Newsletter

Z powodu zamknięcia cmentarzy sprzedaż zniczy w sklepach wydłużona

31.10.2020, 10:29aktualizacja: 31.10.2020, 10:30

Pobierz materiał i Publikuj za darmo


								sprzedaż zniczy
sprzedaż zniczy
Z powodu zamknięcia cmentarzy przez wzrost zachorowań sprzedaż zniczy w niektórych sklepach potrwa dłużej niż zazwyczaj.

Premier Mateusz Morawiecki poinformował w piątek, że w najbliższą sobotę, 31 października oraz niedzielę, 1 listopada i poniedziałek, 2 listopada, zamknięte będą cmentarze w całym kraju. Zapowiedział też, że w związku z tą decyzją zostanie przygotowane wsparcie dla handlowców, którzy wykażą straty z tego powodu.

Poza dużymi sieciami handlowymi sprzedaż zniczy prowadzą drobni przedsiębiorcy i tysiące sprzedawców przy cmentarzach. Na przykład Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie wydał w tym roku 574 decyzje zezwalające na prowadzenie handlu w pasie drogowym. Podobną liczbę decyzji wydały urzędy dzielnic. W sumie w samej Warszawie wydano ponad 1 tys. decyzji zezwalających na handel przy cmentarzach - podał stołeczny ratusz.

Jak poinformowała sieć Carrefour, ze względu na pandemię i wprowadzenie obostrzeń, wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów i wydłuża okres sprzedaży i akcji promocyjnych zniczy co najmniej do 9 listopada.

Dominik Prus-Wiśniowski odpowiedzialny za ofertę zniczy w sieci Biedronka podkreślił, że największy popyt na nie przypadł 1-2 tygodnie temu. Wyjątkiem są małe znicze, których szczyt sprzedaży ma miejsce tuż przed Wszystkimi Świętymi. Dodał, że od początku tegorocznej akcji do 28 października klienci br. kupili już ponad 9 proc. więcej wkładów do zniczy niż rok wcześniej. Przypomniał, że przez sześć jesiennych tygodni 2019 roku sieć sprzedała ponad 27 mln zniczy. (PAP)

lgs/ drag/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 31.10.2020, 10:29
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ