Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Mobilność i stały dostęp do Internetu stają się głównym kryterium wpływającym na wybór komputera - stacjonarnego lub przenośnego. Już kilka lat temu liczba sprzedanych w Polsce laptopów przewyższyła liczbę sprzedanych komputerów stacjonarnych. Ten trend nie tylko się utrzymuje, ale i rozwija. Dodatkowo wpływa na niego spadający okres użytkowania laptopów (średnio powyżej 3 lat), który sprawia, że Polacy coraz częściej kupują tego rodzaju sprzęt. Z danych sklepu internetowego NEO24.PL wynika, że w stosunku do pierwszej połowy roku 2010, sprzedaż netbooków i notebooków w pierwszym półroczu tego roku wzrosła o ponad 30%. To kolejny rok, w którym sklep odnotowuje tego typu trend. Jednocześnie stale maleje cena komputerów.
Zmienia się współczesny tryb życia. Wymaga on niezwykłej mobilności przy jednoczesnym dostępie do nowoczesnych technologii. To sprawia, że korzystanie z netbooka czy notebooka to już nie tylko przyjemność dostarczająca rozrywki, ale niejednokrotnie również konieczność. Co więcej, z roku na rok spadają ceny nawet najlepszego sprzętu. Jak mówi Dominik Kaczmar, specjalista ds. zakupów w sklepie internetowym NEO24.PL: "Kilkanaście lat temu cena komputera stacjonarnego wielokrotnie przewyższała nasze przeciętne wynagrodzenie. Dziś najtańsze z laptopów stanowią niewielki procent naszych zarobków".
Wydaje się, że rynek branży IT jest jeszcze w pełni nienasycony i ma duży potencjał. Szczególnie wyraźnie widać to na przykładzie rynku e-commerce, gdzie łatwość i wygoda w nabywaniu dowolnego sprzętu powoduje wzrosty sprzedaży.
"Spodziewamy się dalszego wzrostu sprzedaży komputerów przenośnych. Konsumenci cenią sobie rozwiązania praktyczne, a konkurencyjne ceny laptopów, połączone z takimi atutami jak mobilność czy ułatwianie komunikacji sprawiają, że będą cieszyły się one coraz większym zainteresowaniem. Na pewno warto obserwować również rynek tabletów - te małe urządzenie wzorowane na notebookach zdobywają coraz większą popularność" - powiedziała Sabina Krupa, wiceprezes ds. marketingu w sklepie internetowym NEO24.PL.
KONTAKT:
Raczkiewicz Chenczke Consultants
tel. (22) 435 11 70
Źródło informacji: Raczkiewicz Chenczke Consultants
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 25.07.2011, 11:00 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |