Newsletter

Zlecone: Polacy wybierają komputery przenośne

25.07.2011, 11:00aktualizacja: 25.07.2011, 11:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Mobilność i stały dostęp do Internetu stają się głównym kryterium wpływającym na wybór komputera - stacjonarnego lub przenośnego. Już kilka lat temu liczba sprzedanych w Polsce laptopów przewyższyła liczbę sprzedanych komputerów stacjonarnych. Ten trend nie tylko się utrzymuje, ale i rozwija. Dodatkowo wpływa na niego spadający okres użytkowania laptopów (średnio powyżej 3 lat), który sprawia, że Polacy coraz częściej kupują tego rodzaju sprzęt. Z danych sklepu internetowego NEO24.PL wynika, że w stosunku do pierwszej połowy roku 2010, sprzedaż netbooków i notebooków w pierwszym półroczu tego roku wzrosła o ponad 30%. To kolejny rok, w którym sklep odnotowuje tego typu trend. Jednocześnie stale maleje cena komputerów.

Zmienia się współczesny tryb życia. Wymaga on niezwykłej mobilności przy jednoczesnym dostępie do nowoczesnych technologii. To sprawia, że korzystanie z netbooka czy notebooka to już nie tylko przyjemność dostarczająca rozrywki, ale niejednokrotnie również konieczność. Co więcej, z roku na rok spadają ceny nawet najlepszego sprzętu. Jak mówi Dominik Kaczmar, specjalista ds. zakupów w sklepie internetowym NEO24.PL: "Kilkanaście lat temu cena komputera stacjonarnego wielokrotnie przewyższała nasze przeciętne wynagrodzenie. Dziś najtańsze z laptopów stanowią niewielki procent naszych zarobków".

Wydaje się, że rynek branży IT jest jeszcze w pełni nienasycony i ma duży potencjał. Szczególnie wyraźnie widać to na przykładzie rynku e-commerce, gdzie łatwość i wygoda w nabywaniu dowolnego sprzętu powoduje wzrosty sprzedaży.

"Spodziewamy się dalszego wzrostu sprzedaży komputerów przenośnych. Konsumenci cenią sobie rozwiązania praktyczne, a konkurencyjne ceny laptopów, połączone z takimi atutami jak mobilność czy ułatwianie komunikacji sprawiają, że będą cieszyły się one coraz większym zainteresowaniem. Na pewno warto obserwować również rynek tabletów - te małe urządzenie wzorowane na notebookach zdobywają coraz większą popularność" - powiedziała Sabina Krupa, wiceprezes ds. marketingu w sklepie internetowym NEO24.PL.

KONTAKT:

Raczkiewicz Chenczke Consultants

tel. (22) 435 11 70

Źródło informacji: Raczkiewicz Chenczke Consultants

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 25.07.2011, 11:00
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ