Newsletter

Zlecone: 111. edycja Canton Fair: "Rosnące znaczenie rynków wschodzących"

13.08.2012, 11:10aktualizacja: 13.08.2012, 11:10

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

KANTON, Chiny, 13 sierpnia 2012 r. /PRNewswire/ - Gdy najlepsi lekkoatleci świata dają z siebie wszystko podczas tegorocznego letniego sezonu sportowego, osoby prywatne i rządy krajów podejmują równie intensywne starania w celu sprostania wyzwaniom światowej gospodarki. W Europie eksperci pracują nad rozwiązaniem problemu trwającego kryzysu euro, podczas gdy w USA małe przedsiębiorstwa uruchamiają handel internetowy, aby zwiększyć sprzedaż. Pokonanie recesji stało się samo w sobie wyzwaniem godnym medalu.

W Chinach podjęto wzmożone wysiłki, aby rozwinąć handel z krajami rozwijającymi się np. Rosją i Brazylią. Chiński premier, Wen Jiabao, ostatnio zaproponował zawarcie paktu o wolnym handlu pomiędzy Chinami a południowoamerykańskim blokiem handlowym Mercosur, do którego należy Brazylia i Argentyna. Chiny chcą podwoić swoje roczne obroty handlowe z Ameryką Łacińską do 400 mld USD w ciągu następnych pięciu lat.

Rosja, kolejny nowy obszar rynkowy, jest najważniejszym partnerem strategicznym Chin, a stosunki handlowe pomiędzy tymi dwoma krajami nadal prężnie się rozwijają. W 2011 r. handel pomiędzy tymi krajami osiągnął prawie 80 mld USD - celem jest zwiększenie tej kwoty do 200 mld USD do roku 2020.

Zwiększenie obrotów handlowych z krajami rozwijającymi się było jednym z najbardziej zachęcających trendów na 111. edycji targów Canton Fair, największej imprezy wystawienniczej w Chinach, która zakończyła się w maju. Relacje biznesowe z krajami BRIC i z innymi rynkami wschodzącymi zwiększyła się o ponad 4%.

Chiński przemysł tekstylny i obuwniczy wykorzystuje nowe relacje handlowe, a eksport do krajów Ameryki Łacińskiej w ostatnim roku zwiększył się o 38%. W 3. etapie 111. edycji targów Canton Fair uczestniczyło ponad 4 000 przedsiębiorstw działających w branży tekstylnej i obuwniczej, chętnych do skorzystania z możliwości zbadania potencjału tego rynku.

Rynek produktów tradycyjnej medycyny chińskiej i opieki zdrowotnej również przedstawia się zachęcająco. Według wystawców biorących udział w targach, liczba nabywców z Rosji zwiększyła się znacznie na przestrzeni ostatnich edycji. Handel produktami z branży mechaniki i przemysłu elektrycznego również wykazywał tendencję dominującą - wartość umów z przedsiębiorstwami z Ameryki Łacińskiej zwiększyła się o 18,5% w skali roku. Wang Biao, sprzedawca z firmy Anhui Light Industry International Co. Ltd., powiedział, że jego firma przyciągnęła znacznie większą liczbę kupujących z Ameryki Południowej i Rosji.

Większość nowego handlu na świecie koncentruje się na gospodarkach wschodzących. Chiny nadal są jednym z najlepszych miejsc do wykorzystania nowych możliwości biznesowych, a Canton Fair to idealna okazja do zakupu różnorodnych chińskich produktów najlepszej jakości.

Nabywcy i sprzedawcy już oczekują 112. edycji, której otwarcie nastąpi 15 października 2012 roku.

Więcej informacji znajduje się na stronie: http://www.cantonfair.org.cn/en/index.asp.

KONTAKT:

Pan Wu Xiaoying

tel. +86-20-8913-8628

e-mail: xiaoying.wu@cantonfair.org.cn

dla Canton Fair

Źródło informacji: PR Newswire

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 13.08.2012, 11:10
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ