniczy prowadzą drobni przedsiębiorcy i tysiące sprzedawców przy cmentarzach. Na przykład Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie wydał w tym roku 574 decyzje zezwalające na prowadzenie handlu w pasie drogowym. Podobną liczbę decyzji wydały urzędy dzielnic. W sumie w samej Warszawie wydano ponad 1 tys. decyzji zezwalających na handel przy cmentarzach - podał stołeczny ratusz.

Jak poinformowała sieć Carrefour, ze względu na pandemię i wprowadzenie obostrzeń, wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów i wydłuża okres sprzedaży i akcji promocyjnych zniczy co najmniej do 9 listopada.

Dominik Prus-Wiśniowski odpowiedzialny za ofertę zniczy w sieci Biedronka podkreślił, że największy popyt na nie przypadł 1-2 tygodnie temu. Wyjątkiem są małe znicze, których szczyt sprzedaży ma miejsce tuż przed Wszystkimi Świętymi. Dodał, że od początku tegorocznej akcji do 28 października klienci br. kupili już ponad 9 proc. więcej wkładów do zniczy niż rok wcześniej. Przypomniał, że przez sześć jesiennych tygodni 2019 roku sieć sprzedała ponad 27 mln zniczy. (PAP)

lgs/ drag/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 31.10.2020, 10:29
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ