Newsletter

Zlecone: Ponad 300 000 sztuk sprzedanych w Polsce: Marka PlayStation liderem rynku konsol w 2010 roku

24.02.2011, 10:51aktualizacja: 24.02.2011, 10:51

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Warszawa, 24 lutego 2011 r. - Sony Computer Entertainment Polska ma przyjemność poinformować, że sprzedaż PS3 w Polsce przekroczyła 300 000 sztuk*. PS3 to konsola do gier najnowszej generacji, również w stereoskopowym 3D, oraz kompletny system domowej rozrywki oferujący między innymi możliwość oglądania filmów Blu-ray, w tym również w 3D, korzystania z darmowego dostępu do PlayStation Network** czy materiałów telewizyjnych na żądanie.

"Chcieliśmy podziękować za wsparcie wszystkim fanom i posiadaczom produktów PlayStation w Polsce – powiedział Marcin Ziobrowski, dyrektor generalny w SCE Polska. – Sukces PS3 w Polsce jest możliwy nie tylko dzięki fantastycznej sprzedaży, lecz także poprzez tworzenie aktywnej i dynamicznej społeczności użytkowników skupionych wokół marki PlayStation".

Według danych GfK Polonia***, udział marki PlayStation w sprzedaży konsol w Polsce w 2010 roku wyniósł 72,4%. W kategorii konsol domowych (Home Console) produkty PlayStation miały 64,4% rynku, natomiast PS3 posiadało ponad połowę sprzedaży z udziałem 51,4%. W segmencie przenośnych konsol do gier (Portable Console) udziały PSP (PlayStation Portable) wyniosły 95,4%.

"Polska jest fenomenalnym rynkiem dla marki PlayStation, czego dowodem jest nie tylko silna sprzedaż PS3, ale również dominująca pozycja PSP – dodał Maciej Kmiołek, dyrektor marketingu w SCE Polska. - Mamy nadzieję, że również w 2011 roku będziemy mogli cieszyć się z sukcesów naszych produktów. Wierzymy, że wraz z premierami Killzone 3, MotorStorm Apokalipsa, Socom: Polskie Siły Specjalne, inFamous 2, Resistance 3, Ratchet & Clank: 4 za Jednego, Uncharted 3: Oszustwo Drake'a, wieloma nowymi grami do PlayStation Move i poszerzającą się ofertą katalogu PSP Essentials dla najmłodszych uda nam się to osiągnąć".

Wszystkie najważniejsze premiery gier od SCE Polska wydawane są w polskich wersjach językowych.

* - odsprzedaż ze sklepów do konsumentów, dane SCE Polska

** - usługa bezpłatna w ramach wykupionego dostępu do szerokopasmowego Internetu u operatora

*** - źródło: GfK Polonia, Retail and Technology – badanie panelowe "Konsol do gier wideo" za okres styczeń - grudzień 2010 r.; udziały ilościowe

***

Informacje dodatkowe:

Sony Computer Entertainment Polska Sp. z o.o.

Krzysztof Papliński

Product Manager

tel. +48 514 60 10 77

e-mail: Krzysztof_Paplinski@scee.net

http://eu.playstation.com

***

Informacje o Sony Computer Entertainment Europe Ltd

Sony Computer Entertainment Europe (SCEE), z siedzibą w Londynie, odpowiada za dystrybucję, marketing i sprzedaż produktów PlayStation(R)3, PlayStation(R)2, PSP(TM) (PlayStation(R)Portable) oraz PlayStation(R)Network na 99 terytoriach Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki i Oceanii. SCEE jest także producentem i dystrybutorem oprogramowania do wymienionych produktów oraz zarządza programami licencyjnymi podmiotów trzecich do tych produktów na wspomnianych terytoriach. Od premiery systemu PlayStation 3 w listopadzie 2006 roku, sprzedano na świecie ponad 47,9 mln sztuk, a liczba sprzedanych egzemplarzy ciągle wzrasta i utrzymuje się na rekordowym poziomie. Będąc najlepiej sprzedającym się elektronicznym produktem konsumenckim w historii, konsola PlayStation(R)2 sprzedała się na całym świecie w ponad 149,8 mln egzemplarzy. Od swej premiery pod koniec 2004 roku systemy PSP sprzedały się w ponad 67,8 mln sztuk, udowadniając tym samym, jak ważny jest rynek urządzeń przenośnych. Przy wzrastającym zainteresowaniu dostępnością aplikacji sieciowych oraz grami w sieci, ponad 69 milionów użytkowników założyło profile na PlayStation Network, łatwo dostępnym środowisku interaktywnym, skąd pobrano ponad 1,43 mld plików.

Więcej informacji na temat produktów PlayStation jest dostępnych na stronie http://www.playstation.com.

Źródło informacji: Sony Computer Entertainment Polska Sp. z o.o.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 24.02.2011, 10:51
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ