Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Koncern BSH zajmuje pierwszą pozycję na rynku AGD w Polsce. Spółka zdobyła już niemal jedną piątą udziałów, znacznie wyprzedzając swoich konkurentów. Tę pozycję zawdzięcza nie tylko innowacjom i jakości, ale przede wszystkim trzem efektywnym fabrykom w Łodzi oraz wielu inwestycjom około biznesowym. "Stało się już niemal tradycją, że co roku uruchamiamy nowy projekt inwestycyjny. Szczególnie cieszą nas ostatnie inwestycje, w których zatrudnienie znajdują inżynierowie, specjaliści IT i młode osoby z wysokimi kwalifikacjami, które pracują na rzecz całego koncernu. Jesteśmy szczególnie dumni z takich projektów jak Centrum Badań i Rozwoju Suszarek, Centrum Usług Informatycznych czy Centrum Usług Biznesowych. Na kolejne lata planujemy również dalszy rozwój produkcji. Rozpoczynamy nową inwestycję: rozbudowę fabryki suszarek do ubrań" - mówi Konrad Pokutycki, prezes zarządu BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego.
Nowe hale staną w Łodzi na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w sąsiedztwie istniejącej od sześciu lat nowoczesnej fabryki suszarek BSH. W ciągu najbliższych 2-3 lat nowa inwestycja pozwoli zwiększyć produkcję super energooszczędnych suszarek o ponad połowę. Firma zainwestuje w projekt około 80 mln PLN, a zatrudnienie znajdzie kolejnych kilkadziesiąt osób. Dla BSH to już trzecie zezwolenie na inwestycję w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Dotychczasowe łączne nakłady inwestycyjne BSH w strefie wyniosły ponad ćwierć miliarda złotych, a zatrudnienie zyskało ponad trzysta osób. Dynamiczny rozwój BSH w Łodzi przyciąga również wielu poddostawców. W ŁSSE działa m.in.: Coko Werk, Wirthwein, Hirsch, Mecalit, Shaumaplast Organika, Prettl.
Koncern postanowił zainwestować w zwiększenie produkcji, ponieważ produkowane w Łodzi energooszczędne suszarki stały się przebojem sprzedaży w Europie Zachodniej. Nowe suszarki powstały w dużej mierze dzięki pracy polskich inżynierów z łódzkiego Centrum Badań i Rozwoju BSH. Zastosowano w nich innowacyjne rozwiązanie z wykorzystaniem pompy ciepła. "Dzięki temu jako pierwsi na świecie mogliśmy zaoferować klientom super energooszczędne suszarki zużywające nawet o 50 procent energii mniej niż zużycie przewidziane dla najlepszej klasy efektywności energetycznej A. Dla koncernu BSH energooszczędność AGD jest jednym z najważniejszych celów strategicznych rozwoju w przyszłości" - mówi Andrzej Maślak, rzecznik prasowy spółki.
Informacja o BSH Bosch Siemens
Lider polskiego i europejskiego rynku AGD firma BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego jest polską spółką-córką niemieckiego koncernu BSH Bosch und Siemens Hausgeraete GmbH z siedzibą w Monachium. Działa on na całym świecie z rocznym obrotem ponad 8,4 mld EUR, co daje mu jedną z najsilniejszych pozycji na światowym rynku urządzeń gospodarstwa domowego. BSH GmbH został utworzony w 1967 roku, jako joint venture pomiędzy firmami Robert Bosch GmbH a Siemens AG. Koncern posiada dziś na świecie 44 zakłady produkcyjne i ponad 70 oddziałów w 40 krajach oraz zatrudnia ponad 40 000 pracowników. Polska spółka-córka BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego - lider na rynku AGD w Polsce - w swoich trzech łódzkich fabrykach produkuje pralki, zmywarki, suszarki do ubrań oraz dystrybuuje sprzęt AGD marek Bosch, Siemens i Gaggenau. Spółka osiągnęła obroty w 2010 r. w kwocie 3,7 mld PLN, z czego ok. 75% stanowi eksport. BSH zatrudnienia w Polsce ponad 1 800 osób. Łączna wartość inwestycji wyniosła na koniec 2010 r. około 250 mln EUR. Więcej informacji na stronie http://www.bsh-group.pl.
Plik graficzny dotyczący tej informacji prasowej znajduje się na portalu Serwisu Informacji Zleconych pod adresem http://siz.pap.pl.
KONTAKT:
Andrzej Maślak
tel. (22) 572 76 44
fax (22) 572 66 44
tel. kom. +48 602 612 203
e-mail: andrzej.maslak@bshg.com
Źródło informacji: BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 22.04.2011, 10:30 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |