Newsletter

Zlecone: Nike przedstawia innowacyjne rozwiązania na letnie zawody sportowe

22.02.2012, 12:34aktualizacja: 22.02.2012, 12:34

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

NOWY JORK - (BUSINESS WIRE) - Firma NIKE, Inc. (NYSE:NKE) ogłosiła dziś premierę wysoce zaawansowanych, lekkich i innowacyjnych produktów stworzonych na tegoroczne lato z myślą o bieżniach, boiskach do koszykówki i wielu innych miejscach. Przedstawiono wiele różnorodnych produktów - od obuwia Nike Flyknit, przez strój do koszykówki, Nike Hyper Elite, aż po kolejną generację butów NIKE Lunarlon.

Prezesowi naczelnemu i dyrektorowi firmy Nike, Inc., Markowi Parkerowi, podczas prezentacji, najnowszych i innowacyjnych rozwiązań, która odbyła się w ramach globalnej uroczystości w Nowym Jorku, towarzyszyła jedna z największych legend lekkoatletyki, Carl Lewis, oraz inni wybitni sportowcy: Deron Williams (New Jersey Nets i członek drużyny USAB w sezonie 2008), Tamika Catchings (Indiana Fever i członek drużyny USAB w sezonach 2004 i 2008), Carmelita Jeter (obecna mistrzyni świata na dystansie 100 m i najszybsza kobieta na ziemi), Walter Dix (srebrny medalista mistrzostw świata), Anastazja Kapaczinska (rosyjska sprinterka i zdobywczyni brązowego medalu na mistrzostwach świata w roku 2011), Siergiej Szubienkow (pochodzący z Rosji mistrz Europy w biegach płotkarskich do lat 23) oraz Abdi Abdirahman (amerykański maratończyk i siedmiokrotny mistrz Stanów Zjednoczonych).

"Dzisiaj przedstawiamy technologie, które naszym zdaniem mają szansę zmienić oblicze sportu. Dla firmy Nike zawsze bardzo ważne było udostępnianie sportowcom najlepszych innowacyjnych rozwiązań na każdym poziomie. Teraz dokonujemy tego ponownie w niezwykle efektowny sposób - powiedział Parker. - Buty Nike Flyknit stanowią nową jakość obuwia biegowego - są lekkie i właściwie nie posiadają szwów, co sprawia, że nosi się je jak 'drugą skórę'. Zaprojektowano je z najwyższą dbałością o szczegóły, korzystając z jednego kawałka tkaniny i pojedynczych warstw, aby zminimalizować straty materiału, a jednocześnie wprowadzić zupełnie nowe podejście do projektowania i wytwarzania obuwia".

Produkty Nike to:

Nike Flyknit: Dzięki spojrzeniu na budowę buta z całkowicie nowej perspektywy, Nike Flyknit to rewolucja w bieganiu. Flyknit stworzono w oparciu o opinie sportowców z wykorzystaniem najnowszych, prawnie zastrzeżonych technologii firmy Nike. Przędzę i różnego rodzaju materiały zastosowano precyzyjnie wyłącznie w miejscach, gdzie wymagane są do superlekkiego, obcisłego i praktycznie pozbawionego szwów wierzchu buta. Dzięki umieszczeniu całej struktury i elementów wspierających wewnątrz tkaniny, cholewka i język w butach Nike Flyknit Racer ważą zaledwie 34 g (1,2 uncji). Waga całego buta to jedyne 160 g (5,6 uncji) w przypadku rozmiaru 9, czyli o 19% mniej niż w przypadku Nike Zoom Streak 3 - obuwia noszonego przez zdobywców pierwszego, drugiego i trzeciego miejsca na maratonie mężczyzn, który odbył się w ramach mistrzostw świata 2011.

Wierzch Nike Flyknit zaprojektowano również tak, aby jak najdokładniej przylegał do ciała, tworząc wrażenie "drugiej skóry". NIKE opracowało buty do codziennego biegania, Nike Flyknit Trainer+, które dzięki swojej wadze - 220 g lub 7,7 uncji - posiadają zalety Nike Flyknit wynikające z lekkości i dobrego dopasowania o wszystkich poziomach zaawansowania.

Nike Pro TurboSpeed: Zestaw Nike Pro TurboSpeed to najlżejszy i najszybszy strój do biegania, jaki kiedykolwiek stworzyła firma NIKE. Zaprojektowano go na podstawie testów w tunelach aerodynamicznych - na dystansie 100 m pozwala osiągnąć wynik o maks. 0,23 sekundy lepszy, niż w przypadku stroju poprzedniej generacji. W ciągu ostatnich 12 lat i po ponad tysiącu godzin testów w tunelu, Project Swift firmy NIKE osiągnął nowy etap rozwoju, udoskonalając technologię AeroSwift, która daje czołowym biegaczom możliwość osiągania największych prędkości.

Technologia ta zostanie także wykorzystana przez sportowców z USA, Rosji, Niemczech, Chinach w ramach międzynarodowych zawodów drużynowych. Zostanie również przedstawiona jej ogólnoświatowa wersja kolorystyczna dla zawodników sponsorowanych przez firmę NIKE, którzy startować będą w pojedynczych zawodach począwszy od kwietnia, oraz wersja dla Rosyjskiej Federacji Lekkoatletycznej. Przyciągający uwagę strój łączy elementy tożsamości narodowej z motywami innowacyjności w nauce. Nike Pro TurboSpeed stworzono z myślą o sporcie kładącym nacisk na równowagę ekologiczną, gdyż w ok. 82% składa się z poliesteru, co odpowiada trzynastu plastikowym butelkom poddanym recyclingowi.

Nike Zoom Spikes: NIKE zaprezentowało także superlekkie buty na bieżnię, Nike Zoom Superfly R4 i Nike Zoom Victory Elite. Łączą one w sobie idealne dopasowanie do ciała, ochronę oraz technologię Flywire, która poluzowuje lub zacieśnia wiązania obuwia zgodnie z naturalnym ruchem stopy, aby zapewnić biegaczowi większe wsparcie i stabilność. Te najwyższej klasy buty pomogą zawodnikowi skupić się na prędkości i osiągnąć najlepsze wyniki.

Strój do koszykówki, Nike Hyper Elite: Spodenki Nike Hyper Elite w kolorach amerykańskiej narodowej drużyny koszykówki ważą 5 uncji. Natomiast najlżejsza w historii, autentyczna koszykarska koszulka NIKE ma budowę, która zapewnia przepływ powietrza i trwałość, a jednocześnie ma efektowny wygląd Nike Aerographics. Koszulka męska w 96%, a spodenki w 100% wykonane są z poliestru pochodzącego z przetworzonych plastikowych butelek. Nike wykorzystuje średnio 22 butelki do wyprodukowania każdego stroju, co wynika z przyjętego przez tę firmę zrównoważonego ekologicznie podejścia do produkcji. Strój noszony będzie przez koszykarskie drużyny narodowe z krajów, takich jak USA, Chiny czy Brazylia, oraz przez drużyny biorące udział w kwalifikacjach do zawodów.

Nike Hyperdunk: Obuwie to, należące do zestawu czterech par butów (do biegania, męskie treningowe i żeńskie treningowe), stanowi część kolekcji Nike Lunarlon. W innowacyjny sposób łącząc zaawansowaną technologię NIKE Flywire i przeznaczony dla koszykarzy system amortyzujący NIKE Lunarlon. Te lekkie, solidne i wytrzymałe buty przepuszczające powietrze zaprojektowano specjalnie po to, by sprostać wymaganiom najlepszych koszykarzy na świecie.

Opracowana od nowa pianka w NIKE Lunarlon jest o 30% lżejsza niż pylon (standardowa pianka stosowana w butach sportowych w okolicy śródstopia), a przy tym ma zróżnicowaną gęstość - jest sztywniejsza tam, gdzie konieczna jest większa stabilność, a bardziej miękka w miejscach, na które wywierany jest duży nacisk. Wierzch Nike Hyperdunk stworzono w oparciu o najbardziej zaawansowaną wersję technologii NIKE Flywire, która wykorzystuje odporne na naprężenia linki złożone z cienkiego rdzenia otoczonego elastyczną, splecioną pokrywą. Te reaktywne linki są luźne podczas spoczynku, natomiast w ruchu dynamicznie naprężają się w razie konieczności i stabilizują stopę.

Kolekcja Lunarlon oraz produkty z serii Nike Basketball trafią do sprzedaży 29 czerwca, a obuwie Nike Flyknit będzie można nabyć od 27 lipca.

Informacje o Nike, Inc.

Firma NIKE, Inc., z siedzibą główną w okolicach miasta Beaverton w stanie Oregon, to wiodący projektant, marketer i dystrybutor oryginalnego obuwia, odzieży, sprzętu i akcesoriów sportowych przeznaczonych do uprawiania różnego rodzaju sportów i działań mających na celu dbanie o kondycję. W pełni kontrolowane przez NIKE firmy to m.in.: Converse Inc., która zajmuje się projektowaniem, sprzedażą i dystrybucją obuwia, odzieży i akcesoriów sportowych; Cole Haan, która projektuje, wprowadza na rynek i dystrybuuje luksusowe buty, torebki, akcesoria oraz płaszcze; Umbro Ltd. - wiodąca brytyjska marka związana z piłką nożną; Hurley International LLC, która projektuje, sprzedaje i rozprowadza obuwie, odzież i akcesoria dla młodzieży oraz do sportów ekstremalnych. Więcej informacji można uzyskać na stronie http://www.ikeinc.com oraz śledząc wiadomości w serwisie Twitter (@Nike).

Więcej informacji, w tym materiały multimedialne, znajdują sie na stronie: http://www.NikeInc.com.

Zdjęcia/galeria multimedialna znajdują się na stronie: http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=50175486&lang=en.

KONTAKT:

dział Nike ds. kontaktów z mediami

tel. 212-367-4447

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 22.02.2012, 12:34
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii