Newsletter

Zlecone: NEINVER: 12-procentowy wzrost sprzedaży w centrach outlet

01.02.2012, 14:47aktualizacja: 01.02.2012, 14:47

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

33 miliony klientów odwiedziło w 2011 roku centra typu outlet zarządzane przez NEINVER w Europie. Firma, obecna w sześciu krajach, zamknęła ubiegły rok, odnotowując znaczny wzrost liczby odwiedzin i sprzedaży we wszystkich obiektach. Obroty w centrach wyprzedażowych NEINVER zwiększyły się w sumie o 12% w stosunku do 2010 roku.

Wynik 33 milionów odwiedzin oznacza wzrost o 7,6% w stosunku do 2010 roku. W 2011 r. rosła lojalność konsumentów oraz wskaźnik konwersji (stosunek zakupów do liczby wizyt). Klienci wracali do centrów wyprzedażowych NEINVER średnio od 13 do 15 razy w ciągu roku, a ponad 75% odwiedzających dokonało zakupów.

"Nasze centra outlet coraz częściej są wybierane jako najlepsze miejsce zakupu markowych produktów, liczba klientów stale się zwiększa - mówi Barbara Topolska, dyrektor generalna NEINVER Polska. - Wzrost liczby odwiedzin, a przede wszystkim wysoki wskaźnik konwersji, świadczą o tym, że obiekty zarządzane przez NEINVER stały się 'centrami docelowymi', do których konsumenci przyjeżdżają z wyraźnym zamiarem dokonania zakupów".

NEINVER jest drugim pod względem powierzchni handlowej operatorem centrów outlet w Europie, zarządzając 13 tego typu obiektami. Firma działa w Polsce, we Włoszech, w Portugalii, Niemczech i w rodzimej Hiszpanii. Analizy prowadzone przez NEINVER potwierdzają wyraźny trend wskazujący na rosnący potencjał centrów. Klienci są bowiem przywiązani do ulubionych marek, których w obecnej sytuacji gospodarczej szukają przede wszystkich w centrach outlet.

Wyniki dla poszczególnych rynków

Polska, w której NEINVER rozwija centra outlet FACTORY od 2002 roku, jest dla firmy krajem o kluczowym znaczeniu. W 2011 roku obiekty w Polsce odnotowały ponad 7 mlilionów odwiedzin, czyli o 13% więcej niż w roku 2010. Wraz z rosnącą liczbą odwiedzających, sprzedaż zarejestrowana w centrach FACTORY zwiększyła się o 10%. W 2012 roku mija 10 lat od otwarcia pierwszego FACTORY w warszawskiej dzielnicy Ursus. Największym centrum outlet w Polsce jest działające od jesieni ubiegłego roku FACTORY Kraków o powierzchni 22 000 m2. W centrum outlet FACTORY w Poznaniu na powierzchni 15 200 m2 mieści się 120 sklepów, a we Wrocławiu na 13 500 m2 funkcjonuje 107 lokali. Cztery działające w Polsce FACTORY obejmują w sumie 64 200 m2 powierzchni handlowej.

Niemcy odnotowały największy wzrost, zarówno pod względem liczby odwiedzin, jak i poziomu sprzedaży. Centrum Zweibrucken The Style Outlets odwiedziło w 2011 r. 3,3 miliona klientów, prawie o 25% więcej niż rok wcześniej. Sprzedaż wzrosła o 20%. Liczący 30 300 m2 powierzchni handlowej Zweibrucken The Style Outlets, w którym działa 125 sklepów, jest największym centrum outlet w Niemczech.

W Hiszpanii we wszystkich 5 centrach outlet należących do NEINVER odnotowano 12,5 miliona odwiedzin. W porównaniu z 2010 rokiem stanowi to wzrost o 5,2%. Jednocześnie sprzedaż wzrosła aż o 12,5%. W sumie NEINVER zarządza w Hiszpanii ponad 80 000 m2 powierzchni handlowej, na której działa ponad 300 sklepów.

We Włoszech stale wzrasta sprzedaż w dwóch centrach - Vicolungo The Style Outlets oraz Castel Guelfo The Style Outlets. W 2011 roku obroty zwiększyły się o 13%, a liczba odwiedzających przekroczyła 6,3 miliona, co stanowi wzrost o 5,6%.

Portugalskie centrum Vila do Conde The Style Outlets odnotowało w 2011 r. wzrost sprzedaży na poziomie 8,6%. Liczba klientów przekroczyła 3,6 miliona, co oznacza wzrost odwiedzalności o 2,2% w stosunku do 2010 roku. W portugalskim centrum wyprzedażowym na powierzchni 28 750 m2 działa 137 sklepów.

KONTAKT:

Ciszewski MSL Financial Communications Sp. z o.o.

Przemysław Skory

tel. (22) 488 41 17

tel. kom. (+48) 534 444 934

e-mail: pskory@publicrelations.pl

Źródło informacji: Neinver Polska

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 01.02.2012, 14:47
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ