Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Odpalone zostaną silniki limitowanej edycji Abartha, stworzonej z okazji jubileuszu 70. urodzin marki z logo Skorpiona, która ze względu na lockdown ostatnich miesięcy miała wydłużony postój. Ale teraz jest już ona gotowa, by powrócić na trasę „Wycieczki po Europie w 1949 godzin” dla uczczenia historii Skorpiona oraz miłości do wyzwań i stałego doskonalenia osiągów.
„Wznowienie naszej europejskiej podróży jest również pozytywnym znakiem powrotu do normalności, dzielenia się emocjami i pasjami wraz z liczącą prawie 130 000 fanów społecznością Abartha i ponad 80 klubami, które wspierają przedsięwzięcie. A entuzjazm do naszej marki, a w szczególności do jubileuszowej serii specjalnej Abarth 695 70° Anniversario, potwierdzony jest również sukcesem handlowym: sprzedana już została ponad połowa z 1949 egzemplarzy limitowanej edycji” – powiedział Luca Napolitano, dyrektor marek Fiat i Abarth na region EMEA.
Wywołujący moc adrenaliny, Abarth 695 70° Anniversario, wyruszył w końcu lutego z holenderskiej wioski Lijnden, 10 km od Amsterdamu i dotarł najpierw do Belgii, a następnie do Niemiec. Tutaj konieczny był postój spowodowany obostrzeniami rządowymi w związku z epidemią, po zniesieniu których samochód powrócił do Turynu, miasta powstania Abartha, gdzie nadal znajduje się siedziba marki z logo Skorpiona oraz Heritage Hub goszczący niektóre z najważniejszych modeli produkowanych przez Abartha na przestrzeni lat.
To właśnie w stolicy Piemontu Abarth 695 70° Anniversario ponownie uruchomił silnik, wydając głęboki, rasowy „ryk”, wzmocniony dodatkowo przez układ wydechowy „Record Monza Attivo” z aktywnym zaworem, sterowanym przyciskiem „Sport”. Po jego naciśnięciu zawór układu wydechowego otwiera się, a warkot silnika staje się dużo głębszy i śmielszy. Kierowca może wybrać pomiędzy dźwiękiem „gentleman driver” a cięższym, bardziej sportowym warkotem, do jakiego przyzwyczaił nas Abarth.
Z Turynu karawana samochodów skierowała się w stronę Riwiery Francuskiej, a następnie uda się do Hiszpanii, przejeżdżając przez Barcelonę i Madryt, by zakończyć tour w Lizbonie, uroczej stolicy Portugalii.
W sumie, „Wycieczka po Europie w 1949 godzin” potrwa właśnie 1949 godzin, co stanowi wyraźny hołd dla roku założenia marki i liczby wyprodukowanych egzemplarzy Abarth 695 70° Anniversary. 1949 godzin to nieco ponad 80 dni, podobnie jak przygoda opisana przez Julesa Verne'a w powieści „W osiemdziesiąt dni dookoła świata”.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 07.07.2020, 18:01 |
| Źródło informacji | FCA Polska |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Podróż kulinarna w rytmie staropolskich tradycji - gęsina w menu LOT Business Class
- PLL LOT wprowadzają wyjątkowe danie - gęsinę, która jest dostępna w listopadzie na wszystkich rejsach dalekodystansowych z Warszawy i Krakowa w LOT Business Class.
- Nowa propozycja przewoźnika to danie w duchu staropolskiej tradycji, które od wieków symbolizuje obfitość i ciepło domowego ogniska.
- PLL LOT konsekwentnie promują polskie dziedzictwo kulinarne i wspierają lokalnych producentów, zapraszając pasażerów do odkrywania rodzimych smaków na pokładzie.- 03.11.2025, 16:15
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT
-
Image
Urząd Zamówień Publicznych: jesteśmy prawdziwą skarbnicą danych, z których może skorzystać cała polska gospodarka PAP
Tylko w poprzednim roku, na podstawie Prawa Zamówień Publicznych, udzielonych zostało ok. 153 tys. zamówień na kwotę ponad 330 mld złotych. Z każdym z nich był związany olbrzymi wolumen cennych danych, których integracja mogłaby pozwolić na optymalizację polityk publicznych, przekrojową analizę rynku, przewidywanie makroekonomicznych trendów czy lepsze zarządzanie procesem zakupowym. Stworzenie tej nowej architektury danych o zamówieniach publicznych w Polsce, realizowane przez Urząd Zamówień Publicznych, uzyskało właśnie wsparcie Komisji Europejskiej i Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD).- 03.11.2025, 15:41
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: PAP MediaRoom
-
IV Kongres „Dialog o Gospodarce” - razem kształtujemy bezpieczną przyszłość
27 października w Warszawie odbyła się czwarta edycja Kongresu „Dialog o Gospodarce”, organizowanego przez Federację Przedsiębiorców Polskich.- 03.11.2025, 13:55
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Federacja Polskich Przedsiębiorców
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ