Newsletter

Zlecone: Grupa LVMH najcenniejszą marką Europy oraz światowym liderem Apple

12.10.2011, 11:30aktualizacja: 12.10.2011, 11:30

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wiedeń, 12 października 2011 r. - European Brand Institute przedstawił wyniki badania eurobrand2011 wyceniającego marki w Europie. Przebadano ponad 3 tys. markowych korporacji w 24 krajach oraz w 16 branżach w porównaniu z Ameryką i Azją.

Szczegóły oraz sprawozdania: http://www.eurobrand.cc

Europejskie, markowe korporacje o największej wartości to:

1. LVMH (31,699 mld EUR)

2. Vodafone (28,505 mld EUR)

3. INBEV (25,481 mld EUR)

4. Nestle (25,418 mld EUR)

5. Unilever (24,344 mld EUR)

6. Telefonica (23,384 mld EUR)

7. Daimler (19,552 mld EUR)

8. Deutsche Telekom (18,102 mld EUR)

9. BASF (17,884 mld EUR)

10. SAB Miller (17,764 mld EUR)

Gerhard Hrebicek, kierownik ds. badań oraz dyrektor wykonawczy European Brand Institute w Wiedniu, w taki sposób podsumowuje podstawowe wyniki badań:

1. Silne marki rozwijają się szybciej niż wynosi średnia.

Wartość marki 10 najlepszych w Europie markowych korporacji wzrasta o +11,6%. Wzrost wartości marki grupy Nestle wynosi +29,9%, za którą plasuje się BASF (+17,6%) oraz Daimler (+15,4%),  które zanotowały największy wzrost wartości marki wśród 10 najlepszych markowych korporacji w Europie.

Cztery najważniejsze "marki przemysłowe" w Europie: artykuły konsumpcyjne (+10,2%), usługi finansowe (+14,6%), telekomunikacja (+5,4%) oraz handel detaliczny (+6,4%). Przemysł towarów luksusowych zanotował największy wzrost wynoszący +17,6%, przy średnim rozwoju przemysłu +8,9%.

2. Europa liderem na rynku artykułów konsumpcyjnych, zaś Ameryka zajmuje silną pozycję w branży IT i technologii.

Europa jest "kontynentem artykułów konsumpcyjnych", Ameryka Północna ma silną pozycję w branży IT i technologii - z Apple (69,658 mld EUR) jako najcenniejszą marką światową. Azja jest liderem w branży usług finansowych. W Europie jest dwa razy więcej marek, zaś w Ameryce Północnej wartość wydajności w stosunku do Europy jest dwa razy większa.

3. Europejskie kraje światowym liderem w gospodarce pod względem udziału marek.

Markowe korporacje w Finlandii, Szwajcarii, Luksemburgu, Szwecji, Danii oraz w Austrii stanowią największy wkład do ich gospodarek i są tym samym światowymi liderami, jeśli chodzi o wartość marki do wskaźnika PKB.

KONTAKT:

European Brand Institute

Dr. Gerhard Hrebicek

e-mail: office@eurobrand.cc

http://www.eurobrand.cc

Źródło informacji: APA-OTS

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 12.10.2011, 11:30
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ