Newsletter

Zlecone: Mercuria i DAMS - zwycięska synergia

24.03.2011, 11:37aktualizacja: 24.03.2011, 11:37

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

GENEWA, 23 marca 2011 r. /PRNewswire/ - Mercuria z przyjemnością ogłasza, że partnerstwo zawarte z zespołem rajdowym DAMS miało doskonały start dzięki zwycięstwu kierowcy Romai Grosjeana na torze Imola w niedzielę, co potwierdziło czołową pozycję DAMS w azjatyckiej serii GP2. W sezonie rajdowym, Mercuria spodziewa się ekscytującej współpracy z tym niezwykłym zespołem.

Mercuria i DAMS podpisały umowę na sezon 2011. Znaki graficzne szwajcarskiej firmy energetycznej pojawiły się na bolidzie Romaina Grosjeana i pozostaną tam przez cały sezon serii GP2.

Francuski zespół DAMS, który zdążył osiągnąć imponujące wyniki w klasyfikacji międzynarodowej, został założony w roku 1988 przez Jeana-Paula Driota i Rene Arnoux, a jego siedziba znajduje się w Le Mans (Francja). Zespół odnosił sukcesy w wielu odmianach wyścigów, od 24-godzinnego rajdu Le Mans do najbardziej prestiżowych zawodów z udziałem bolidów single-seater, jak również zwyciężył w Mistrzostwach F3000 w 1990, 1993 i 1994 r. oraz zdobył puchar Mistrza Sportów Motorowych w roku 2006. Dwa lata temu Mistrzostwo w azjatyckim GP2 wywalczył dla DAMS Kamui Kobayashi. W tym roku, zespół z Francji bierze udział w wyścigach serii GP2, AutoGP i formule wyścigowej World Series by Renault 3.5, zamierzając zdobyć tytuł w każdym z tych wydarzeń.

Serię GP2 stworzono w 2005 r., a w założeniach miała być ona ostatnią odskocznią dla kierowców od kariery w Formule 1. Udało się zrealizować to założenie w imponującym stylu, gdyż zawodnicy tacy jak Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Heikki Kovalainen, Timo Glock, czy też byli mistrzowie DAMS, Kamui Kobayashi i Jereme d’Ambrosio, wspięli się dzięki niej na szczyty sportów motorowych.

W tym roku mistrzostwa składać się będą z 18 rund. Pierwsze zawody odbędą się w Istambule (7-8 maja), po czym zespoły wezmą udział w wyścigach w Barcelonie (21-22 maja), Monte Carlo (27-28 maja), Walencji (25-26 czerwca), Silverstone (9-10 lipca), Nourburgring (23-24 lipca), Budapeszcie (30-31 lipca), Spa-Francorchamps (27-28 sierpnia). Ostatnia runda rozegra się na legendarnym torze Monza (10-11 września).

Czołowym zawodnikiem zespołu DAMS będzie Romain Grosjean, jako jeden z najbardziej utalentowanych kierowców swojego pokolenia. Francuzi ciężko przygotowywali się do tego sezonu pod względem technicznym i teraz ich głównym celem jest dodanie nowych zwycięstw do laurów zdobytych wraz z Mercurią.

Jak mówi Jean-Paul Driot "Jesteśmy bardzo szczęśliwi mogąc powitać Mercurię w rodzinie DAMS. Partnerstwo to jest wspaniałą wiadomością dla naszego zespołu, gdyż pomoże nam ono zbudować solidne relacje na przyszłość. Pragniemy ukoronować tę współpracę odnosząc sukcesy w 2011 r. i jesteśmy absolutnie zdeterminowani do dumnego prezentowania barw naszego nowego partnera na wszystkich torach Europy".

Mercuria to prywatna, międzynarodowa grupa spółek prowadzących działalność na wielu rynkach energetycznych, obejmujących produkty ropy naftowej i rafinowanej ropy, gazu ziemnego (w tym LNG), energii, węgla, biodiesla, olejów roślinnych i emisji węgla. Jest to jeden z największych na świecie, niezależnych dostawców energii z wieloletnim doświadczeniem w tym sektorze.

Źródło: Mercuria Energy Trading S.A.

KONTAKT:

Patrick Prendergast

Communication Director

e-mail: pprendergast@mercuria.com

Claire Magnant

DAMS PR

e-mail: claire.magnant@dams.fr

tel. +41-22-594-70-00

Źródło informacji: PR Newswire

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 24.03.2011, 11:37
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ