Pobierz materiał i Publikuj za darmo
BOSTON - (BUSINESS WIRE) - Mimo że coraz więcej firm eksperymentuje z mediami społecznymi, które są dla nich nowym sposobem komunikacji z klientami, niewiele z nich dysponuje metodami pomiaru i narzędziami odpowiednimi do oceny podejmowanych przez nie wysiłków.
Wspólnie z SAS, Harvard Business Review Analytic Services niedawno przeprowadziło badanie 2 100 firm, aby określić czy i w jaki sposób firmy wykorzystują kanały mediów społecznych. Badanie pokazało, że prawie dwie trzecie uczestniczących w nim organizacji potwierdziło, że obecnie wykorzystują kanały mediów społecznych, albo mają to w planach. Jednak zaledwie 12 procent przebadanych firm stwierdziło, że w efektywny sposób wykorzystuje media społeczne. Były to najczęściej firmy, które wykorzystywały wiele kanałów i stosowały metody pomiaru do przygotowywania sprawozdań, miały strategię wykorzystania mediów społecznych oraz włączały media społeczne do swoich ogólnych strategii marketingowych.
Pomimo ogromnego potencjału mediów społecznych, wiele firm, które wzięły udział w badaniu, było skupionych głównie na wykorzystaniu ich jako jednokierunkowego kanału wykorzystywanego do promocji. Muszą się one jeszcze nauczyć, w jaki sposób słuchać i analizować rozmowy z klientami, tak, aby można było wykorzystać wpływ tych informacji na wyniki finansowe firmy.
"Większość organizacji dopiero odkrywa świat mediów społecznych - powiedział Alex Clemente, dyrektor zarządzający HBR Analytic Services. - Jednak uczestnictwo w badaniu ponad 2 000 przedstawicieli personelu kierowniczego wyższego stopnia pokazuje, jak ważny jest to temat i jak intensywnie obecnie nad nim pracują".
Oprócz tego, w badaniu HBR przedstawione są następujące statystyki:
- Trzy czwarte (75%) firm uczestniczących w badaniu stwierdziło, że nie wie, gdzie rozmawiają o nich najbardziej wartościowi klienci.
- Prawie jedna trzecia (31%) nie mierzy skuteczności mediów społecznych.
- Mniej niż jedna czwarta (23%) korzysta z narzędzi do analizy statystycznej mediów społecznych.
- Niewielki odsetek (7%) uczestniczących firm jest w stanie połączyć media społeczne z ich działaniami marketingowymi.
"Cieszymy się mogąc udostępnić metody pomiaru dotyczące względnie nowego, szybko rozwijającego się kanału marketingowego - powiedział Clemente. - Wielu pracowników szczebla kierowniczego gotowych jest poznać najskuteczniejsze metody w tej szybko rozwijającej się dziedzinie, które stanowią nowe kryterium".
Pełne wyniki badania są dostępne na stronie http://HBR.org
Informacje o Harvard Business Review Analytic Services
Harvard Business Review Analytic Services to niezależna, sponsorowana jednostka badawcza w ramach Harvard Business Review Group, która przeprowadza badania i analizy porównawcze obecnych przedsiębiorstw oraz pomysłów z dziedziny zarządzania. HBR Analytic Services zdobyła uznanie za swój raport badawczy "Face-to-Face" z roku 2009, sponsorowany przez linie lotnicze British Airways, jako finalista w roku 2010 Nagród M&M w kategorii "Największy wkład w kampanię medialną przez właściciela mediów."
Informacje o Harvard Business Review
Harvard Business Review, to wiodące czasopismo skierowane do osób zajmujących się kwestią inteligentnego myślenia o zarządzaniu. Dzięki swojemu sztandarowemu magazynowi, 11 międzynarodowym licencjonowanym edycjom, książkom wydawanym przez Harvard Business Review Press, narzędziom oraz treściom w mediach elektronicznych publikowanych na stronie HBR.org, Harvard Business Review zapewnia profesjonalistom z całego świata dogłębne analizy oraz najlepsze metody, aby mogli oni bardziej efektywnie kierować rozwojem swoim i organizacji, oraz mieć na nie pozytywny wpływ.
KONTAKT:
Harvard Business Review
Laura Moran
tel. 617-783-7582
Źródło informacji: Business Wire
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 15.12.2010, 12:34 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |